Gå til innhold

Liten penis..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samme innlegget står lenger ned, men med mindre oppsiktsvekkende overskrift. Får se om "Liten penis..?" gjør mer suksess, for jeg VIL ha svar!

"Lurer litt på penisstørrelsen til min 6 mnd gamle sønn... Den ligger som regel bare som en "knapp" som såvidt stikker ut fra alt det tjukke rundt, men noen ganger stikker den kanskje 1,5 cm ut. Han er ellers en lang, frisk og tung unge (11 kg). Min mann er ikke spesielt velutrustet... Vi har bra sex og har laget 3 friske unger, men jeg må allikevel innrømme at jeg blir litt bekymret for lillemann...

Har søkt på internett, og ser at det er mange som konfererer barnelege med samme problemstilling. Noen her som har noen formening om hvor stor en 6 mnd gammel penis skal være..?"

Anonym

Skrevet

Aner ikke hvor stor en penis på en baby skal være. Er vel forskjell på de også akkurat som på voksne. Gullet her har ikke en sånn "knapp" som du sier, aldri hatt det heller. Det er vel en helt vanlig liten snopp på noen cm. Har ikke målt den, og dette er ikke noe jeg har tenkt på akkurat.

Er nok helt normalt med alle mulig varianter bare man er frisk tror jeg.

Antar at de ville sagt noe på hs hvis det var noe som så unormalt ut.

Skrevet

Æsj så ekkelt at noen driver å måler penisene til sønnene sine.........................................................................................................................hva i alle dager skal det være godt for ?

Skrevet

Hvor er sakligheten i dette innlegget?

Har du ikke noe konstukrtivt å komme med, så la være!

Skrevet

Sakligheten i dette innlegget? At mannen min har blitt mobbet fra tidlig skolealder og videre opp gjennom ungdomstida, er ett argument. At det finnes en egen, medisinsk term for en underutviklet penis (det kalles "mikropenis", men nå faller du vel av stolen), og at det finnes måter å behandle en slik tilstand på, er et annet. Jeg bekymrer meg selvfølgelig for den lille sønnen min og hans fremtidige sexliv, som jeg håper blir godt, fritt og uten komplekser. Er det usaklig? Eller skal man kanskje ikke snakke om slikt... Jeg har til nå ikke hatt mot til å ta det opp ansikt til ansikt med helsestasjonen, men nå skjønner jeg at det kanskje er et mer velegnet forum. Takk for meg.

Skrevet

Hva er vitsen med å svare så kjipt på andre folks bekymringer? Hva er det som egentlig feiler dere? Skjønner godt at HI takker for seg! For et drittkjipt forum!

Skrevet

Skjønner deg bedre nå..............men synes uansett at det er litt ekkelt å tenke på sexlivet til en baby, å tenke på sexlivet til barnet sitt overhodet, men det er jo meg da....du må jo tenke på det du ønsker......vi er alle så forskjellig.....håper det ordner seg med penisen til sønnen din og at han ikke har mikropenis. skjønner at du synes det er ekkelt å ta opp, skjønner det veldig godt....

Skrevet

Jeg tenker jo ikke på sexlivet til mine barn I DETALJ. Men antar og håper selvfølgelig at de etterhvert ønsker å ha et sexliv - det er jo en del av livet!?! Hvis det er noe som kunne vært gjort i tidlig alder for å sørge for at barna mine får et bedre liv - være seg tannregulering, mobbeforebyggende tiltak, behandling av hormonforstyrrelser e.l. -, så ønsker jeg selvfølgelig å bidra. Det handler om ikke å skyve problemene under teppet.

Skrevet

skjønar at folk har lyst til å vere anoynyme i eit slikt spørsmål, men her skapte anonymknappen ein god del forvirring. Det var vel den først eanonyme, ho som meinte det var perverst å måle penisen til babyen, som fekk beskjed om at ho var usakleg, ikkje HI. Og eg er heit samd i kritikken - skjønar godt at HI er uroa, eg! Synd at teite anonyme ikkje kan halde munn når dei ikkje har noko fornuftig å kome med.

