Gå til innhold

er det noen som vet om det er angrerett når man kjøper ny barnevogn???????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

På varer man kan se på i butikk før man kjøper har man ikke automatisk bytterett. Du må nesten høre hva praksis er i butikken. Noen butikker strekker servicen lenger enn hva de er lovpålagt å gjøre.

Skrevet

kjøpte en vogn som jeg angret på og ville levere tilbake. fikk da kun tilgodelapp ikke pengene tilbake. sikkert store forskjeller på hva som er vanlig. var en "billig" trille men det er jo verre hvis det er snakk om en vogn til 6000 da.

Skrevet

Du har jo ikke angrerett på noe du kjøper i butikk, bare på varer kjøpt utenfor vanlig utsalgssted som feks postordre, netthandel, kjøp på messer osv.

Så tviler på at en butikk vil gi deg tilbake et salt på flere tusen kroner, men en tilgodelapp vil jeg tro de fleste kan gi hvis varen er ubrukt...eller bytte i noe annet. Men pengene tilbake tror jeg du kan se langt eller.

I klesbransjen er det kutyme, dvs vane, mange steder å ha åpent kjøp i 7, 10 eller 30 dager feks. Dette gjelder stort sett kjedebutikker, og gjerne de billige sådan. Så her får du pengene igjen hvis du ombestemmer deg, men det er en service butikken har.

Skrevet

Eg kjøpte ei trillevogn til ca 2500kroner å prøvde den en gang, kansje litt lenge da men fikk ikke bytte den da de mente den hadde vært brukt! måtte selge den på finn selv sa de, fikk nå solgt den for 2000 men d va jo litt surt siden du egentilig ikkje finne ut om feil og ting du ikkje like før du har prøvd den en gang eller to! Forstår jo butikken og siden de ikkje kan selge en "brukt" vogn som ny, men synnes de kan opplyse litt bedre når du kjøper en vogn som koster litt!

Skrevet

takk for alle svar, jeg ville bytte den fordi sønnen min klemte albuen mellom kalesjen og ryggen, han hylskrek. men fikk ikke byttet den eller tilgodelapp.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...