Gå til innhold

Burde jeg si ifra til sjefen??


solfrøken-♂♂♂

Anbefalte innlegg

Er akkurat blitt frisk etter en lang tørn med influensa, og tilbake på jobb igjen i dag. Jobber forholdsvis korte dager, så det er ikke det at jeg blir sliten av det, men jeg har begynt å få vondt i bekkenet. (jeg er vikar enda, men har blitt spurt om jeg vil ha fast jobb der om en drøy mnd)

 

Og i dag ble det veldig tungt. Var kvalm fra morgen av, men det gikk over av seg selv. Så etter bare tre timer jobbing, fikk jeg mer og mer vondt i bekkenet. Jeg er bare 6+6 og hadde derfor egentlig ikke tenkt å si noe før magen begynte å tyte ut (rundt uke 10-11)

 

Burde jeg likevel snakke med sjefen og fortelle han det, slik at han vet hvorfor jeg får vondt og blir fortere sliten? Eller skal jeg bite tenna sammen og vente så lenge som mulig...?? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig det der. Om du har blitt lovet fast arb der om 1 mnd så hadde jeg ventet med å si det. Selv om arbeidsgiver ikke har lov så kan de trekke det tilbake når du sier det og da står du kanskje uten rett til permisjonspenger, men bare engangsstønad. Det skjedde min svigerinne og jeg kan love deg hun måtte kjempe! De dro inn handel og kontor og hun fikk jobbe der i 6 mnd men det var lite populært og førte til at hun ble sykemeldt. Så jeg ville ikke anbefale det av hansyn til jobben og du er heller ikke pliktig til å si det nå men klart, er man dårlig så er man dårlig.

 

Det kan jo hende arb.giver ikke gjør det heller da, la oss håpe det, men det er desverre mange av de der ute. Jeg hadde ventet til kontrakten var på plass var jeg deg. Jeg er 10 uker på vei og sykemeldt 50% men har ikke sagt det ennå. Venter noen uker til...

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ville også ventet. er nettopp gått inn i uke 12, skal skrive arbeidkontrakt i morgen . vent til kontrakten er signert.. så er du sikret. jeg venter med å si det til det begynner å vises.

 

du får prøve å holde ut:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du begynner å få vondt i bekkenet er det viktig å si ifra.

sånn at det finnes forståelse når du må slappe av eller ikke kan gjøre visse oppgaver.

er jo folk som har blitt sittende i rullestol etter heftige bekkenløsninger.

det er jo ikke en ønskelig situasjon for noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...