A.S.M Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Jeg er ei jente på 22 år. I februar 05 ble jeg lagt inn på sykehuset med full åpning. Jeg var da 22+2 uker på vei, Dem prøvde og sette på en tråd for og stoppe fødselen,men sjansen for at det skulle gå bra var liten ettersom jeg hadde full åpning. Vannet gikk under operasjonen og lille Sondre ble født en halvtime etter jeg våknet opp av narkosen. Han klart seg ikke. Jeg er nå gravid igjen og har fått ekstra oppfølgning denne gangen pga mistanke om svak livmorhals. Så når jeg var 22+1 ble jeg innlagt igjen pga at jeg begynte å få åpning. Jeg var da helt knust og var sikker på at det skulle gå galt igjen. Men det lukket seg heldigvis igjen. Lå på sykehuset 1 uke før jeg fikk reise hjem. Har stort sett ligget på sofaen hele dagen etter jeg kom hjem ettersom jeg fikk beskjed om å ligge mye og ta det med ro. Har vært på kontroll tre ganger etter det for og måle livmorhalsen,og ble lagt inn for litt over ei uke siden fordi den da hadde blitt kortere igjen,men fikk reise hjem igjen etter ett døgn på sykehuset ettersom livmorhalsen hadde blitt lenger igjen. Jeg er i dag 28+5 og livmorhalsen er fortsatt 3 cm,men jeg får ikke lov til og gjøre så mye om dagen. Jeg er ganske sikker på at jeg føder en stund før termin,men første målet mitt er å komme til uke 30. Dette ble langt,men det jeg lurer på er om det er flere som har svak livmorhals og når dere fødte barna deres? Eller om det er andre som er i samme situasjon som meg??
Karomamma Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Jeg fødte for tidlig pga morkakesvikt / svangerskapsforgiftning, så jeg kan dessverre ikke gi noen råd. Men ville bare ønske deg MASSE LYKKE TIL!!!
lovebaby Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Hallo Så forferdelig med den første. Vet akkurat hvordan det er. Jeg fødte tvillinger i uke 22+5 og mistet den ene 7 timer gammel men mot all odds så fikk vi beholde den andre. Jeg har mest sansynlig slapp livmorhals, så neste graviditet må jeg sett på tråd med en gang. Jeg sender deg masse lykkeklemmer.
A.S.M Skrevet 29. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2006 Uff så trist med den ene tvillingen som ikke klart seg. Den lille dere fikk beholde må jo være rene miraklet som klarte seg så tidlig. Jeg er 29 fullgåtte uker i morgen så begynner å tro at det skal gå bra om h*n skulle bli født nå. Klem
lurveliten Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 God kveld! Så trist å lese historien din, men samtidig godt at du har klart å komme så "langt" denne gang. Kom selv til kontroll i uke 23+6 og fikk beskjed om at livmorhalsen min var helt utslettet og at fødselen kunne starte når som helst og innen tre uker ville jeg garantert føde. Det endte heldigvis med nesten 4 uker i fullt sengeleie på sykehus og verdens nydeligste gutt ble født i uke 27+3 og veide 990 gram. I dag er han 10 mnd og alt går gudsjelov veldig bra. Har hatt en konisering tidligere og gynekologen har i ettertid antydet at jeg nok har en svak livmorhals i tillegg, noe som mest sannsynlig er medfødt. Ved et eventuelt nytt svangerskap er det bestemt at jeg skal snøres igjen. Dette er min erfaring, men har opplevd at under slike omstendigheter finnes ikke fasitsvarene, selv hvor mye man skulle ønske det:-)Ønsker deg virkelig lykke til. Og husk: Du har allerede gjort en kjempejobb så langt. Stå på!!
A.S.M Skrevet 29. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2006 Så bra at alt gikk bra med den lille gutten deres da. Jeg er på kontroll og måler livmorhalsen hver uke. Gruer meg hver gang,er redd for at livmorhalsen skal være veldig kort og jeg skal bli innlagt. Skal på kontroll igjen 3 oktober. Første målet mitt er nå å komme til uke.30 før det skjer noe. ved neste svangerskap skal dem snøre igjen på meg å.
Gjest Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Hei på deg. Veldig trist å lese om den lille gutten din som ikke klarte seg. Samtidig vil jeg si at jeg har fått en jente i slutten av uke 27 og fikk beskjed om at hun hadde 96% tjangs for å overleve. Så vist du føder nå, er det nok veldig stor tjangs for at det går bra. Men håper likevel at babyen får være der lengst mulig. Sender deg en god klem jeg!!!!
A.S.M Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 8. oktober 2006 Har kommet til uke 30 nå,og den lille prinsessa ligger fortsatt i magen heldigvis. Håper hun holder seg der noen uker til. Jeg må fortsatt ta det med ro og ligge mye. Men jeg har nådd første målet mitt som var 30 uker.
lurveliten Skrevet 8. oktober 2006 #9 Skrevet 8. oktober 2006 Hei igjen! Først av alt, gratulerer med 30 uker! Ble veldig gla på dine vegne når jeg leste innlegget ditt. Selv om det nok er kjedelig å være i ro å ligge mye, så ikke glem at du akkurat nå gjør en superviktig jobb. Om babyen skulle komme nå vil det nok gå helt fint, men prinsessa har det fortsatt MYE bedre inni magen din, og akkurat derfor gjør du i disse dager din livs innsats som "rugekasse":-) Krysser fingrene for deg, og ønsker deg alt godt videre!!
A.S.M Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 21. oktober 2006 Takk takk. Nå er jeg 32 fullgåtte uker. Var på kontroll på tirsdag og livmorhalsen hadde ikke forandret seg noe,den var fortsatt 3 cm. Fikk beskjed om å ta det med ro fram til uke 34,men eter det kunne jeg få gjøre litt mer som jeg vil,for da er det ingen fare om det skal skje noe. Glad jeg har kommet så langt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå