Gå til innhold

Oktober: Dåp!


Prins&Prinsessa

Anbefalte innlegg

Bare jeg som har begynt å tenke på dåpen?

her er det helt vanelig å ha barndåp 2juledag, men det passer dårlig for oss. Så presten vår skulle sjekke om det var mulig å ha dåp på nyttårsaften. Vi håper det skal gå med kirken for vist ikke blir det ikke dåp før 2 påskedag. Vi kan ikke mellom. Flytter sørover rett over nyttår og kommer ikke hjem før påsken.

Og vi har bestemt at vi bare vil ha to faddere. Er det litt lite kanskje? Vet at man må ha min 2 og max 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tenkt litt på dåp ja, her er det mulig å ha dåp 1. juledag...men da er foreldrene mine nordafør på juleferie. Så da blir det ikke da. De andre barna mine ble døpt 2 mnd etter de ble født, så hvis denne babyen kommer på termin vil jo det bli midt i desember. Og da vet jeg ikke om kirken her tilbyr barnedåp. Ville gjerne hatt det ca to mnd etters, har ikke lyst til å vente til januar, men kanskje jeg må :(

 

Mine barn har 4 (førstamann) og 5 (jenta vår) faddere, og det blir 5 faddere på denne her også. Synes 2 høres greit ut jeg, hvis dere ikke har andre dere vil ære med et fadderskap. Det betyr jo litt, ingen vits å ha flere faddere bare for å ha det heller. Jeg er litt opptatt av at det skal bety noe både for oss og de vi velger at vi velger akkurat de. Men alle tenker jo ikke likt alle mann.

 

Lykke til med dåp. Hørtes spesielt ut med nyttårsaften da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...