Gå til innhold

Ang. sex i 1.tri....


Maigutt07 + maijente10

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om orgasme lettere kan utløse SA enn dersom man har sex uten å få orgasme?...

Hva gjør dere? Dere må ikke svare på det altså, evt. svare med Anonym:o)

Kanskje dumt spørsmål, men jeg tar alle forhåndsregler...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde noen blødninger i går og da leste jeg på nettet at man skulle være forsiktig med sex dersom man hadde blødd litt, for dersom det er en truende abort kan den utløses ved orgasme. Men dersom alt er normalt ellers så skal ikke orgasme være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi humper og styrer i allefall fire ganger i uka, både med og uten orgasme. det eneste jeg har kjent er at hvis det blir litt voldsomt, så hender det jeg får litt vondt i magen. vet ikke helt hva det skyldes, men det går alltid over i løpet av noen få minutter. det første jeg mistenkte er at livmortappen er større eller mer følsom, men det er jo ikke vondt underveis, bare etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei, jeg leste ett sted at orgasme var veldig bra... ga sammentrekninger i livmora. Er selv 6+6 i dag, og jeg får skikkelige bankesmerter etter orgasme, så jeg orker ikke... men det er helt sikkert veldig forskjellig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så noen hadde skrevet et sted at orgasme kunne "hjelpe" en SA igang..men vet jo ikke om dette er sant..men jeg vil helt droppe orgasme,for å være på den sikre siden...jeg har heller ikke sex..pga komplikasjoner...så da trenger jeg jo heller ikke noe orgasme egentlig...=)håper du finner rett svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg liker litt "roligere" sex nå, tenker at det ikke skal bli altfor mye leven for den lille...he he. Merker også at jeg er litt mer åm enn vanlig i mage/livmor osv.

Men vi koser oss egentlig som vanlig, og jeg får litt ekstra spesialbehandling fra min kjære ;0) Er litt trøtt og uggen, så merker at jeg ikke akkurat er den mest aktive av oss!

Ellers tar jeg det med ro etterpå, for jeg får kynnere etter orgasme. Hadde det i hele forrige svangerskap også, så er vant til det.

 

De sier at orgasme er bra for den lille i magen, fordi det skaper sammentrekninger i livmor og at dette er behagelig for fosteret. Så lenge du ikke får lange og vonde sammentrekninger etterpå, er alt i orden. Og det er ganske vanlig å småblø litt etter sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...