Surfinia Skrevet 28. september 2006 #1 Del Skrevet 28. september 2006 Hei! Vi prøver å bli gravide og hvis det lykkes i nærmeste fremtid vil jeg ha igjen siste året på sykepleien når babyen kommer. Er det noen her som har erfaringer med å ha med baby på forelesning. Skjønner at ikke alle babyer er like og sover like mye, men likevel..............?? Er det mulig å få til dette uten å forstyrre forelesningen for de andre studentene? Surfina Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6482743-baby-p%C3%A5-forelesning/
Sussa85 - snart 2? Skrevet 28. september 2006 #2 Del Skrevet 28. september 2006 Hva med å ta permisjon ett år?..... Jeg hadde klikka på noen om de tok med baby inn på forelsning og den begynte å gråte.....irriterende og forstyrrende..og du må ut å amme hele tiden..hadde blitt sprø jeg kommer og til å ha igjen ett år når jeg blir gravid. (håper jeg blir gravid før jul)....og kommer til å ta permisjon..vil ikke for alt i verden gå glipp av noe med hverken baby eller skole.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6482743-baby-p%C3%A5-forelesning/#findComment-6483950
Smilje med gull i magen Skrevet 1. oktober 2006 #3 Del Skrevet 1. oktober 2006 Hei... sønnen min var 1 mnd da jeg begynte å studere deltid... Hadde en mann som jobbet skift, så av og til gikk det bra... men av og til måtte jeg ha ham med. Prøvde å unngå det... klarte ikke å konsentrere meg om han var med. Han gråt lite, men de lager jo litt lyder sånn allikevel da... jeg var kjempestressa og følte at han forstyrret mye, selv om jeg fikk tilbakemelding på at det ikke gjorde noenting... Man vet jo ikke på forhånd hvor mye barnet skriker heller... Tror egentlig at det stort sett "går ut over deg selv" mer enn de andre... Jeg er gravid igjen, og mannen min kommer til å ha mesteparten av permisjonen denne gang, tror vi kommer til å undersøke tidskontordningen.. Jeg jobber deltid (mye kvelder og helger) utenom, så vi må nok trokle til et opplegg Mannen får komme oppom med babyen for amming, pumping etc... Litt stress da... Hadde jeg vært yngre hadde jeg nok ventet med å få barn til etter utdannelsen... Det gjorde jeg nemlig egentlig... men etter å ha jobbet noen år bestemte jeg meg for at jeg ville gjøre noe helt annet, men DA kunne jeg ikke vente lenger... Lykke til uansett hva du velger! Men er du ung må du huske på at de årene der får du aldri igjen! Det er deilig å være student og bare ha deg selv å ta hensyn til, feste, reise... i det hele tatt... Du blir svært bundet av et lite nurk, men det er også det mest fantastiske som skjer i livet vårt!!! Så vi får til det vi vil!!! Det har gått kjempefint for vår del Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6482743-baby-p%C3%A5-forelesning/#findComment-6517848
Surfinia Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 2. oktober 2006 Hei Tingeling77! Jeg er i akkurat samme situasjon som det du er. Jeg har tatt en utdannelse, jobbet noen år og så fant jeg ut at det var noe annet jeg skulle holde på med. Er 28 år og har igjen over 1,5 år på skolen. Hvis jeg skulle vente til jeg var ferdig på skolen og til jeg hadde jobbet med opp rettigheter til permisjon i en annen jobb, føler jeg selv at jeg blir veldig gammel får det blir barn i huset. I tillegg har min mann akkurat begynt i ny jobb og han er litt skeptisk til hvor godt det blir tatt imot om han tar hele barselspermisjonen mens jeg studerer....... Vanskelig dette, men noe problem er det jo ikke enda. Plussen på graviditetstesten lar vente på seg............. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6482743-baby-p%C3%A5-forelesning/#findComment-6524054
ScaryMama Skrevet 2. oktober 2006 #5 Del Skrevet 2. oktober 2006 Ikke alle har lyst til å leve studentlivet til det fulleste. Jeg liker å studere, men jeg har ikke behov for den festingen og den tiden for meg selv som du snakket om. Nå vet ikke jeg hvilken aldersklasse du sikter til her, men jeg er 26 og selv om jeg er student, så er jeg abslutt klar for å ha en baby! Jeg tar en lang utdannelse og for meg passer det veldig godt å ha baby mens jeg studerer. Jeg føler at nå får babyen mye tid sammen med både mamma og pappa, siden mannen min tar tidskonto og jeg drar aldri på forelesning og slikt, drar bare på det obligatoriske, og det er ikke så mye av det. Det å være student trenger ikke være ensbetydende med det å ville feste osv. Jeg tror det er mange som meg som syns at det passer godt å få baby under studietiden og som ikke føler at de går glipp av noe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6482743-baby-p%C3%A5-forelesning/#findComment-6530514
findus Skrevet 11. oktober 2006 #6 Del Skrevet 11. oktober 2006 Hei! Jeg tror det kommer an på så mye... På et emne jeg tok på Blindern, var det to av studentene (av cirka 20 tilsammen) som fikk baby i løpet av semesteret, og de hadde med seg baby inn på forelesningene resten av tida. Det gikk veldig bra, babyene sov stort sett i vogna ved bakveggen, og mammaene satt bakerst i rommet sånn at de kunne ta med seg babyene ut ganske fort hvis de begynte å skrike. Men jeg tror de hadde ganske mye flaks, både med babyene og foreleserne og rommet og hele settinga. Kanskje det går an å prøve en liten stund, og så heller ta permisjon fra studiene hvis det viser seg å fungere dårlig for deg, babyen, pappaen eller foreleser/medstudenter? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6482743-baby-p%C3%A5-forelesning/#findComment-6644096
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #7 Del Skrevet 19. oktober 2006 Heia. Jeg har gjort det samme som deg, tatt en utdannelse, jobbet noen år og så begynt å studere igjen. jeg blir 30 neste år, og er nå i uke 23. For min del var det ikke planlagt, men når man er såpass gammel kan man ikke la den sjansen gå fra seg. Jeg ser lyst på tilværelsen. det ideelle hadde selvfølgelig vært at jeg hadde jobbet et år og så fått fødselspenger, men man kan ikke planlegge alt i verden. Jeg tror ikke det er noe verre å bli gravid som student enn som vanlig arbeidstaker. Som gravid student kan du være hjemme når du er i dårlig form, sitte mye med beina opp og studere i eget tempo. I en jobbsit. kan ting bli mye mer krevende og stressende. Ikke det at det ikke er slitsomt å være student også. Gruer meg til eksamen som nærmer seg, har lest mye, det har gått tregt fordi jeg har vært mye trøtt og sliten, Er skeptisk til hvordan formen vil være på eksamensdagene, nattesøvnen er svært variabel, og tungdekraften begynner å merkes. Det er likevel veldig koselig å være gravid, stas å kjenne det sparker og jeg gleder meg veldig. Stå på. Det er ikke noe å vente med! Dessuten, jo yngre man er når man får baby jo bedre. Plutselig en dag er man for gammel, og det ville ikke være noe stas. Man må ikke ha et A4 liv for å få endene til å møtes. Jobb kan vente. Mvh gravid og glad Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6482743-baby-p%C3%A5-forelesning/#findComment-6755951
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå