sajam Skrevet 5. oktober 2006 #26 Skrevet 5. oktober 2006 Uff, skikklig dårlig samvittighet jeg da! Sove seg fra alt sammen, tenke seg til.....
04.oktober-overtid Skrevet 6. oktober 2006 #27 Skrevet 6. oktober 2006 Hei jenter. Det er nå jeg har fått time for modningsakupuktur på sykehuset...dem sa tidligere at de starter fra uke 38 men så var det så mye og men....at de egentlig ikke satte nåler for modning før etter uke 40..........................................................................så nå som jeg går overtid så skal jeg til modningsakupuktur idag da...hmmm får se om det hjelper!! Krysser fingrene og håper noe skjer iløpet av helgen altså....fullmåne og greier:)) Det ble mange gutter da gitt...to har kommet, jeg og Sjiga venter...vet at Ajas helt sikkert venter en jente...hva med deg ballong? (du har sikkert fortalt d 10 ganger tidligere....jg husker d ikke og ikke husker jeg terminen din heller)...
Gjest Skrevet 6. oktober 2006 #28 Skrevet 6. oktober 2006 Hei Svarer gjerne på innlegget. Har nå 1 dag til termin og er så klar for å møte denne prinsen! er som dere fleste andre så utrolig lei av lite søvn, går på do hele tiden, sparker det nok? og myse opp mot fullmånen.. :-) Så hyggelig at dere har treff her i Ringerike, skulle gjerne vært med på det, men det dukker kanskje opp noe senere? Tar selv akukupunktur for å modnes, men gjør dette privat så lenge Sist gang gjorde det så grusomt vondt at jeg håper jeg slipper å dra tilbake...men jeg holdt ut Noe annet som skal hjelpe er bringebærblader (te) godt er det og, det beste er 3 kopper om dagen Lykke til jenter!
ballong Skrevet 6. oktober 2006 #29 Skrevet 6. oktober 2006 Hei deg har jeg ikke hørt om:) hvem er du? enda en gutt ja. Jeg har to jenter jeg og vet ikke hva det blir denne gangen heller, men er jo blitt god på å lage jenter da... får se da.. Ser at alle andre steder enn på Ringerike bruker de å begynne med akupunktur i uke 36-37...merkelige greier...
♥sjiga♥ Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #30 Skrevet 6. oktober 2006 hei soulfood husker ikke deg jeg. er du en av dem som bare har vært innom en gang i blandt? det kommer sikkert flere treff,du kan være med på. off har begynt å våkne av vondter i bekknet. kan ikke ligge på siden lenger. halsbrann er jo der som vanlig men forkjølelsen den er nesten borte endelig. nå er det vel en stund til neste treff siden det er såmange som er ret før her og. det er jo bare jeg og ballong som har en stund igjen. vi får kose oss med magene våre en stund til da.
sajam Skrevet 6. oktober 2006 #31 Skrevet 6. oktober 2006 Bringebærblad te er godt det ja, ellers er det jo og koke opp vann med kanelstenger og lakrisrot te. Masse og velge mellom ) Selv hadde jeg en stor kanel dag i går, i dag orker jeg ikke lukta en gang ) I dag har jeg hoppet over på lakrisrot te. Har bare drukket en kopp enda i dag da. Eller så har jeg og driver fremdeles på med og ta bringebærblad kapsler. Mye rart en er villig til og prøve veit jeg ) Du får ha lykke til med akkupunktur i dag da 04.oktober ) Kanskje vi er så heldige begge to at vi treffes på føden i helga? Er jo lov til og håpe mener jeg ) Jeg stoler helt og fult på fullmånen i helga ) Godt forkjølelesen din er så godt som borte da sjiga. Det virker som et stort flertall med gutter her ja, kanskje jeg blir den eneste???
04.oktober-overtid Skrevet 6. oktober 2006 #33 Skrevet 6. oktober 2006 Hallo jenter:) Fikk modningsakupunktur idag og det er samme jordmor som jeg har fått akupunktur hos for bekkenløsning hittil..hun er og en av dem som har stor tro på fullmåne...mente at par dager før fullmåne t.o.m den dagen det er fullmåne er det store sjanser:)) Får håpe på et treff på sykehuset da ajas:) Når jeg var på vei ut av sykehuset traff jeg et av parene som gikk på samme svangerskapskurs som oss...dem fikk ei jente på ons:) De fortalte at et par fikk en gutt igår og et annet par fikk ei jente mandag:) så 3 av 8 par er ferdig....vet at det er min tur nå:-)) Gleder meg til å bli ferdig...jeg stod opp med et ganske så rødt øye idag...er nok lite søvn som har skylden:( Øye er mye bedre...å sove er problemet:) Jeg er en som ikke er så glad i fruktte...så jeg får nå bare håpe på at noe skjer snart hehehe:) Har kjent litt annen type smerter i ryggen på kvelden og kjenner at jeg er ordentlig slapp..ja ja vi får se om noe skjer i helgen da:-)) Ja det er absolutt flertall av gutter i gruppa vår har jeg forstått:-))
sajam Skrevet 6. oktober 2006 #34 Skrevet 6. oktober 2006 Har faktisk troen på at det blir fødsel på meg i helga, magefølelsen sier det. Frøkna har blitt VELDIG rolig og jeg har noen maserier som virkelig tar av til tider. Jeg orker ingen ting og tåler ingen ting. Har hatt det sånn begge gangene jeg har født før. Nå er det bare opp til månen da ) Hvordan syns du modningsakupunkturen var da?
C-millan ) Skrevet 7. oktober 2006 #35 Skrevet 7. oktober 2006 Takk for treffet ballong:-) Jeg fødte Viktor dagen før d var fullmåne... Idag smilte Viktor ordentlig for første gang:-)) Håper d går bra med dere? Har d skjedd noe ajas? Hva med deg 4.oktober? Vi skal til helsesøster til tirsdag, blir spennende å se hvor stor han er blitt...! Stoor klem:-)
sajam Skrevet 7. oktober 2006 #36 Skrevet 7. oktober 2006 Har nok ikke skjedd noe med meg enda, satser mer på fødsel om natta eller tidlig om morgnen ) De er så søte når de smiler for første gang, det kan smelte hjerte det vel ) SUKK! Får helt kriblinger i magen jeg, av og tenke på alt det søte vi har i vente ) Viktor ble vel 1mnd i går han? Begynner og bli stor gutt )
mandy Skrevet 7. oktober 2006 #37 Skrevet 7. oktober 2006 Hei alle sammen! Her er jeg igjen. Ble altså fødsel på meg mandag 2. oktober. 6 dager over termin. Utrolig deilig å være ferdig!!! Når jeg leser deres innlegg om vondter og halsbrann og tissing så føler jeg meg bare sååå bra.. Litt om fødsel. Søndag var det sol og jeg , min kjære og lillejenta gikk på tur i skogen. En skikkelig oppover tur.. Sliten, men deilig å være ute. Kom hjem med litt vonde kynnere som jeg har hatt mye av. Utover kvelden ble kynnerne sånn at jeg omtrent måtte puste meg gjennom de. Da ante det meg at noe skulle skje.. Ble verre utover og regelmessige med 10 min mellom. Ringte mamma for å si at det muligens kunne lønne seg å sove hos meg i stedet så hun kom og la seg. Jeg og min kjære satt oppe til ett og så la vi oss, riene var litt svake og fortsatt 10 min mellom, ikke helt regelmessige.. Lå våken nesten hele natten og duppet så vidt mellom riene, kl sju dro vi til sykehuset. Uregelm rier forts, men ville sjekke at baby er ok osv.. Var kjempesliten, 4cm åpning. Følte ikke jeg hadde krefter til fødsel og fikk prøve å sove litt på sykehuset. Rier ble svakere da jeg satt nesten i sengen og fikk sove en time ca. Det hjalp litt, da jeg sto opp ble riene nesten borte og reiste hjem for å sove. Ti min regelm rier et par timer i sengen, duppet så vidt mellom hver. Orket ikke ligg mer og da jeg reiste meg kom de med tre min mellom og veldig vonde. Dro til sykehus kl seks på kvelden og da viste det seg at jeg hadde 8-9 cm åpning. ( altså ikke tid til epidural..) Kom på fødestue og ute var gutten kl åtte. Så kan si at riene varte over en god stund men selve den intense delen av fødselen bare gikk unna på to timer. Tror det er en grei måte å gjøre det på selv om man får lite søvn over tid.. Veldig fornøyd!! Ble klippet litt, bare barnemat i forhold til revning sist.. Føden er derimot et eget kapittel. Dritfullt!!! Fødende lå omtrent i kø med rier på gangen,er visst fullt i Oslo da, så de derifra kommer også hit... Fullt overalt. Var heldig da og hadde famrom første døgn. Deretter tomannsrom. Heeelt klin umulig å få noe søvn. Lille Jakoben min Var veldig urolig hele tiden, var nok sulten. Melka kom skikkelig i gang når vi kom hjem og han er en helt annen unge. Kjemperolig. Bare sover og spiser glupsk, smiler når han sover.. Han er kjempesøt og likner sin søster veldig. I alle fall bra dere ikke fødte den uka som var. Er roligere i dag, vi har vært og kontrollveiet i dag. Han har tatt igjen fødselsvekta si. Gled dere!!! Nå må jeg amme. Ble langt innlegg dette. Skriver mere senere. Lykke til alle. Hilsen Mandy med pupper som samantha fox (minst)
sajam Skrevet 7. oktober 2006 #38 Skrevet 7. oktober 2006 SUKK!!!!! Så koselig da ) Sitter nå her og uler mot månen i håp om at det hjelper ) Er helt mega hoven i fjeset! Har vært ute og gått en lang oppover tur i dag. Vet ikke om det kanskje er derfor jeg er hoven, men fingre, føtter og det meste er hovent. Ganske søt ) Du får ha lykke til med lillegutt da mandy )
♥sjiga♥ Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #39 Skrevet 8. oktober 2006 gratulerer så masse med lillegutt mandy. var i drammen i går, og kjøpte en sparkebukse til lillemann. den var så søt. fant boddy å men skulle bare titte litt til og når jeg hadde bestemt meg for den så var de utsolgt for de. æsj. jaja får ta den en annen gang . det sto: before you ask, I'm a boy. på den. knall søt på h&m. jaja det var fler som likte den da. og så dro jeg hjem til veninna mi og spiste brownies. som hun bakte. skikkelig namme namme. klissete og god. hihi.
♥sjiga♥ Skrevet 8. oktober 2006 Forfatter #40 Skrevet 8. oktober 2006 da er helgen snart over så nå håper jeg at det har skjedd noe for ajas og 4 oktov\ber. håper at fullmånen hjalp. det var da jeg fikk sist og da var sykehuset også fullt.
sajam Skrevet 8. oktober 2006 #41 Skrevet 8. oktober 2006 Ha! Denna ungen her kommer nok ikke før på onsdag tenker jeg. Har født på dagen og dagen før de to andre gangene, så da blir det vel sånn nå og da. Var nok for godtroende tror jeg ) Jeg har og lyst på brownis altså! Blir fristet av alt jeg ser og hører om nå om dagen ) Nå skal jeg ut og gå en skikkelig oppover bakke tur også skal vi i bursdag til onkelungen til samboeren.
♥sjiga♥ Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #42 Skrevet 9. oktober 2006 hallo jenter fant denne tråden på side 3. lite liv her inne? skjer det saker for 4 oktober og ajas tro? jeg har vært hos jordmor i dag og møtte kjentfolk så i dag har jeg kosa meg.hadde glemt mobilen og glemte helt gubben stakar han var sint da jeg kom hjem for han trodde det hadde skjedd noe. sist jeg var hos jordmor ble jeg jo sent til sykehuset for ekstra sjekk så det er jo ikke rart han var bekymret. men jeg hadde vært hos venner og spist og kosa meg. hihi. hvordan går det jenter, mandy og c- millan koser seg vel hjemme med guttene sine mens jeg og ballong må vente en stund til..
sajam Skrevet 9. oktober 2006 #43 Skrevet 9. oktober 2006 Hei hei! Her har det bare skjedd sååå mye, IKKE!!!! ) Har vært hos jordmor på sykehuset i dag, ikke noen forandring. Alt er klart for fødsel. Nei men så sett i gang da ) Holder på og bli sprø jeg. Fikk time til vurderings UL til mandag igjen, da sa jeg bare at den timen trenger jeg ikke for hu skal ut innen onsdagen er over (termin). Disse mennene blir litt skvettene nå om dagen ja ) Men det var jo ingen fare da, du hadde jo bare kost deg jo )
♥sjiga♥ Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #44 Skrevet 10. oktober 2006 dyr\tter oss litt opp igjen var på side 2. i dag har jeg rydda og sliti hele dagen og bakt kanelsnurrer. har så vondt i bekkenet nå. søren da er det pokker meg bekkenløsning på gang likevel. æsj... og huset er langt i fra ferdig rengjort. det er så mye igjen. blir dritt lei av at hunden røyter og har løpetid. det er søren meg pels over alt nå er jeg i dritt humør. sorry ikke koslig i dag jeg.
ballong Skrevet 10. oktober 2006 #45 Skrevet 10. oktober 2006 Hei og hopp! Vært å svømt på Austjord i deilig oppvarmet basseng- men får igjen på kvelden, da blir jeg stiv som en stokk..rakk ikke telefonen i sted der jeg skyntet meg langsomt.. Jeg er klar! Baby bare kom!!! Orker ikke tanken på at det kan gå enda 5 -6uker........................da sprekker jeg , det er helt sikkert. Er i min 37 uke nå, den er liksom litt magisk synes jeg, da kan det jo begynne å skje noe...men må prøve å tenke mot termin ellers blir man vel sprø. Er spent på 4.okt og Ajas....dere må sjekke inn hver dag;)
sajam Skrevet 10. oktober 2006 #46 Skrevet 10. oktober 2006 Hei hei! Henger med så vidt fremdeles jeg, men senest i løpet av morgen dagen er frøkna ute ) Har vært og blitt strippet (AAAUUUU) og fått akkupunktur i dag. Kunne fått prostalgin tabletter i dag, men jeg ville prøve det "naturlige" først. Har det ikke skjedd noe i løpet av natten får jeg en dose modningstabletter i morra. Har ca 3-4cm åpning, men ikke dermed sagt at det skjer noe ) Fikk plutselig angstanfall delux i går etter jeg fikk vite at i jornalen min, så står det et vekstavik på 40%+!!! Det var ikke akkurat det legen sa til oss. Ble avklart at det var en grov skrivefeil i dag da, i tillegg at legen hadde regnet ganske feil! Sjiga, du må ta det med ro så du ikke plutselig sitter der med et bekken som ikke funker da ) Svømme hørtes utrolig deilig ut! Det er noe av det beste jeg vet om )
♥sjiga♥ Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #47 Skrevet 10. oktober 2006 jeg er i så dårlig humør at det er ikke morro en gang , nå er jeg sur påjobben å føler de prøver å lure meg. har jo ikke fått aviklet ferie i år pga. sykdom, og har fått erklæring på det og skulle få da ferien tilbakebetalt. vel. jeg har da 6 uker ferie av 5 dager totalt 30 dager. det står det i min kontrakt nå så sier de at jeg får 15 dager tilbakebetalt og 10 dager overflyttet til tilneste år. hvor ble det av de siste fem dagene? jo da disse skal vist være noe jeg tjener opp ved å være på jobb og er en slaks avspasering????? og siden jeg har vært sykemeldt så har jeg ikke dette. vel det står det ikke noe om i min kontrakt. desuten så har ikke jeg bruk for å overflytte 10 feriedager til til neste år for da er jeg plutselig over i 2008. kos og være hjemme men de sa i utgangspunktet at jeg skulle få hele beløpet tilbakebetalt. og da har jo jeg regnet med det. hadde jo tenkt å bruke pengene på ting til barna. jeg måtte også selv finne ut at det hadde vært lønsforhandlinger mens jeg var sykemeldt som førte til at jeg også skulle gå opp i lønn. men meg hadde de glemt å jeg måtte minne dem på det. og her er det også mye tull. de klarer ikke tilbakebetale lønnen min riktig.føler de tror de kan lure seg unna. blir så lei meg for at det at jeg er sykemeldt skal brukes som unskyldning for tull de ikke fikser. jaja nå er jeg så sint at i morgen ber jeg utdanningsforbunnet om å hjelpe meg å gjøre dem klar over mine rettigheter. jeg har tross alt vokst opp med en mor som er jurist, og vet at jeg har de. men ser at det er fagforeningen som må inn for at de skal ta dette alvorlig nå. og når de endelig klarer å etterbetale ferien min regner jeg med at de da har glemt at jeg da har gått opp i lønn slik at dette også skal være høyere. og da er det vel pån igjen. jeg rister på hodet her jeg sitter. er så oppgitt. sorry jenter enda en klage sang fra meg. denne dagen er bare dum, kommer til å legge meg tidlig i dag. kansje morgendagen byr på noe bedre. ajas jeg skal ta det med ro for jeg husker hvordan det var sist da jeg ikke kunne gå. det er bare det at akkurat nå har gubben mye prosjekter i studiene, og da får ikke han gjort så mye og jeg har fått den kjente gjøre rent huset rusjen før fødsel syken. og orker ikke se rot. veldig dårlig tidspukt akkurat nå.
sajam Skrevet 10. oktober 2006 #48 Skrevet 10. oktober 2006 Uff, dette høres ut som ei røre uten like spør du meg! Skjønner godt at du er i dårlig humør! Det hjelper ikke akkurat på at en har vondt og både vet og ser at det er ting som må gjøres. Den der rydde/vaske angsten kommer bestandig på dårlig tidspunkt mener nå jeg! Du får ta det med ro og prøve og slappe av ) Lykke til med lønn og ferie viss vasset )
♥sjiga♥ Skrevet 11. oktober 2006 Forfatter #49 Skrevet 11. oktober 2006 det ordner seg nok, er i bedre humør i dag. har ikke sovet noe serlig pga bekenet, jaja vi får se er det ikke bedre til i morgen får jeg vel be om fysioterapi. skal ta det med ro i dag. gubben smårydda så byusta føyk i går og spurte hvilke ting det var jeg ikke fikk til. tror han fikk hette. hihi han er jo så snill. det er mye bedre og være i godt humør, blir bare så sur av å være sur. så i dag skal jeg se om jeg kan kose meg med en film. må bare bestemme meg for hvilken. noen forslag?? ja ja ajas da var dagen her eller. det var i hvertfall det du sa i går. enten så skjedde det noe mer ellers ble det gjort noe. jaja da skal jeg spise litt frokost og drikke en deilig kopp med te og kose meg med den pelsdotten vi har av en hund for hun er jo egentlig ganske søt også når hun røyter. ligger under bordet og har hodet på bena mine. lurer på om jeg skal sende en melding til 4 oktober å høre om det har skjedd noe. om hun har født. vi må snart lage ny tråd. er lei av å skrolle nedover nå.
ballong Skrevet 12. oktober 2006 #50 Skrevet 12. oktober 2006 Nå er jeg spent på hvordan det har gått.............om det er kommet noen barn her ...har magen din sunket sjiga? Det har min, men det er variabelt om jeg kjenner nedpress.. utrolig hvor raskt man glemmer fra tidligere svangerskap, trodde jeg skulle huske alt mulig jeg...glemt det meste tror jeg. vært siste dagen på jobb i dag!!! starter offisiell perm på mandag...hurra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå