Gå til innhold

Dere som har barn fra før (overtid)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk av at mange førstegangsfødende går både én og to uker over termin før fødsel. Stemmer det? Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk 14 dager over tiden med min første og måtte sette fødselen igang. Håper jeg slipper det denne gangen, for det var ganske intenst...

Jaja, vet jo at det gjør vondt uansett, så slipper jo ikke unna... ;)

Men kjedelig å vente så lenge, ja.

Men en jeg kjenner fikk førstemann 14 dager FØR termin. Så det er vel forskjellig.

Skrevet

Har ikke inntrykk av det. Syns det varierer veldig. Men jeg gikk selv to uker over termin med min første og en uke med nummer to. Har konkludert for meg selv at jeg bare er sånn at det tar litt lengre tid hos meg. Tror det varierer mer mellom personene enn det at det tar lengre tid første gangen enn de andre gangen.

Skrevet

jeg gikk nøyaktig to uker over termin. Husker at siste uken var tung. Men alt gikk bra til slutt ) har inntrykk av at det er vanlig for førstegangsfødende å gå mer over enn andre.

Skrevet

God morgen!

De jeg kjenner har gått mellom en og to uker overtid med førstemann og selv gikk jeg 11 dager over med første, mens nr to kom før.

Lykke til med fødselen :-) Gleder meg til det er min tur!

Skrevet

Kroppen min ville aldri føde den:)

Gikk to uker over og ble satt igang..

Etter tre døgn med rier var det fortsatt ingen åpning:(

Til slutt ble det hastesnitt på meg. Kjedelig, men jeg prøvde iallefall.

Denne gangen blir det nok planlagt KS tror vi. Det kan visst være noe med livmora mi som gjør at den ikke klarer å åpne seg.

To av mine venninner derimot fikk en uke over begge to. Og de fødte kjapt og greit. Jeg er nok et ekstremt unntak:)

Skrevet

3 uker før termin gikk plutselig vannet en natt, og neste morgen var jeg blitt mamma=) Håper absolutt jeg føder tidlig denne gnag også, for jeg slapp virkelig å gå å vente. Var forberedt på overtid jeg også, så ble veldig positivt overrasket når alt skjedde før jeg fikk forberedt meg, hehe=)

Skrevet

Her kom han 10 dager før ul terminen. Så blir spennende og se denne gangen.

Skrevet

jeg fikk 3 dager før UL termin med førstemann, så det stemmer ikke på meg, men hadde jo et avvik på menstermin og UL-termin på nesten 14 dager også....

Skrevet

Jeg gikk 15 dager over ul termin. Da ble jeg satt i gang.

Skrevet

jeg gikk 9 dager over ul-termin sist. Denne gangen har jeg menstermin(som jeg er helt sikker på) 30. desember og ul termin 7. januar. Bare jeg kommer over nyttår så er jeg "formøyd",som om jeg har noe jeg skulle ha sagt i den saken:-).

Skrevet

Gikk ni dager på overtid med lillemor. Dæven, det var lange dager ! :)

Skrevet

jeg har ikke inntrykk av det jeg altså...jeg fikk min første datter på termindagen jeg da....jeg var nok ekstra heldig jeg ,men nå er det veldig individuellt det da... nå er det sånn at termindagen er satt men at det varierer med 14 dager pluss minus..... det kommer halt an på når man har tatt seg da.....jeg håper jo helt klart jeg slipper å gå over denne gangen også...det er forferdelig slitsomt og tungt på slutten....men jeg er bare i uke 26 enda...har fortsatt en stund igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...