♥sjiga♥ Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 starter ny tråd jeg. ble så lei av å skrolle nedover. som sakt har frøkna mi ferie neste uke så jeg vil helst treffes på kvelstid. så etter 1800 passer fint på onsdag. akkurat nå kjennes det ut som lille mann har funnet ut at han skal bli akkrobat. det er i hvertfall voldsomme bevekelser her. blæra, magesekken og noen ribben er veldig utsatt her. tror jeg blir nødt til å legge meg og strekke ut magen litt så det er plass. hihi
sajam Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Kanskje du har en fremtidig turner der inne? ) Er så glad for at jeg slipper de helt kjempe akrobatiske bevegelsene. De er lite behaglige igrunn ) Gubben har vært hjemme i dag og blir hjemme noen dager med oss i ferien. Det skal bli godt. Er ikke sånn kjempe hjelp i han, men det er godt bare og ha han her. Han har fått et eller annet på øyet de ikke klarer og skrape helt bort for det har brent seg fast. Han skal til enda en skraping i morra, så vi får håpe det går bra da. Stakkar, han ser så vidt bare på det ene øyet. Amalie har begynt og mase så på når den der lillesøstern hennes har planer om og komme. Hun driver og snakker til magen og forteller masse rart og bruker pekefingern og sier : nå må du komme ut altså, sånn at vi kan kose og mamma ikke har au lenger. Ganske så søt da )
C-millan ) Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Vi vil gjerne være med på treff på onsdag, skal vi si 18.30? Hvor skal vi møtes? Klemmer:-)
♥sjiga♥ Skrevet 28. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2006 dytter denne opp jeg nå så.
mandy Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Trøtt!!!!! Hadde noen regelmessige vonde tak igjen i natt frem til kl tre ca. Nok en gang roet det seg.. Veldig morro. I tillegg var dattera våken pga litt feber. Roet seg ikke før utpå midtnatta heller.. Dermed hjemme fra barnehagen sånn at jeg ikke har fått noe søvn i dag. Sov en-to timer når mannen min kom hjem i sted. Føler meg fyllesjuk. Kjennes ut som magen sprekker snart, kynnere heeele tiden. Er jo veldig spennende da. Dette var en positiv melding fra meg gitt.. Tydelig at jeg har hatt litt lite søvn. He he. Onsdag håper jeg ikke passer for meg, men kommer nok om krapylet ikke har funnet veien ut innen da..
sajam Skrevet 29. september 2006 #6 Skrevet 29. september 2006 18.30 skulle vel passe bra det ) Noen som har et spennende forslag om hvor? Nå håper jeg virkelig det skjer noe hos deg snart mandy! Hadde selv en sønn som ikke ville sove i natt. Jeg satt i sofaen med han på armen, eneste måten han skulle sove på! Han har et voldsomt nærhetsbehov nå, spørs om han ikke skjønner at det er noe på færde kanskje.....
mandy Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Jeg kan jo foreslå Barokk på bybroen? Der er det veeeldig koselig å sitte å skravle.. Har deilig brownies og masse gode småretter..Håper jeg er opptatt md andre ting som sagt men.. Nå skal jeg legge meg og sove. God natt alle sammen.
ballong Skrevet 29. september 2006 #8 Skrevet 29. september 2006 Godt forslag Mandy. Da sees vi 1830 på onsdag, om alle er enige. "Håper" du ikke kommer da Mandy... Jeg har vært så opplagt i det siste men i dag har jeg virkelig sovet..fra 11 til 15. Nå er jeg jo lys våken, alle sover og jeg kjeder meg sikkelig. Begynner egentlig bli lei av disse sidene også men klarer ikke la være da. Nå tror jeg tiden er i ferd med å stoppe opp... vi sees:)
sajam Skrevet 29. september 2006 #9 Skrevet 29. september 2006 Nå har jeg akkurat vært ute og gått en mega tur uten like! Masse oppover bakker og litt i den svarteste skogen! Er til vanlig ikke så veldig glad i den mørke skogen, men jeg måtte bare. Tenkte jeg skulle skremme på meg fødsel ) Men da sier vi onsdag kl 18.30 på Barokk da? Nå skal jeg ta en lynrask (så godt det lar seg gjøre) dusj og legge meg i senga ) God natt jenter =0)
C-millan ) Skrevet 30. september 2006 #10 Skrevet 30. september 2006 D er plass til barnevogn der...? 18.30 passer bra.. Nå ligger Viktor på lammeskinnet på gulvet å koser seg:-) Klem:-)
mandy Skrevet 1. oktober 2006 #11 Skrevet 1. oktober 2006 Hei hei alle sammen. Venter fortsatt. Vonde tak flere perioder hver dag som kommer og går. Blir ikke noe mer av de.. Rimelig lei. Men det er vel ei mening med et også. Blir veldig motivert for fødsel i alle fall.... Tenkte å ringe og mase meg til en kontroll hos doktoren i morgen, med UL måling og sånt. Litt bekymret for at baby blir vel stor.. Og det er vel ikke bra verken for mor el barn? Var på 70-tallsfest i går kveld og danset swing. Gøy! I dag har min lille familie vært en fin tur i skogen. Kjempedeilig vær!!! Tungt å gå mye oppover da men... Satt i sola en time etterpå, fått meg nye fregner. C-millan; er nok plass til vogn på barokk, for det er sjelden det er fullt der. Ser dere kanskje da..(buhuu...)
sajam Skrevet 1. oktober 2006 #12 Skrevet 1. oktober 2006 Uff, har det ikke skjedd noe enda altså mandy? Ikke for og være slem, men det er hverken "farlig" eller værre og føde store barn. Hun jordmora jeg gikk til med de to første sa og mente det var lettere og føde store barn, for de "hjelper" såpass bra til selv. Det eneste er om du har et trangt bekken da.... Nå har vi akkurat kommet hjem fra søndags middag hos svigers. Stor mulighet for at jeg har forspist meg..... Oksestek med masse grønnsaker og deilig saus ) I natt sov jeg faktisk 4 timer! Kan ikke huske sist jeg har sovet så lenge, det var mega deilig det vel )
♥sjiga♥ Skrevet 2. oktober 2006 Forfatter #13 Skrevet 2. oktober 2006 merkelige lyster om dagen. vet dere om det er 7-11 iosk eller Subway i hønefoss et sted jeg kan kjøpe slike gode seige cookies med sjokoladebiter i. har så lyst på det nå og har ikke spist de på flere år og vet bare om at jeg kan få tak i de i sanvika eller drammen men det er litt langt å dra bare fordi jeg er sugen på de. vet dere om et sted jeg kan kjøpe slike?
sajam Skrevet 2. oktober 2006 #14 Skrevet 2. oktober 2006 Gubben pleier og kjøpe noe sånt på Meny i Osloveien, altså ved Babyshop der ) Da har jeg vært på kontroll på sykehuset igjen da. De ville helst legge meg inn, men jeg orker ikke dele rom med ei annen som ikke sover noe særlig og snorker noe forferdelig ) Blir jo ikke så veldig uthvilt da. Hodet har festet seg og det var litt lite fostervann, men nok til at hun klarer seg. Fikk beskjed om at alt var veldig klart og at ting kunne skje når som helst, men vi får nå se da..... Skal tilbake på onsdag. Dere andre da, går det bra med dere?
ballong Skrevet 2. oktober 2006 #15 Skrevet 2. oktober 2006 Så spennende at alt er klart Ajas! Høres ut som det blir mer godtespising på onsdag, spørs om det blir litt frafall? Får se da om Mandy og Ajas holder ut et møte til;) Jeg har sikkelig nedpress for tiden, men ikke noe mer spennende enn det, vondt overalt men det er jo blitt en vane. Har vasket alle barne klæren og er i ferd med å ta de store tingene, som vugge til å henge i taket, voksi poser, saueskinn osv. Vaskemaskinen går noen runder hver dag, det er sikkert. Min kjære har laget eplesaft i dag, må si jeg er impnert- plukket, skrelt saftet og bydd på...han er vel god!! Vi sees onsdag.
