Gå til innhold

Tidlige symptomer...rart?

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 3+6, altså ikke så langt på vei kan man si, men har allerede hatt haugevis av graviditetssymptomer i nesten en uke og de blir stadig sterke og flere kommer til. Er dette virkelig vanlig så tidelig? I mine to forrige svangerskap (tar ikke med sist da jeg mistet i uke 5, da merket jeg ingenting) kom ikke symptomene før rundt uke 6-7. Jeg er stuptrøtt, må tisse i ett kjør, til og med om natten, kvalm i byger (ikke så ille enda), fort sulten og fort mett, litt halsbrann, strekk i sidebåndene når jeg snur meg for brått, strekk i lyskene, veldig overfølsom, tørrere slimhinner (merker det på kontaktlinsene), merker ubehag ved tanken på noen matsorter og mer fysen på andre matsorter, ømme bryster osv. Er jo helt ekstremt jo! Og da jeg tok en test til i går ettermiddag (min mann var ikke fornøyd med resultatet på den første og at jeg selv var sikker) så var det ganske svak strek på den, tydelig, men svak, så jeg kan da ikke akkurat overprodusere hcg heller (altså neppe tvillinger eller noe sånt). Andre som opplever det samme?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6480890-tidlige-symptomerrart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det stemmer! :-) Jo, er jo mulig at et annet kjønn er årsaken så klart, men var bare underlig at alt kom så fort. Hadde jo mye de samme symptomene med guttene, men da begynte det litt senere, var f.eks skikkelig kvalm med begge to, ganske trøtt osv. Blir spennende å se uansett da, jeg har guttefølelse selv da, var liksom det første jeg tenkte, men, jeg har tatt feil før (trodde det var jente sist), så hvem vet, hehe.... Takk for svar!

Hmmm, så artig da, kanskje det er en liten tulle da, det blir rart i så fall!

Du kan vist teste positivt (med morgenurin) så mye osm 3-4 dager før IKM, men da kan du nok også oppleve å få et falskt negativt resultat også, det aller beste er jo å vente, men av egen erfaring vet jeg at det ikke er så lett alltid nei! Jeg hadde IKM på tirsdag, altså i forgårs og testst ultrasvakt positivt på søndags morgen. Og da mener jeg ultrasvakt altså! Jeg måtte myse mot testen og vippe den i rett vinkel under lyset for i det hele tatt kunne ane at det var en strek det. Bør vel legge til at jeg vet når egget festet seg pga en festeblødning, så testen ble gjort 6 dager etter dette.

Du får ha kjempemasse lykke til!!!!

3+6 Alva? Når har du IKM da. I morgen? Jeg har forresten forsøkt å spørre om det der med hcg og tvillinger. For hva hvis tvillingene er eneggede-da skulle det vel ikke bli høyere hcg? Ett egg en plommesekk? Har så å si alle de symptomene selv allerede jeg og har hatt dem en stund også. Magen er så hard- sliter med å sitte når det strammer som værst...

Kan ikke huske at det begynte så tidlig sist, jeg heller. Forrige gang var ikke et greit svangerskap, så jeg jobber mye med å holde meg positiv nå- ikke freake ut av frykt for vordan det skal bli denne gang.

Vel-med tiden får vi vel svar på det meste.

Annonse

Nei, IKM var på tirsdag. Har ikke stander sykluser. Første dag i siste mens var 31 august, EL var 15 sept og 18 sept fikk jeg en festblødning, har normalt bare en 10-11 dagers lutealfase (altså dager mellom el og mens), derfor så tidelig IKM :-) Jeg satser på at det ikke er tvillinger jeg da, 3 barn holder liksom for oss! Hadde heller ikke det beste svangerskapet sist (kvalme fra uke 7-18, bekkenløsning med gangvasnker siden uke 25, kynnere hver dag siden uke 20, vonde de siste ukene + alle de vanlige palgene og en aktiv 1,5 åring...phu!), men det får stå til, selv med et plagsomt svangerskap elsker jeg å gå gravid faktisk. Det går nok bra med deg også skal du se, tenk så heldige vi er da!

Det kan da ikke ha noe å si på formen om det blir jente eller gutt?...

De jeg kjenner som fikk jenter hadde null symptomer i 1. tri, mens jeg kjenner folk som har fått gutter som var veldig dårlige....

Er det noen statistikk som beviser dette?...

Ve du, Platon tror jeg det var, han i antikken, sa faktisk at du ser det på damen om hun venter jente eller gutt fordi at de som venter jente har en usunn hudfarge (er kvalme), så det at man blir mer og fortere dårlig med jente er noe som henger i fra veldig gammel av. Men, som sagt, jeg var kvalm med guttene jeg så hvem vet? ;-) Synes også det virker rart at kjønn skal kunne avgjøre, men de aller fleste jeg kjenner har vært mye mer kvalm og trøtt når de skulle ha jente enn gutt.

Jeg kastet opp døgnet rundt fram til uke 20 med forrigemann-det var en gutt.

Leste et sted at en undersøkelse hadde vist at av gravide som ble lagt inn på sykehus grunnet kvalme/oppkast (dehydrering osv) så var litt i overkant av 50% gravide med jenter. dt var bare sånn ca. 52-53% da. Så....vel, en litt større sjanse for jente, men bare litt.

Hei

Jeg hadde også veldig tidlig symptomer. Allerede 5 dager etter befruktning fikk jeg ømme bryster og like etter begynte jeg å bli sporadisk kvalm. Jeg har også hatt oppblåst mage og stikking. Jeg er nå 4 uker og 3 dager på vei. Hadde aldri trodd man skulle kjenne så mye så tidlig!

Annonse

Takker takker.

glise.

Men leser så mye negativt om de billigtestene her at jeg nesten begynner å lure.

Kan de virkelig gi galt resultat 2 morgener etter hverandre?

De viste jo positivt rimelig tidlig og.

Er 4 dager til min IKM.

Hva hadde du gjort Alva?

Tror jeg ble litt vel glad litt for tidlig kanskje..?

prøver å holde tilbake litt, men klarer ikke.

Har alltid hørt at en strek er en strek.

Blir redd her nå jeg altså

Tror nok ikke du skal bekymre deg jeg. Min mann var ikke fornøyd med det ultrasvake resultatet på CBen og at det faktum at jeg selv var bombesikker og ville at jeg skulle teste en gang til, så da bestilte jeg noen billigtester og de slo da ut positivt de også! Du er helt sikkert gravid, men klarer du ikke å slappe av på det, så kjøp en vanlig CB da så får du ro i sjelen! :-) Jeg for min del mener det er unødvendig da, selv om de testene er billige, så er de laget på samme måte som andre tester, de reagerer kun når de får kontakt med en viss mengde hcg og siden dine slo ut, så har du den påkrevede mengden med hcg og er altså gravid! Så det så! :-)

glise.

Tusen takkk.

Kan senke skuldrene litt.

Med tanke på stikninger og press i livmorsdelen osv i tilegg til at jeg er kvalm hele tiden burde jo det være indikasjoner nok?

brystvortene mine er blitt såre og liksom "åpner" seg litt..?

Er trøtt som fy, og legger meg til å sove kl 9 hver kveld. he he.

Vi får vel stole på billigtestene ;)

Sto på siden mi nå at jeg er i 4. uke. glise.

Hehe... Da blir svigermor lykkelig, for det har hun spådd meg. Hun spådde det sist da, men da ble det en gutt og da sa hun "Ja, da blir det neste gang, for du får tvillingjenter!" Måtte jo le litt da, men må også inrømme at jeg får litt panikk av slike kommentarer. Vet at mange ønsker seg to på en gang, jeg for min del er IKKE en av de!!!!! ;-) Men EN jente hadde jo vært kos da! Hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...