Gå til innhold

Dilemma! Noen med kloke,erfarne hoder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bor 2,5 t kjøring fra fødestedet mitt så skal dra litt før termin å være i nærheten. Men problemet er hvor??

Kan være hos min søster, men der er det mye stress og mas om dagene, hun har jo 2 små barn og de er jo ikke flinke til å ta hennsyn til at jeg trenger ro og hvile.

Kan også være hos to venninner, men vet ikke hvor bra det er. Vil ikke trenge meg på der. Og der er hun ene litt slik at hun forventer mye av meg, og jeg er ganske handikappet med alvorlig bekkenløsning.

Så er det sykehotellet. Kunne tenke meg å være der, men er redd det skal bli kjedelig! Hva skal jeg bestemme meg for??

Noen som har råd? Noen som har ligget på sykehotell? Evt må man ut med mye penger da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ditt første barn? Skal du føde aleine uten far? Jeg ville bare holdt meg hjemme og slappet av i mitt eget hjem. Man vet jo aldri når fødselen starter. Om det er 10 dager før eller en uke etter termin... Sykehotell koster nok noen hundrelapper pr.natt. Uansett mener jeg du har god nok tid å komme deg til sykehuset når fødselen starter. Men da er du naturligvis avhengig av at noen kjører deg. Jeg ville snakket med jordmor om det. Dersom hodet har festet seg har du gjerne "bedre tid" enn om ikke det er festet. Om vannet går og hodet ikke er festet skal man helst ikke bevege seg så mye. Noen fødsler starter jo også med rier... Tenk om vi visste på forhånd ;) Du får ha lykke til iallefall. Mitt råd er å spørre jordmor...

Skrevet

Hmmm, hvis du er i ok form ville jeg prøvd å bo hos bekjente de første dagene ihvertfall - ellers kan det bli ganske dyrt! Du kan jo fort gå over tiden også... hvis du har ordentlige tegn på at fødselen er rett rundt hjørnet og behøver ro og hvile, ville jeg tatt inn på hotell eller pensjonat. Du må nesten undersøke med pasienthotellet om de mottar "friske" og hva det evt. koster - her hvor jeg bor tror jeg det er en døgnpris på 400 kr inkludert mat. Et alternativ kan jo være et vanlig hotell eller pensjonat, men det er jo ofte litt dyrere... Tror kanskje jeg ville valgt en av venninnene hvis jeg var avhengig av mye ro og ikke ville ut med mye penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...