sajam Skrevet 2. oktober 2006 #16 Skrevet 2. oktober 2006 åååååhh..... Hjemmelaget eplesaft, det er godt det! Det minner meg veldig om morfaren min, jeg plukket epler til den store gullmedaljen og rensket og herjet, mens han kokte ) Du har jammen meg snill mann altså =0) Den der vaskemaskinen har vel snart gått varm her og tror jeg, fant igjen noen klær jeg ikke hadde vasket også har jeg arvet to poser med klær. Regner med at vi sees på onsdag ) God natt =0)
♥sjiga♥ Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #18 Skrevet 4. oktober 2006 sitter og lurer på hvordan det går med dere jenter. mandy skjer det noe? og ajas hvordan er det med deg? ser ut som det snart bare er meg og ballong igjen. men . er så trøtt i dag. men frøkna komm og vekte meg med å synge, hun hadde bestemt seg for at det var på tide at lillebror fikk lære dansk slik at ha forstår mormor. Hihi. så hun satt å sang i en halv time for magen mens hun nusset og kjelte magen. var så koslig måte og bli vekt på. så satte hun seg ned og leste bok for magen. det finnes ikke noen bedre start på dagen.
C-millan ) Skrevet 4. oktober 2006 #19 Skrevet 4. oktober 2006 Mandy fikk en gutt på mandag:-)) Han var 3980gr og 53cm... Alt er bra med de. Endelig d var 6 dager over termin... Her er alt bra! Viktor sov i 5 timer istrekk inatt:-)) Da sees vi ikveld 18.30... Klemmer
sajam Skrevet 4. oktober 2006 #20 Skrevet 4. oktober 2006 Hei hei! Kommer med halen mellom beina jeg..... Hadde vært en tur i byen for og holde meg i bevegelse og da jeg kom hjem skulle jeg bare legge meg "litt" før jeg skulle dra på treff. MEN gjett om jeg sovnet! Har sovet helt til nå, det var utrolig godt og omsider få sovet litt. Håper jeg blir tilgitt ( Ellers var alt ved det samme gamle på kontroll i dag, alt er klart og tilrette for fødsel. Har hatt noen helt kolosalt vonde kynnere/maserier helt siden helga og de blir kraftigere for hver kveld som går. Nå håper jeg virkelig ting setter igang snart altså. Jordmor skrev " veldig fødeklar" på kortet mitt ) Så søtt med dattern din sjiga ) De er ganske oppfinnsomme og gode disse blivende storesøskene ) Hadde gledet meg veldig til og hilse på Viktor i dag da, håper jeg får gjort det en annen gang. Gratulerer kjempe masse med gutten mandy!!! Tenkte masse på deg på mandag da det var ei som fødte da jeg var på sykehuset )
♥sjiga♥ Skrevet 4. oktober 2006 Forfatter #21 Skrevet 4. oktober 2006 oi san. er det onsdag i dagtrodde detvar i morgen jeg. helt på bærtur skjønner jeg. da var surrehuet igang igjen. jeg har sitti her hjemme og kjedet meg og sett på alt fra hotel sesat til det der slankegreiene på tvnorge. gått meg en tur i mørket har jeg å. men måtte gi opp for selv om jeg tisset rett før jeg dro gikk det ikke lange stunden før jeg måtte fly hjem og tisse igjenn. er så lei den blæra mi nå. føler jeg er på do hvær halve time jeg. jaja håper dere som møtte opp fikk kost dere da. jaja jeg som tenkte at det var onsdag i morgen. vel vel..... gratulerer mandy. så koslig. jeg gleder meg sånn til å se alle babyene. er det noen som har hørt noe fra 4 oktober hun har termin i dag. blir litt redd det har skjedd noe, har ikke hørt noe siden månedskiftet august/september. håper alt er vel. jeg får bare beklage at jeg ikke kom for jeg hadde egentlig gledet meg. oppdaget det nå som jeg så det ajas og c- millan hadde skrivd at det var i dag. håper vi kan gjøre et nytt forsøk snart da. så lover jeg at jeg skal huske det.
