Gå til innhold

Ble sjekket for modning av legen i går...

Anbefalte innlegg

Skrevet

AAUUUUUU!! Sinnsykt vondt!! Og jeg skal føde, noe som garantert er mye vondere. Gruer meg skikkelig nå. Uansett var jeg ikke moden, men er det noen som vet hvor fort en kan modnes..? De kommer til å sette meg i gang rundt termin uansett, men gruer meg til det også. Har hørt det kan ta evigheter og masse slit før det endelig setter skikkelig i gang. Uffa meg. Noen som kan dele sine erfaringer..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Ved forrige graviditet var jeg til sjekk på føden pga en liten blødning. Ble da satt på CTG registrering samt en innvendig us. Dette var kl 2000. Fikk beskjed om at jeg ikke var moden og at det ikke var noe på gang. Men de ville at jeg skulle vente litt med å reise hjem siden jeg blødde litt etter undersøkelsen. KL 2100 kom den første skikkelige rien og litt over 24 var hun født.

Skrevet

Hehe, ja sant det er vondt?? Jeg har gjort det to ganger i det siste, men hadde ikke noe voldsomt ønske om å gjøre det igjen siste kontroll! Jeg er moden, har avflata livm.hals og hvertfall 2 cm åpning (hatt i over en uke), slimproppen er også borte. Men det skjer ikke noe likevel.. PS! For å trøste både deg og meg så sier "alle" at det er vondt med den tøyinga i livm.halsen, ei sa tom det var verre enn selve fødselen :)

Skrevet

Åååh.. Takk for svar! Nå ble jeg litt glad! :) Da er det håp for en stakkar.. Da skal jeg støvsuge og tvinge min mann til sengs, så noe kan skje snart også. Kanskje det hjelper.. ;)

Skrevet

Er kanskje ikke svar på spørsmålet ditt, men fikk nettopp høre av jordmor at de første 4 cm i åpningsfasen tok lengst tid. En kunne altså gå lenge før en kom så langt, men etter det kom ting til å skje raskere. Hun mente at det derfor var lurt å smøre seg med tolmodighet...:)

Skrevet

Uff. Tolmodighet er vel kanskje det jeg har minst av.. Men, jeg har vel ikke noe annet valg. Hihi..

Skrevet

til prinsesse12okt.

hvor skal du føde da?

blir satt igang 13okt jeg...9dager før termin, skal føde i stavanger.

tolmodighet er ikke min sterke side heller nei, så da er vi 2:-(

er drittleeeeiii nå!

:-)

Skrevet

Jeg bor i Oslo og skal føde på Riksen.. Fikk beskjed om å se det an til uka og kanskje be om å settes i gang før, men jeg får se. Vil jo helst at det skal starte av seg selv. Er lei jeg også. Men, mest redd for at jeg skal være i fødsel den ene dagen mannen min må reise utenlands. Hadde derfor vært greit om hun ble født snart. Vil bli mega-moden! Nå! :)

Skrevet

Vet hvordan det er med en mann som reiser utenlands...men her i gården har han fått reiseforbud når jeg skal føde!:-)

venter ei lita prinsessa jeg også foresten:-)

lykke til da. håper for din skyld at babyen din vil ut i løpet av neste uke da!:-) det samme kan godt skje for min del også...hehe..men tviler på det!

Skrevet

Krysser fingrene for oss begge. Min mann skal ta eksamen og kan ikke utsette det, så han har ikke noe valg. Men, min bestevenninne stiller opp om det skjer akkurat den dagen. Han blir bare borte en dag - heldigvis! Lykke til med prinsessen din! Håper de skjønner at vi har fått nok og vil bli mødre. Jeg drømte i natt at min prinsesse var helt lik meg.. Litt skummelt! :-D

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor dere blir satt i gang?? Skal selv til vurdering for å sjekke hvor lenge jeg evt.kan gå over termin?

Skrevet

En bestevennine kan være en like så god støtte det vil jeg tro.

Er faktisk litt redd for at min samboer skal besvimme..den store mannen er litt redd for blod :-)hehe..

Drømmer mye rart jeg også...drømte her en natt at babyen var prikk lik Tom cruise sin datter...bare med afro hår og et bittelite dukke ansikt! Hun hadde så mye hår at man nesten ikke så det lille ansiktet...hehe:-) !

Skrevet

Blir satt i gang 9dager før termin om ikke jenta finner veien ut selv før den tid da, noe som hadde vært det beste selvfølgelig.....

Jeg har fødselangst , og det hadde aldri blitt aktuelt for meg og eventuelt gå overtid..hadde bare ikke orket det rett og slett..

Skrevet

De drømmene er rare altså.. Hihihi.. Pass på at mannen din står oppe ved hodet ditt. De trenger ikke løpe rundt å stirre oppi fødselskanalen.. :) Tror min mann gruer seg litt også,men han sier ikke noe om det. Det går nok bra. Og uansett blir det nok en fantastisk opplevelse for begge. Tenk så glad vi er når babyen er ute! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...