Gå til innhold

noen flere som har utflod som er så tynt at det renner gjennom buksa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare lurer på om DET er normalt.

Fortsetter under...

Skrevet

Det er helt normalt at utfloden endrer karakter og gjerne øker litt i volum under graviditet. Bruk truseinnlegg, eller tena hvis det er veldig mye og tyntflytende :)

Skrevet

bare lurer på om det er fostervann jeg lekker.

Skrevet

Vet ikke helt hvor langt på vei du er jeg da... men jeg ville nok ringt jm hvis jeg var usikker :)

Skrevet

Fostervann har visst en skikkelik kvalmen stank, så viss det ikke stinker er det en av to, enten tynn utflod eller litt urin. Jeg 'lekker' også som en sil. Det er tynt som vann, som regel helt blankt og lukter litt rar utflod, men ikke kvalmt.

Fostervann er visst ikke til å ta feil av på lukt, så sjekk trusa neste gang. Dvs ta på deg ei ren ei, utflod stinker jo også viss det ikke er 'ferskt'.

Skrevet

fostervann lukter faktisk litt søtt, omtrent som sæd. Jda det høres litt teit ut men det gjør faktisk det. lukter svært underlig altså.

Annonse

Skrevet

Min JM sa det luktet kvalmt. De som kjenner lukten ofte kan ikke ta feil av den. (altså viss du er skikkelig usikker så ringer du føden og tar med et truseinnlegg du har lekket i. Det høres helt fælt ut, men da vet de om det er fostervann eller ikke)

Skrevet

"Emment" er det de beskriver det som her - sånn litt søtaktig kvalmende. Hvis du lekker fostervann skal du etter sigende kunne vri opp et vanlig bind etter å ha brukt det en time, mindre enn det er antakelig utflod.

Skrevet

Ja altså, viss jeg ikke hadde brukt truseinnlegg (eller bind på de verste dagene) hadde det lekket rett igjennom buksa. Jeg vet at det IKKE er fostervann, hehe. Det er nok veldig normalt å føle at man lekker, dessverre.

Skrevet

det kan jo faktisk være urin ogå. Ikke uvanlig at det kommer noen dråper i ny og ne under graviditet :)

Skrevet

Spesielt viss jeg nyser eller ler, da er det urin, og ikke bare dråper. jeg er liksom over det der nivået hvor man er flau over slikt. hehe:)

Skrevet

Noen som har lest boka til kona til Jamie Oliver? MInus 9 to one? Hun skriver svært utførlig om bekkenbunnøvelser og hvor lite flink hun selv har vært til det og hvorfor hun ALDRI skal hoppe på trampoline igjen. Flirte så jeg gråt - og da kom det noen dråper, ja...

Skrevet

ja det er bare å knipe, jenter!!! Jeg blir påmint det hver gang jeg ser en sånn tråd, men må innrømme at jeg nok var flinkere forrige svangerskap ja...

Annonse

Skrevet

Boka anbefales forresten som lesing for alle menn med gravide damer - så får de se hvor lette vi er å leve med i forhold! Har sjelden kjent meg så snill og medgjørlig som når jeg leser hennes hemningsløst ærlige utlegninger om hvor storforlangende og selvsentrert hun er som gravid:)

Skrevet

Bestilte boka etter å ha lest dette jeg..:) Høres morsom ut!;)

Skrevet

Hadde sjekket med legen din/jordmor jeg. Jeg hadde lite fostervann sist, men merket ikke noen lekkasjer i det hele tatt. Fikk flere ekstra UL og flere sjekker pga det.

Spurte legen min om symptomene for fostervannlekksasje så jeg er oppmerksom denne gangen, og han svarte at det går også an å lekke 2 dråper hver dag og da er det ikke alltid like enkelt å oppdage.

Sist fikk jeg høre at det gikk an å ta med våt truse eller truseinnlegg til fødeavdelingen for de hadde muligheter for å teste om det var fostervann.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...