Gå til innhold

SF-mål uke 31 noen?

♡ Bella- nr2 i desember♡

Anbefalte innlegg

Skrevet

mine var i går, uke 30+6

30,5 eller 31, klarer ikke se krysset helt, menmener hun sa 31 cm, så nå er jeg helt i øverste sjiktet på det grønne feltet.... oups, stor baby??

og jeg har nå gått opp 12,2 kg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ligget helt øverst hele tiden og var/er også bekymret for en kjempebaby. Har fått vite tidligere at han nok blir på 4 kg, men på siste kontroll sa de at det var en gjennomsnittsbaby (dvs ca 3,5)! Enda jeg nå (uke 38) har gjort et megahopp på SF-målet og faktisk har havnet utenfor skjemaet.. Legen sa at SF-målet KAN indikere en stor baby, men at det har like mye med hvordan du bærer babyen i magen. Han sa at han hadde hatt mange lange jenter inne til vekstkontroll fordi de hadde lave SF-mål og lave jenter med høye mål. I tillegg bærer noen babyen langt inne. Min gutt liggermed hodet ned, men magen har ikke sunket ennå (føler han snart er på vei opp og ut av halsen!).

Synes ikke du har gått opp så mange kg. Jeg har hele tiden lagt på meg i rykk og napp. Har hatt noen uker hvor vekta har stått stille, men nå går det oppover igjen (hmm..).

Skrevet

jeg er i uke 31 og min SF-mål er på 28. Jeg har gått opp 11kg og veier nå 64.....

Skrevet

I uke 31 hadde jeg SF mål 28. I dag er jeg i uke 38...nå går det skremmende fort:)

Skrevet

Jeg er prikk likt som deg. Hadde sf-mål på 31 i uke 31, og lagt på meg litt i overkant av 12 kg. Legen sa til meg at babyen virket lang, men ikke tykk. Og at sf-målene får utslag ut fra hvordan babyen ligger. Jeg ble veldig bekymret for om jeg må føde en kjempebaby også, så jeg er spent på hva neste kontroll om en uke viser...

Skrevet

Hei!

Jeg er nå i uke 29, og er allerede hoppet ut av skalaen på SF målene... Men det har jeg gjort begge gangene før også. (venter nr. 3). Jeg er lita, ca 160 høy, så jeg har ikke så mange plasser å gjemme babyen inni meg. :) Har to jenter som var 3500 og 3800 gr når de var født, og begge gangene var jeg godt utfor skalaen! Faktisk så mye at jeg var til 2 extra ultralyder begge gangene for å sjekke. Så du har nok ikke noe å bekymre deg over... Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...