Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Svigers har schäferhund... og jeg er spent på hvordan det vil gå når baby kommer i desember. Schäferen er vel oppdragen- men er det noen som har erfaring med denne rasen og babyèr? Den er vant til større barn... men jeg er alikevel skeptisk...med tanke på når de skal passe den lille... :-o For å si sannheten har jeg aldri stolt noe særlig på hunder...
Gjest Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Vel det er forskjell fra hund til hund, men foreldrene mine hadde schäfer de første årene mine. Den var ikke vant til barn, hadde vært bare pappas i noen år før han fikk seg kjærring og unger. Det ble til slutt tre av oss og alle lekte fint med hunden. Veldig tålmodig selv om vi dro'n i øra, halen og pelsen. Når han var lei bare snudde han rumpa til og gikk uten at det ble noe problemer. Ville nok aldri latt barn og hund i samme rom uten en voksen tilstede men har ingen dårlige erfaringer hvertfall..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 denne hunde raser er ikke værre enn andre men. det er et dyr og en skalikke snu ryggen til. man skal la hunden få lukte på babyen i kontrolert omgivelser og ikkela hunden føle seg tilsidesatt. den kan også bli sjalu og det er vanskeligere ogfå den til å forstå enn et menneskebarn. tror i utgangspunktet at det ikke er noe å bekymre seg over. man må bare være bevisthva man gjør. og når barnet begynner å bli i den alderen at det tar tak i haler og krabber etter ogholder fast må man lære barnet at dette ikke er lov de skal også respektere hunden. slik hunden skal respektere barnet og dens plass i familien.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Takk for svar Er helt enig med deg at en bør aldri la barn og hund være alene i samme rom....
Sofine Skrevet 28. september 2006 #5 Skrevet 28. september 2006 Jeg hadde schafer (hvordan får du en sånn a med prikker over) på 5 år da vi fikk førstemann. Han hadde også bare vært vant med litt større barn fra før. Han var svært godlynt og snill, men man kan jo aldri stole helt og holdent på en hund uansett. Vi tok han med, inkluderte han også da babyen kom. Han fikk snuse på babyen med en gang vi kom hjem, og lukte på den første bæsjebleien. Var hjertelig velkommen inn på badet under stell og inn for å si natta da babyen la seg. Han diltet litt etter i starten, men ga seg fort (mannfolk vet du). Gikk på trillletur hver dag, fikk like mye kos og oppmerksomhet. Snakket til dem begge samtidig og klappet samtidig. Da guttungen ble større og krabbet rundt passet jeg på at bikkja hadde sitt fristed. Dette lærte det lille krapylet seg fort:-) Det gikk kjempefint hos oss ihvertfall. Og skal jeg ha bikkje igjen, skal det bli schafer!!! Den katta vi har nå er jeg mer bekymret for....he he
november er bra Skrevet 28. september 2006 #6 Skrevet 28. september 2006 jeg har snart 4 unger og 3 shafer hunder. den eldste hunden kom i hus før den eldste ungen har aldri vært noe problem. men går ikke fra de aleine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå