Gå til innhold

Klær på postordre? Vil ha vinterjakke!!!!!!!! Et sukk og klage innlegg.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en Josefssons katalog for noen dager siden, ser de har noen fine topper/gensre der i str. 52. Er litt skeptisk til postordre for jeg har bestilt noe tidligere fra Ellos og Sportmann som var helt noldus. Er det noen som har prøvd Josefssons?

En annen ting er at jeg så gjerne vil ha en vinterjakke, men hvor finner jeg en som ikke ser ut som en bestemorjakke? Har sett at Kappahl har noe, men de blir så pynta igjen. Vil ha noe som jeg kan gå på tur med lillemann i, og som er varmt og godt.

I mitt neste liv skal jeg bli klesdesigner for store jenter. Det må jo være et enormt marked her av jenter som vil ha tøffe, flotte klær. Begriper ikke hvorfor de absolutt må lage egne kolleksjoner hos H&M, kan de ikke bare bruke de klærne som er, men i store størrelser.

Jeg er høy og veldig stor rundt magen, jeg trenger IKKE bukser som er vide i lårene og smale nede, jeg ser ut som en klovn i de buksene.

Jeg vil ha topper og gensre med lange ermer. Det er jo noe med det å forlenge det man har. Med korte bukser og 3/4 lange topper ser jeg helt åndssvak ut.

Gi meg lange bukser med boot-cut og tunikaer som går inn i livet og svinger ut igjen. Hvor vanskelig skal det være.................

Heldigvis så skal jeg bli et mye mindre menneske i omfang om tid og stunder, men det hadde vært veldig fint å ha noe å ta på seg i mellomtiden..

Fortsetter under...

har veldig lyst til å starte med import og salg jeg av store klær, men kapitalen er det store hinderet. tror absolutt kundemassen er der...

både lindex, hm og kappahl har hatt ok vinterjakker/ kåper opp i 56 tidligere. kan jo være verdt å sjekke ut (husk at selv butikker i samme kjede tar inn forskjellige klær).

vet ikke hvordan josefssons er på størelsene. bare handla der en gang og de plaggene var det veldig opp og ned på. noen passer fortsatt selv ikke når jeg er gått ned en del kilo og andre var telt... får vel alltids returnert det om det er helt håpløst.

her hadde de noen forskjellige, husk toll og mva på varer over 200 kr. valuta regner du om på google.com (xx dollar to nok )

www.alight.com

her er det mange linker om du klikker deg litt rundt:

http://www.elegantplus.com/

Er inne og ser på Alight nå, her er det flere jakker jeg kunne tenkt meg, så en rosa fin en der!

Har du kjøpt noe fra de selv? Må finne ut hvilke str som tilsvarer norske, men det finner jeg sikkert ved å lete litt.

Er jo litt skummelt i forholdt til å finne noe som passer, men det kan godt hende jeg tar sjansen.

Tusen takk for flott tips, skulle vært noe tilsvarende her i landet også :)

Annonse

ja sikla litt der inne jeg også. har ikke handla noe der ennå, men har voldsomt lyst:)

de har en størrelsegreie her:

http://www.alight.com/sizing-guidelines.html

tror vi har det tyske systemet etter hva jeg kan forstå

Ja, jeg tenkte kanskje det jeg også, la inn et spr. om dette på skravlesiden også.

Da går de jammen høyt i størrelse, men alt er jo Bigger i USA :)

Jeg må tenke litt på det, men er fristet. Synes de hadde mange kule jeans der også. Liker de formene, med at de er forholdsvis smal i lårene og går ut nede.

Må sjekke litt hva jeg ev. må betale i toll. Forøvrig helt idiotisk at man må betale toll på sånne "små" summer.

Fortsatt god lørdag!

hei:)

bare for å tipse deg ang josefsson...ellos og josefsson og la redoute er akkurat samme firma.....ellos er "mamma" mens de andre er "døttrene" hennes....det er samme størrelsegreie på alle....husker en gang jeg bestillte en genser str 50 fra ellos....den var trang til min venninne som bruker str 42...hehe...mye rart på postordre...men man kan jo sende i retur....jeg ringte og kjefta de opp og sa at det er diskriminering av stor mennesker å lage klærne som ikke tilsvarer den størrelsen man blir lovet...da fikk jeg i posten 1 mnd etterpå en gavesjekk på 500 kr som plaster på såret...hihi....gøy det...:)

lykke til i jakten på jakke:)

Jeg har bestilt et par gensre der fra nå i str. 52, så da blir det jo spennende å se om jeg får de over hodet :)

Fant forresten en vinterjakke som jeg likte veldig godt på Zizzi. Den va midt i blinken til meg. Så det var utrolig deilig å få på seg noe som man føler seg vel i.

Så nå har jeg regnklær og vinterklær som passer, så nå er det ingen unnskyldninger for ikke å komme seg ut på tur hver dag.

Bra at du ringte og ga beskjed og at du fikk et gavekort på 500 kroner, det var jo skikkelig flott.

Takker for alle tips og råd!

God tirsdagskveld forresten. Ikveld skal jeg faktisk spise is, nam nam...

Den jakken som jeg kjøpte kostet 699,- så det er jo ingenting å si på.

Ellers så ligger vel prisene litt over H&M type priser, men det er absolutt ikke spesielt dyrt der.

Også synes jeg de har en del fint der.

Du får se om ikke du finner noe, jeg blir så glad når jeg finner noe som passer :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...