04.oktober-overtid Skrevet 5. oktober 2006 #22 Skrevet 5. oktober 2006 Hei Sjiga og dere andre...jeg mååå bare beklage at jeg har vært borte fra BIM såå lenge uten å ha gitt noe lyd:(( Har fortsatt BARN I MAGEN jeg da..................Har slitet såååå mye den siste tiden og da har jeg ikke vært pålogget på BIM heller:((( Bekkenet låste seg noe voldsomt og legen anbefalte osteopati. Kom meg til osteopat (2 beh.) og det kombinert med at hode festet seg, ble jeg bitte litegrann bedre:)) Sliter ellers masse med nedpress, smerter i nedre del av rygg og mage...kjenner babyen nesten nede i rompa til tider...klarer altså ikke å sitte noe heller...må stå brått opp og beygnner da å gå i stua...har ikke sovet noe mer enn par timer på nettene hvis jeg har vært heldig...kjenner skikkelig ubehag når jeg ligger på ryggen...og sidene har jeg ikke klart å ligge på i "årevis" pga bekkenløsningen:( pga stooor mage og bekkenløsning har jeg nesten ikke sovet noe på dagtid heller:( Føler meg 95% handikappet altså(( Har til nå altså prøvd fysio, akupuktur og osteopati......prøvd alt med andre ord!!! Ble en tur på føden i natt på oss da jeg hadde skikkelige smerter...kunne fortelle at det ikke var rier da jeg har skjønt at de er utålelige hehehe...men det ble kjørt en sparkeprøve som jordmor bare var mer enn fornøyd med...urinprøven var fin...babyen var på plass...alt var bra...og det er jo kjempefint...men mangler rier nå altså hahaha.... Hyggelig å se at dere har tenkt på meg tiden jeg har vært "borte" ) Hvor mange kilo har dere andre gått opp hittil? Selv jeg...ehhh ehhh har gått opp totalt 18-19 kg....fy da!! Ja ja...får ta av meg de fort etter fødselen da...(så fort det er lov) ) Må gratulere C-Millan og Mandy såååå mye med gutta:-)) Lurer fortsatt på hvem Mandy og Ballong er....de gangene jeg har vært ute i byen har jeg sett på andre gravide med like stor mage og lurt på om det kanskje er Mandy eller Ballong hehehe:) Hvordan er det med alle dere andre...ser at du sliter endel også Ajas...alt bra med barna ellers? Ja ja, nå går jeg overtid....får se når babyen kommer....krysser fingrene:-) Ble det bare C-Millan og Ballong på treff igår? Hadde dere det fint? Masse morgenklemmer fra meg:))
sajam Skrevet 5. oktober 2006 #23 Skrevet 5. oktober 2006 Hei hei! Det var godt og høre fra deg 04.oktober ) Synd du sliter såpass, det er minimalt ålreit og ha det sånn. Får håpe det blir fødsel på deg i helga da, for da er det full måne. Satser selv på det altså ) Antall kilo ja.... Har vært "heldig", har gått opp 5,5 kg, men nå har jeg en del og gå på fra før og da ) Nå skal jeg gå og spise litt lunsj )
♥sjiga♥ Skrevet 5. oktober 2006 Forfatter #24 Skrevet 5. oktober 2006 hei hei 4 oktober det var godt å høre fra deg. har vært litt bekymret jeg da. håper at du ikke sliter slik etter fødselen, for det høres ikke godt ut. hvor mye jeg har gådt opp vel.... jeg gikk jo ned 5 kg først og etter det har jeg gått opp 6 kg. men så hadde jeg litt å gå på fra før. (jeg fikk jo kjeft for det av jordmor). husker du. og har tengt å gå ned etter jul. for ikke å få så mye vondt i rygg ol. men ingen hard slankekur her bare et sunnere kosthold og hyppigere besøk på elixia. foresten har du fått med deg at det er gutt jeg venter. vi har sett det nå to ganger på ul. (jeg hadde rett hele tiden.) får håpe du ikke må vente for lenge nå da. og så beklager jeg nok en gang for i går. er så surrete at det er flaut.
ballong Skrevet 5. oktober 2006 #25 Skrevet 5. oktober 2006 Hei hei , ja C-millan og jeg satt utenfor Barock og ventet, det var foressten stengt der.. vi gikk til Peppes og spiste kake og is;) Lille Viktor kjempe søt, jeg fikk a ha opplevelse, hadde glemt de var / er såååå små...vi skravla og skravla og dro hjem da Jon Blund meldte sin ankomst. Sees senere jenter- vet hvordan det er med hukommelsen for tiden!!!! Gratulerer til Mandy!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå