Gå til innhold

Noen som har Bosson Roma vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :o)

Vi har falt veldig for Bosson Roma- 06 modellen. Den har blitt kåret "Best i test", noe som er betryggende å høre oppi valget av mylderet av valg av barnevogn. Men så hørte jeg av en venninne at hun hadde lest her inne at det var flere som var misfornøyd med vognen... Da ble jeg veldig i stuss om jeg virkelig vil kjøpe den, eller om vi skal se oss rundt etter et "nytt valg"...

Jeg lurte på om noen her har Bosson Roma (06-mod), og om du er fornøyd eller misfornøyd med vognene?

Og hva du evt. er misfornøyd med...?

Jeg blir veldig takknemlig for svar! :o)

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har 05 modellen som jeg kjøpte på salg i sommer...siden jenta ikke kommer før 2 1/2 uke så har jeg ikke fått så mye erfaringer med denne vogna enda..men vet at mange er positive til vogna:-) Du for iallefall mye vogn for pengene, det er jo ikke en dyr vogn i forhold til simo/brio etc.....

den er iallefall herlig/lett og trille..."kremt" har trillet litt på stuegulvet jeg:-)hehe

uansett lykke til med vognvalg!

Skrevet

Vognen ble best i test i 2004. Har det kommet noen ny test som sier det samme nå?

Har sett veldig mange som er misfornøyde med den, men man får vel det an betaler for. Prisen var viktig for at den ble best i test. Mye billigere enn de andre gjorde at den fikk høy score på pris.

Skrevet

Hei!

Me har 06 modellen, og har vore fornøgde med den heile vegen. Den er nok i tyngste laget, 16 kg trur eg, og skulle eg ha valgt om igjen hadde eg kanskje satsa på ein lettare modell. 12 kg vogn burde vere meir enn nok å dra på... ; )

Alt i alt er det ei solid og god vogn, så eg trur nok du vil komme til å like den. Lykke til!

Skrevet

jeg hadde basson roma, jeg fikk babyen min i juni og trengte bagen hele vinteren med pose(måtte da ha stor bag), jeg syntes baggene på vognene er så små her i norge, så jeg har reist til danmark å kjøpt der.....de bruker bagvognen til barna er 2 år.Og når jeg trenger sportstrille trenger jeg ikke en stor,prisen er bedre også, men smak og behag.

Skrevet

basson vognene (bagen)skeive 05 06 modellene, er ikke pent. pass på at ikke stellevæske er for tung. skjønner ikke hvorfor det en best i det av duo kombi vognene

Skrevet

jeg har basson roma vogna, det er vel 04 eller 05 vogna.. Den er super.. vært kjempe fornøyd med den hele tiden. Topp vogn, angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte den vogna.

Skrevet

Heisann :)

Jeg har kjøpt den vogna, babyen kommer i desember..men god å trille og romslig synes jeg...

De vognene som er lett og med 3 hjul synes jeg er spinkle og ikke så romslige siden jeg får baby om vinteren...

Må nesten være litt vekt i vogna så den ikke triller el velter av seg selv...og litt motstand er bare bra på tur...

Lykke til med valget..hadde ikke nølt jeg :)

Skrevet

Tusen takk til alle dere som har svart meg!

Setter stor pris på det!

Kjempe flott å høre kritikk og ros om vognen. :o)

Er jo ikke noe lett valg dette her...

Så jeg setter veldig pris på meningene deres. :o)

Synes i grunnen at det er nok å gi 5000 kr for en vogn. Ser at de har Simo Kombivogn på tilbud til 4999, og det hadde jo ikke vært noe problem å få den sendt fra butikken til oss. Men jeg synes at Bosson Roma vognen både er finere og romsligere...

Hmmm...

Vi tenker litt mer, ser oss litt mer rundt etter vogn, så får vi se.

Men jeg heller altså litt mot Bosson Roma vognen, tror jeg. ;o)

Hilsen

Skrevet

Har en venninne som har denne og hun synes det er en skrapvogn..! Den er vinglete i understellet, knirker som bare rakkern, den er TUNG å drasse rundt på (det er jo selvsagt de fleste svææære kombi-/duovogner da...) og den tar veldig stor plass sammenlagt. Jeg får helt fnatt av vogner som knirker og blir helt sprøøø når jeg hører vogna hennes..! De selger den nå da, har prøvd å smøre den ørten ganger uten hell :-) Personlig synes jeg vogna ser billig og lite pen ut, og grunnen til at den ble best i test var pga prisen, og de testet ikke vogna over tid heller..! Men det kan jo være du blir veldig fornøyd med den, krysser fingrene for det :-)

Skrevet

Aliana

BASSON ROMA!!

Skrevet

Tynt understell,tung vogn. Knirker.

Best i test kun pga pris.

Skrevet

Hmmm...

Mange forskjellige meninger, ja...

Har ikke lyst på en knirkevogn, andre som har opplevd det?

Hvordan vognen er sammenleggbar, har ingenting for oss å si. Bagasjerommet vårt er så stort, at det er bare å sette vognen rett inn uten å legge den sammen. Og vi har en stor garage til å oppbevare vognen i....

At vognen er tung, er jo både positivt og negativt. Får jo litt ekstra mosjon, da...hehe. ;o).... Turområdene jeg kommer til å gå i, er for det meste slett vei. Og på de varmere årstider vår og sommer, tidlig høst, kommer vi nok til å ta i bruk sportsvogn... Ser for meg at vognen bare blir brukt i de kalde mnd etter at jeg har født (har termin 31.01.07), og vinteren etter...

Skal i hvertfall tenke og se meg om litt til, før valget blir tatt... :o)

Veldig kjekt å høre meinene deres!

Hilsen

Skrevet

jeg vil anbefale emmaljunga duo edge, bagen er stor og romslig, understellet er stivt og stabilt, 2006 modell og oppover. den er en kjempe super god vogn, vet den er dyr, men er den er virkelig verdt, prøv å finn en 2006 modell brukt.gå inn på www.emmaljunga.no

Skrevet

Vi kjøpte basson roma vognen og eg har bare positive ting å si om den vognen!

Eg syns vogna er god å trille (ikkje noe tung) praktisk med at bagdelen er så stor som den er samt at det er fort gjort og enkelt å slå vogna opp og ned.

Nå har eg brukt vogna siden gutten vår ble født (5 mnd siden), og eg går tur 2-6 timer hver dag både på grus og asfalt, i sol og i regn, og eg har ikkje opplevd noen problemer med vogna! (mannen min har satt sykkelcomputer på vogna og den viser at vi har trillet over 60 mil hittil!)Fikk en liten antydning til knirk i det ene hjulet, men det var bare å smøre og så var det borte, og ikkje har det hendt igjen.Så lenge en følger vanlige velikeholdstips som gjelder alle vogner uansett merke, så tviler eg på at en finner en bedre vogn til den prisen!

Så mitt råd er kjøp basson roma!

Skrevet

Hei! Måtte bare svare på denne... Basson Roma er et kjempebra valg! Eg fikk en gut 1. feb i år, og hadde kjøpt denne brukt i jula. Den var bare brukt 4-5 mnd, og var i fin stand. Eg har gått MYKJE med den, og kan skrive under på at den er kjempegod å gå med. Sønnen min har lagt godt og romslig, skifta ikkje til sportsvogndelen før i september, og det var helst fordi han sitter bedre i den, ikkje fordi bagen var blitt for liten endå. Og vogna er ikkje tung, syns eg. Kan vere litt slitsom å sette inn i bilen, men det er mest fordi den er stor. Har trilla litt av venninnene sine vogner for å prøve, simo, emmaljunga etc... og kan si at Roma er definitivt meget lett når du triller. Den triller så godt at du kjenner ikkje at den veg nokon kg. Eg har trava oppoverbakker i massevis og ein del på grus og sånt, og har vore kjempefornøyd! Litt knirking er der etter kvart, men det skulle vel berre mangle etter ei stund, og det er jo berre å smøre ledda som knirker...like enkelt som å smøre hengslane på ei dør, så forstår ikkje problemet der. Så denne anbefaler eg på d sterkaste! Og det etter å virkelig ha brukt den...

Skrevet

(Og det som blir av evt. bryderier pga størrelsen på vogna, vert fullstendig ubetydeleg sammenligna med kor godt ungen har det oppi den og kor god den er å gå med..) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...