Vesla 77 Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Nei huff - dette er ikke moro. Nå har jeg fanget en forkjølelse eller noe annet gruff. Skikkelig tett i hodet (nese, vondt i halsen m.m.) og i helt elendig form... Hva kan jeg gjøre (annet enn å ta det med ro)? Flere uheldige sjeler der ute?
♥sjiga♥ Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 jeg er også forkjølet. hoster som om det skulle være en besettelse. men jeg har heldigvis lenger igjen til termin. du bør drikke mye væske. både varmt og kaldt. hvis du hoster vær obs på å kjøpe en hostesaft som gravide kan ta. varm drikke skal være slimløsende og kald drikke skal være hostedempende. melk er ikke godt grunnet slimdannende. når det gjelder hodevondt: kan du hvile mye og drikke mye vann ol. ta kalde kluter over panne og øynene kan være deilig. ha de litt deilig og mørkt når du hviler. ikke bruk nesespray, bruk saltvanssoppløsning og prøv og puss nesa ofte. mentolatum kan smøres under nesen, og engetlig mange steder. følg med om du får feber, det skalikke være så bra. god bedring.
Vesla 77 Skrevet 28. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2006 Takk for mange gode tips :-) God bedring til deg også!!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Har hørt at det er typisk at en blir forkjølet og tett når fødselen står for tur. Så det kan være ett tegn på at noe er på gang snart (vel, naturlig nok kanskje...). Men ikke uro deg for om du orker fødselen, for det gjør du. Ta med deg nok nesespray, og du får smertestillende for både det ene og det andre der. Viktig at du tar det med ro, og ikke bruker krefter på annet enn forberedelsene. Lykke til!!!
OktoberTussi Skrevet 28. september 2006 #5 Skrevet 28. september 2006 Føler med deg.. Har nettopp vært gjennom den kraftige forkjølelsen som alle har nå for tiden. Typisk at kroppen må bli kjempeslapp like før termin... Ikke like gøy at legen anbefalte meg å vente i hvert fall en uke med å føde siden jeg hostet slik og var dårlig.. Men det gjorde med litt mer tålmodig en stund da.. Jeg fikk beskjed om å drikke Bergensk brystbalsam mot hosten fordi hosten sliter enn ut sånn. Det var bedre med hostesaft med alkohol enn dem de skriver ut på resept som har morfin i seg mente legen.. God bedring!
annri 71 Mamma til 3. Skrevet 28. september 2006 #6 Skrevet 28. september 2006 Hei Jeg hører vel egentlig ikke til her enda før om et par uker, men ville bare si at jeg også er møkk forkjøla. 2 gangen på 2 mnd, men denne gangen har jeg fått bronkitt. Hoster så jeg vrenger meg, og blir dødsliten av det, pluss vond hals. Pleier normalt ikke å være forkjøla mer en en gang i skuddåret, så jeg vet ærlig talt ikke hvorfor jeg har blitt det så mye nå. Men jeg blir fryktelig sliten av det ihvertfall. Og gubben blir "lei", og det skjønner jeg godt. Jeg fikk ihvertfall slimløsende tabletter av legen og hostesaft, Efedrin, nesespray bruker jeg ca 1 gang om dagen. Nå er det snart en uke siden, og jeg lurer fælt på når det vil bli besre og gi seg. God bedring ihvertfall, også har jeg hørt at så lenge kroppen er syk, så føder man ikke. Det kan jo være en trøst. Lykke til, og håper du blir frisk nok når veene starter....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå