Gå til innhold

Bekkenløsning + sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken har jeg hatt smerter i korsrygg. Det er vondt å gå, sitte og sove. Snakket med jordmor som mente jeg burde bestille legetime.

Blir jeg sykemeldt pga. dette? Er akkurat blitt fast ansatt og vi gjerne jobbe de siste månedene før fødsel....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp blitt sykemeldt pga bekkenløsning (igår faktisk) Men da valgte jeg 50% Ville ikke ta 100% før jeg har prøvd hvertfall. Det som jeg er blitt fortalt og som jeg har merket, er at det blir ikke bedre. Jeg våkner om natten hver gang jeg skal snu meg, så når morningen kommer er jeg utslitt. Men jeg tenker som så, at det er verd det:-) Får verdens beste premie i januar.

Så snakk med legen din, det kan være h*n henviser deg til en spesialist for å avdekke hvilken grad du har. Dere finner nok en løsning som er grei for deg:-)

Masse lykke til!!

Skrevet

Takk for svar. Hvor langt er du på vei? Jeg er bare 16 + 2. Er veldig aktiv av meg så dette passer meg ikke så bra...

Skrevet

Jeg er nå i uke 26, men har gått jevnlig til kiroptaktor siden juli. Han har anbefalt meg å gå ut i sykemelding tidligere,men jeg har nektet. Så lenge jeg følte at jeg klarte å gjøre jobben min tilfredstillende, så fikk det heller være med den ettermiddags turen jeg liker å ta. Jeg er også veldig aktiv, og liker lite å være hjemme.Men no var det så gale at krykker er under vurdering, og da må man jo bare. Skal tross alt ta vare på den lille tassen som kommer:-) Så no plager jeg alle vennene mine, for noe må jeg jo gjøre:-)

Skrevet

Du får bare holde ut og håper du slipper krykkene. Det er jo verdt det fordi vi får verdens beste premie. Kvier meg veldig for å bestille legetime. Redd for å bli stemplet som hypokonder...

Skrevet

Ikke nødvendigvis sykemelding. Jeg fikk bekkenløsning veldig tidlig og har klart meg foreløpig med å ha tilrettelagt arbeidssituasjon. Og råd fra fysioterapeut om riktige arbeidsstillinger og øvelser. Har et eget hvilerom på jobben jeg går til og legger meg nedpå to ganger for dagen. Det er helt nødvendig for meg med lang hviletid av gangen. Arbeidsgiveren er glad for å unngå sykemelding selv om jeg nå jobber i snitt to timer mindre hver dag. Er jo noe som heter inkluderende arbeidsliv, så arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge for oss med "nedsatt funksjonsevne" ved å f.eks tilby kortere arbeidstid om nødvendig. I praksis får jeg gjort unna temmelig mye på jobben likevel. Mye mer enn en vikar ville ha klart iallefall. Så alt i alt sparer jo arbeidsplassen på at jeg er på jobb. Ville derfor i første omgang snakket med sjefen din om det er noen tilrettelegginger som kan gjøres for deg fordi du vil unngå sykemelding. I andre omgang, ta kontakt med fastlegen din for å få henvisning til fysioterapi.

Skrevet

Det var jeg og. Men jeg ble tatt veldig alvorlig. Dette er min første,så alt er nytt for meg. Men siden jordmor har anbefalt det for deg, så kan du "skylde" på henne at du kommer til legen:-) Det gjorde jeg med kiropraktoren min. Jeg sa at det var han som hadde sagt at jeg burde komme. Og det var jo sant:-)

Skrevet

Men kjære vene, du blir da ikke stempla som hypokonder fordi du går til lege med bekkenløsningsvondten din?! Legene veit jo at man bør ha lavere terskel for å gå dit når man er gravid enn ellers, og bekkenløsningsvond veit de at er vondt. Noen er mer brutale enn andre på når de velger å skrive ut sykemelding, men å gå og ta en prat og høre hva du burde gjøre osv er bare lurt. Ingen kommer til å stemple deg som hypokonder.

Hm... Hvis noen finner på å stemple deg som hypokonder, så bare sier du fra til meg. Jeg har ikke vondt noe sted, så jeg kan banke dem opp for deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...