Gå til innhold

Til dere som har brukt / bruker brystskjold !

Anbefalte innlegg

Noen spørsmål rundt brystskjold :

1) Hvor lenge totalt brukte / har dere brukt skjoldet ?

2) Hvorfor bruker du skjold ?

3) Hvilket skjold bruker du ?

4) Har du fått mye tette melkeganger eller brystinfeksjon mens du bruker skjold ?

Bruker selv skjold, og lurer litt på disse tingene :)

Fortsetter under...

hei

1) Bruker skjold no, snuppa er snart 6 måneder.

2) Har flate, innovervende brystvorter g snuppa var lita og fekk ikkje tak. No vil ho ikkje amme uten, har prøvd det meste, men det vart berre stress og me har det bedre begge to når eg bruker skjold.

3) Avent sine, det var dei som var på KK

4) Eg har hatt ein heilt i starten, men det var ikkje pga skjoldet, men fordi det eine bryste var ein mega produsent og aldri vart tømt.

Har du brukt skjold lenge? :o)

Ja kan jo svar jeg og :)

1) Vi har brukt skjoldet i ca 1,5 uker nå.

2) Vi tok i gang bruk av skjold da jeg har små brystvorter + barnet var født for tidlig, er veldig lite og hadde gulsott og orket ikke suge, heller fikk hun ikke bra tak.

3) Medela i str S ! Prøvde avent sine også, men de er for store for snuppa og hun brakk seg når de kom inn, rett og slett for store for henne.

4) Jeg tror kanskje jeg har hatt en liten kul, men er så usikker på om det er kjertler eller om det er "kuler". Lurer litt på hvor store slike kuler er ? Noen som vet ?

:)

1) Brukte skjoldet i ett år med nr 1 og har brult det i tre mnd til no med nr to.

2)Førstemann fikk ikke tak og nå med andremann var jeg kanonsår!!

3)Avent sine kun de som selges her!

4) med nr 1 hadde jeg ingen, nå har jeg hatt 4 betennelser men veit ikke om det er skjoldet sin feil da... Ikke den første iallfall, da kom det av at jeg var så sår.

Kommer nå uansett til å fortsette å amme med skjold så lenge det funker, har prøvd å slutte utebn hell.

1) Brukte skjoldet 3 mnd. Dvs. jeg sluttet delvis 1-2 mnd. Brukte da skjold kun ved behov.

2) Begynte å bruke skjold pga. små brystvorter. Sønnen min klarte ikke å suge. Fikk kun tak når jeg brukte skjold. Sønnen min hadde også et dårlig tak som bedret seg etter noen uker. Etterhvert sugde sønnen min bra uten skjold, men jeg fortsatte å bruke skjold en stund til fordi jeg var så sår. Først da sårheten ga seg etter 2-3 måneder, sluttet jeg helt med skjoldet.

3) Prøvde både Avent, Medela og Chicco (mener det var det de het). Medela var favoritten! De andre var så svære, tjukke og vonde å bruke.

4) Jeg brukte skjold lenge på det ene brystet pga. sårhet (sår som aldri grodde). Jeg merket at jeg hadde flere problemer med dette brystet enn det andre. Hadde antydning til brystbetennelse flere ganger. Tror ikke jeg fikk tømt dette brystet skikkelig.

Lykke til med ammingen! For meg var skjold uunværlig en periode, men så rettet alt seg og jeg sluttet derfor med skjold. For min del var det ikke noe problem å slutte. Sønnen min sugde like godt uten skjold.

Annonse

1) Har brukt skjold i snart 4 mnd, men nå ser det ut til at vi kan slutte med det hvis jeg vil. Han tar nå endelig fint tak uten.

2) Han fikk ikke tak uten skjold i starten, og nektet å få mat uten skjold videre - helt til nå :-)

3) Medela str L - veldig fornøyd med det. Brukte Avent sist og hadde masse betennelser.

4) Ja. Spennende å se om dette blir bedre uten skjold. Hatt en brystbetennelse som startet med at legen var uforsiktig og kjente for hardt på tette melkeganger :-(( Ellers litt tette melkeganger innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...