Gå til innhold

Jordmor?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for innspill. Jeg kunne tenke meg å komme oftere enn det som er anbefalt. Dette er min første graviditet og pga operasjoner jeg har hatt hadde det vært tryggere. Men jeg føler noen ganger at jeg er litt til bry.

Men jeg trenger vel å høre at alt er bra. Tenkte også at jeg skulle få en tidlig ultralyd, men denne må jeg vel betale for selv. Jeg er 6+1 i dag, så jeg må vel vente til uke 10-12 før jeg kan ta en sånn ultralyd. Bare for å vite at alt er bra. Er det teit?

heisann, dette bestemmer du selv. Det er anbefalt å få til kontroll 12 ganger i løpet av svangerskapet, dvs èn gang i mnd. Dette spesielt hvis du føler deg utrygg. Du er IKKE til bry, det må du ikke tenke.Jeg anbefaler jordmor, finn en som er kos. Spør gjerne her inne etter en flink en, det var slik jeg fant min! Jeg tok privat ul uke 8, for min egen del. Synes det var veldig betryggende og faktisk se at alt var bra...Da kan de se både hjertelyd og fosteret. Lykke til,

Jeg hadde første legetime i uke 9 og første jordmortime i uke 13.

Jeg ble veldig beroligget av jordmor, det er første gang og dermed hadde jeg ikke peiling på hva som kommer til å skje. Jordmor tok seg laaaaang tid og snakket om hva jeg kunne forvente meg, hva som skjer med kroppen osv. Jeg ble veldig mye roligere etter jordmor time, siden legen min ikke gjorde annet enn å ta prøver og måle vekt osv. Du må bestille time til jordmor selv.

Annonse

Jeg var på privat UL i uke 13 - da er det en liten baby i magen og den første mest usikre tiden er over.

Hvis du finner en jordmor/lege som har ultralyd-apparat så kan det tenkes at hun gjør UL hver gang du er på kontroll.

Hvis du er bekymret for fostret så kan snakke med lege/jordmor og høre om det er mulig å få ekstra oppfølging. Uansett, skal du ikke føle deg til bry eller nøle med å snakke med de :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...