Gå til innhold

Ny skravletråd for oss Trondheimsveitjan, 28.09.06

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkt det koinna værra greitj med ein ny tråd iom at den forrige har bikka over 100 innlegg.. Sånn at vi slæpp å scrolle i evigheter for å sjå det siste innlegget, mene æ ;)

Håpe aill har det bra. Sjøl e æ en tur i Oslo no, og ska vær te tirsdag, E på besøk te ei venninde. Greit å få gjort det før det blir litt ekstra tussig med laaang togreise.. ;)

E litt spent på lørdagen, da.. Ska liksom på by'n, da.. Min første bytur etter at æ vart gravid, så æ e spent på koss det blir.. Blir jo litt fortar trøtt no enn før, og med lille promille sitt fravær, så.. ;)

Jaja, det bi sekkert kosli læll, tenke æ :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Krølle79,sitter ensom og forlatt med barn her hjemme jeg.Neida,men mannen er dratt på firmatur til Amsterdam,guttetur!! Vet ikke om jeg er heeelt komfortabel med tanken,men,men og uffuff.Oslotur med tur på byen uten alkohyler,blir vel gøy læll det å.Gleder meg til bimtreff jeg,bra de forandra datoen,hvis ikke har jeg ikke kunnet bli med:o)

Skrevet

la nå gubben dra på guttetur - kan være veldig praktisk at han får gjøre sånt nå, da har du litt ekstra plusser på din side i regnskapet når du trenger ham hjemme nærmere termin :)

Skrevet

Hellu vetja!

Gikk hjem fra jobben isted, hadde så vanvittig haupin sjø.. No e det gått over, å æ e på plass igjen. Første å einast gangen æ ska gå.. Bilen måtte en medarbeider ha i dag, pga my jobbing ute. Så¨tenkt æ: Gå no heim å få både fresk luft å trim samtidig.. Jau.. aller meir! Kondisen e jo elendig! Tenk det.. gikk på 30 minutter, å det e rekord for mæ det..:) Svetta som en gris, å frøys på øran... Heng itj sammen i det hele tatt!

Hvem snakka om tur i marka sa du??

Forrige helg ved jobbturen til Riga var det jeg som gikk først i seng av alle.. Ble fort sliten, og tanken på berusede folk rundt meg fristet ikke så jeg dro hjem før det hele tok løst..

Skrevet

hei, her e litt merkelig i dag....

Sa opp jobben i går da æ har fått eitt nytt å my ber tilbud ein ainna plass. Speinannes men skummelt sia æ e gravid... å ikke heilt i 150 for tia. I mårra ska æ sei det te aille kollegaene mine å. Ha jobba på samme plass i 6 år så det bi nok rart ja.

Skrevet

Hei.

Jeg er ny i Trondhjem og gravid i 17uke, og ikke vært til jordmor ennå. Lurer på om når dere gikk første gangen, og om det er vanskelig å få time? Legen mente jeg "hørte" til Strindheim helsesenter, noen som har vært der? ..det er så mye nytt og litt vanskelig å få helt oversikten når man ikke kjenner noen enda!

Skrevet

Hei

Kaster meg på trondheims tråden jeg også. Er nord-trønder så ikke la deg lure av bokmålsformen....synes bare det er enklere (og ikke minst raskere) å skrive på bokmål.

Jeg er i uke 20 og har termin 22.februar. Skal ikke til jordmor før om en og en halv uke, så du som er i uke 17 har god tid. Jeg bare ringte selv til den helsestasjonen jeg hører til og fikk time.

Skrevet

hei hei krølletupp=) Alt bra med deg? Har det vært noe mer liv da?? jeg kjenner virkelige spark jeg nå vær eneste dag, hææærlig feeling=)

En liten til...

var det du som har tvillinger fra før? Flott at du kan bli med altså=)

Verjen=) Du må slenge deg på Bim treff for oss trøndere=) neste uke=)??

Skrevet

Glad1977: Kom på BImtreff neste uke=)

Kjempekoselig!!!

Skrevet

Det høres ut som at dere har noen skikkelig koselige kvelder sammen, så jeg vil veldig gjerne hive meg med! Fint å møte andre i samme situasjon liksom:)

Skrevet

KAN ALLE SAMMEN GÅ INN PÅ BIMTREFFFORUMET FOR TRONDHEIM NÅ, JEG HAR SATT OPP VALGENE VI HAR? redd dere synes det er dyrt... Isåfall kan vi jo spise et annet sted, men da sier jeg i fra meg ansvaret for å sette det opp hehe, Jeg tenker what the heck, er ikke vær dag jeg er gravid, så jeg må få skljemme meg bort litt.. =)

Skrevet

Hiver jeg på meg og, jeg er ikke trønder, bare bor her... hobbytrønder! Håper det går greit? ;) Holder meg til bokmål, om dere ikke vil ha nord-norsk dialekt da, trønderdialekta mi holder nok ikke mål her tenker jeg.. ;)

Skrevet

jeg vil i hvert fall alltid ha deg :) hihi...

Skrevet

Hei Verjen,

Jeg går hos jordmor Bente Muller på Strindheim og synes hun er veldig flink. Hun lytter på det du har å si og er dyktig og oppdatert. Jeg gikk hos henne under forrige svangerskap også (gikk annenhver gang lege og jordmor).

Strindheim Helsestasjon ligger i krysset ved KBS senteret og Nidar Bergene fabrikken og er lett å finne.

Jeg er i uke 20. Har ikke vært på BIM-treff (ennå) dette svangerskapet.

Lykke til!

Skrevet

Vims: Bli med på bimtreff 12 oktober??? Du å Ka ping=)

Skrevet

eh... er ikke det feb-mars-april-treff? Vims er novemberjente, jeg har termin januar :)

Skrevet

nei egentlig så er det jo ikke det.. vi hadde en desemberjente på forrige ohg en prøver var også med, jeg synes jo fler det er jo bedre jeg!! alt fra 1mnnd på vei til 5 mnd på vei=) KOm igjen..=)tapaz tapaz

Skrevet

Jeg skal ha i feb, mener det var fra dewsember januar , februar mars og mulig april sist... bli med bli med=)

Skrevet

Hei igjen :)

Jauda, vart da bytur på freda'n og lørda'n.. DA hadd æ fader'n mæ itj nå my krefter igjen.. Og på sønda'n mått venninda mi omtrent SLÆP mæ ut døra for å få mæ med på "The Scotsman" for å sjå Man.United-kamp.. HALLO?? æ e sjelden tungbedt når det gjelds å sjå United!! Herregud, bi itj klok på den kroppen her, æ.. ;)

Men-men.. Har no kosa mæ, æ.. :)

-skoilla gjerne ha brukt resten av uka te å slapp av og hent mæ inn igjen,men neida, da e det full rulle med pakking og flytting.. og ultralyd på fredag, samt kontraktsmøte ang. nyleiligheta (jippi!!!!!!!! Superdag!! Kjæm itj te å få med mæ en dritt på møtet etterpå.. hihi..), personalfest på lørdag... gjeesp.. sliten allerede.. ;)

Men Bim-treffet på Tregården, ja.. Sjer at det e litt om-og-men ifht det, iom at det e litt stiver prisa enn forventa.. Men som æ skreiv på bim-treff-sida, så går det jo an å møt opp og sjå, og dersom det e 6 persona eller fler som vil ha tapas, så kan dæm slå sæ sammen, og så kan resten av gjengen bestill nåkka ainna..

På den måten tar vi kanskje bort litt "press", og oppnår heiller at folk faktisk kjæm, istan for et dårlig oppmøte..

Ka dokk mein?

:)

Skrevet

ja de har så mye der, så det synes jeg hørtes ut som en ypperlig ide, så lenge folk kommer liskom:)

Skrevet

Ja, var liksom det æ å tenkt på.. :)

Får håp at folk kjæm likevel no da, sjøl om dæm har vurdert å trekk sæ.. :)

Skrevet

Hei på du!

Jeg tok det helt med ro og ringte Midtbyen helsestasjon da jeg var i uke 14 omtrent - da var jeg for sent ute..... Står på venteliste selv om jeg er førstegangs. Kan anbefale å ringe litt tidligere. Drøyt å ta kontakt så snart testen er positiv, men det kan tyde på at det er et snev av jordmormangel her i byen.

Det går nok bra likevel! Er heller ikke trønder i utgangspunktet, men har bodd her i 7 år. Har akkurat begynt å venne meg til tanken på at litj-veitja "kjæm te å snakk trøndersk" :)

Skrevet

Hei :-)

Jeg har også opplevd det samme, står på venteliste, og de sa att det ikke var så store sjanser for att jeg kom gjennom. Laaang ventetid! Men siden jeg er annengangs, så gjør de jo ikke så fryktelig mye. Vet hva jeg går til på en måte, selv om det hadde vært godt med ei jordmor å prate litt med.

Jeg er heller ikke trønder, og har ei lita pie som de sier her oppe på 4, som har begynnt å snakke trøndersk. Og det etter mindre enn ett år her oppe! Men det e rett og slett kjempe søtt :-) Dette bim- treffet, har det noe å si i hvilket trimester du er i, att det er forskjellige grupper liksom?? Kjenner så få folk her oppe, hadde vært godt å truffe flere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...