Og dei fleste babygutmødrer har vel såpass augemål at vi kan seie omtrent kor lang penisen til sonen vår er, utan at vi er perverse babypenismålarar av den grunn?

Skrevet

Det er kvalmt at noen synes det er kvalmt at babyen en dag er et voksent menneske og da vil ha et sexliv.

Herregud!!!!!!!!!!

Det er en viktig del av livet!

HI, jeg synes over hode IKKE din bekymring er ekkel!!!!!!

De som er ekle er de som kommer med kvalme kommentarer.

Det er viktig og ha sunn fornuft, alle får en dag et sexliv og det er da flott at en som foreldre gjør noe hvis man ser at alt ikke ser helt ut som det skal, iallefall undersøker saken!

Hvis mine barn skulle ha noe spesielt med sine kjønnsorgan ville jeg blitt like bekymret som når det var armen eller beinet det var snakk om!

Er jeg ekkel da'????????????????

SKJERP DERE PERVERSE KJÆRRINGER!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Skrevet

Neineinei HI du misforstod meg! Jeg spurte etter sakligheten i svaret til den som svarte frekt om å måle størrelsen på barnets penis!

Unnskyld, jeg skulle skrevet det bedre, var ikke meningen! Jeg forstår godt at du er bekymret, huff nå får jeg dårlig sammvittighet!

Hilsen meg som dreit meg ut... :)

Skrevet

HI takket for seg, men kan ikke dy meg for å komme med en avsluttende kommentar - det ble jo litt temperatur her, gitt ;-)

Skjønner at jeg misforsto kommentaren om "usaklig innlegg", og beklager det. Skulle ikke hoppet så raskt i forsvar.

Takk for støtten fra mer konstruktive debattanter, men "perverse kjærringer" er vel kanskje en litt drøy avslutning på et ellers kjempefint innlegg ;-) Vi må være greie med hverandre, vi mødre som skal lære ungene våre om toleranse og empati.

Forøvrig lurer jeg fortsatt like mye på det jeg egentlig spurte om...

Ønsker dere alle en god, ikke- aggressiv dag!

Skrevet

Det er bra, håper Hi leser og forstår også. For det var jo akkurat slike innlegg jeg ikke liker... neiånei...

Skrevet

Tror min sønns penis er ca 3 cm. Han har også en far som sansynligvis har kviet seg litt for å vise seg i fellesdusjen.

Skrevet

føler virkelig med deg..men det går ikke an å beskytte seg mot alt her i verden...,alle hvet at en liten penis i slapp stilling er ensbetydende med at den ikke vil bli mye større ved ereksjon... du er jo glad i mannen din du selv om han ikke er så godt utrustet..nei, ta livet som det kommer .- utviklingen idag bekymrer meg - d er IKKE noe galt med ungen din...og skulle dere få ett barn som blir mobbet for dette så må dere ta det DA..! og ikke NÅÅ!!... d er IKKE sunt å tukle med barn på denne måten, Da vil jo han tro ettervhert at det ER noe galt med han!!!! ikke vær lei deg for at jeg skriver slik jeg gjør men jeg sier det for ditt eget beste, jeg skal iallefall fostre opp min unge til IKKE å mobbe og fortelle dem at alle mennesker skal behandles med respekt, så får vi håpe vi lykkes, både du og jeg og alle barna :o)

jeg håper du tar til vett :o) Mange gode klemmer

Skrevet

Dette innlegget går igjen gang på gang på gang her inne...

Hva i all verden betyr det, da, - at babyens tissefant er "liten"??? Hele ungen er da liten!!!!!

Finn noe annet å bekymre dere for.

Dette temaet er bare så altfor dumt.

##RISTER PÅ HODET!##

Skrevet

Syns dette innlegget ikke er på kanten i det hele tatt. så klart om penis ser veldig liten ut, kan en mor bekymre seg uten å være pervers.

selv hadde jeg en nevø med liten penis, som en liten knapp.

moren, min svigerinne bekymret seg litt og tok dette opp med legen.

han sa at d var flere og helt normalt å lure på dette. dessuten kokluderte han med at de som har små peniser som små ofte får større en de med veldig stor penis, de vokser liksom ikke så mye mer.

så man kan vel få spørre om sånt uten at folk reagerer på den måten.

trodde dette var en side for å hjelpe andre med sine bekymringer , ikke for å hakke ned på folk.

kan man ikke begynne med det som en gylden regel ffra nå, at har man ikke noe konstruktivt å si, så kan man la vær, holde sinne inne i seg selv.

denne siden ville blitt så mye mer koselig.

Skrevet

Jeg har iallefall ikke sagt det er "perverst", men høyst unødig å bekymre seg for en babys tissefant synes jeg iallefall det er.

Har vært gift med en som ikke var så altfor godt utstyrt selv, men herlighet, - tydelig at den virket som den skulle når alt kom til alt?! Akkurat som pappan til denne babyen, som mora synes er så dårlig utstyrt?

Jo, man kan lure på masse. Og spørre.

Men til denne HI vil jeg heller si:

Snakk heller med legen, om det er et "familieproblem", ang arvelig belastet knøttliten tissefant.

Han kommer til å si det samme; Ikke bekymre deg over akkurat dette på nåværende tidspunkt.

Jeg står for det jeg, at jeg mener det er unødig å tenke på str på tissen til en baby.

Sinna er jeg ikke, heller ;o)

Skrevet

Jeg stusset litt over nevøen min som løp rundt med max. et par mm. i toårsalderen. Jeg har ikke turt å ta det opp med broren min. Jeg leste i et blad en gang om at mikropenis kunne behandles med hormontilskudd. Jeg ville i hvertfall tatt det opp med helsestasjonen. Dersom han har mikropenis, og det kan behandles, så har jo det mye å si for livskvaliteten hans. De på helsestasjonen tør nok i hvertfall ikke ta initiativet, siden mange foreldre( deriblant noen på denne siden) ville steilet.

Nå skal jeg si noe spekulativt til slutt. Prøv å ikke bli sinte. Nevøen min er ekstremt defensiv. Han tør ingenting, har ingen mestringstrang, lar alltid de andre bestemme, lar seg herse med av yngre venninner osv. Jeg har lurt på om den atferden kan skyldes unormalt lavt testosteronnivå, og at det har sammenheng med penisstørrelsen. Han er seks år nå.

Skrevet

Akkurat det tror jeg ikke har noe med penis str eller mannlige hormoner å gjøre, nei.

Finnes massevis av jenter som tør det ingen gutter tør.

En 6 åring er ikke full av mannlige hormoner heller. Det kommer ikke for fullt før i tenårene.

Skrevet

Eg synest det er akkurat like naturleg å bekymre seg dersom ein mistenkjer at det kan vere nok gale med penisen til babyen som om det var ein arm eller ei fot ein var redd det var noko gale med. Dersom det syner seg at det faktisk ER noko gale med penis, er det ikkje fint at guten har ei mor som er obs på dette og får det undersøkt, slik at han kanskje kan få hjelp i tide? Vi får jo for HI og guten hennar si skuld håpe at bekymringa er unødvendig, men eg skjønar ikkje kvifor det skal vere i utgangspunktet meir unødvendig å bekymre seg for penis enn for ein annan kroppdel.

Skrevet

Til HI

Les boka til Gro Nylander, Lille venn hva nå. (Gå evt på biblioteket og lån den)

Skal ikke sitere noe jeg siden noen her på forumet ikke synes noe om dette tema - så blir ingen støtt.

På s 162 står det om små peniser på babyer - litt trøst å få der.

Her kan du og lese når en lege vil henvise videre til barnelege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...