Gå til innhold

Skjønner ikke tempkurven min...

Anbefalte innlegg

God morgen, jenter!

Har vært inne på Pernille og lest at basaltempen stiger umiddelbart etter eggløsning. Jeg tror jeg pleier å ha eggløsning rundt dag 18 i syklusen, men de tre siste dagene gjør meg forvirret:

tirs:36,44

onsd: 36,57

torsd: 36,38

Jeg første dag av siste mens den 14., så da er jeg vel bare på dag 15 i syklusen foreløpig. Har syklus på 30-32 dager. Betyr denne lille stigningen at el allerede har vært, eller er det normalt at det svinger såpass?

Dette er første gang jeg temper skjønner dere...;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6479364-skj%C3%B8nner-ikke-tempkurven-min/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut ifra som jeg tolker det har du IKKE hatt EL enda. Du må være nøye med at du temper til samme tidspunkt hver morgen,og på samme sted/samme kroppsåpning,he-he..:-)

Du får være ekstra nøye med tempinga de kommende dagene,for du får sannsynligvis EL rundt dag 18,som du selv sier. Jeg har lik sykluslengde som deg,og EL rundt dag 18 jeg også.(hat tempa og testa noen måneder)

Min temp stiger gradvis i 3 dage etter EL,og går fra 36,22 og legger seg på alt fra 36,68 til 36,80.(kommer litt an på om det finnes litt småforkjølelse eller no som ligger og ulmer)

Dere skal slippe å analysere alle tempene mine, stakkars...;) Jeg tar tempen i munnen hver morgen kl.06.30 mens jeg ligger i sengen, så det skal være i orden. Da venter jeg og ser hva som skjer de neste dagene. Men har dere eksakt samme temperatur hel frem til etter EL?

I så fall må jeg kjøpe nytt termometer...

Jeg har stortsett veldig jevn temperatur, ja. Men det er litt forskjellig fra person til person,så det trenger ikke være no feil med termometeret ditt:-)

Selv stapper jeg det godt under tunga og holder det(med munnen så godt lukka som det går) der til det piper,gjør nesten litt vondt,men da vet jeg at det blir helt jevnt. Men som sagt,det trenger ikke ha noe å si. Det er mer tendensen på kurven du skal følge med på. Når det er sagt,så er det ikke alle som får så veldig stor stigning,men dette finner du ut etter du har tempa noen runder.(selv om jeg håper du slipper å tempe mer pga spire:-) )

Annonse

Ja, jeg må vel smøre meg med litt tålmodighet... Men jeg holder termometeret godt under tungen (ganske ubehagelig) og lukker munnen så godt jeg kan. Ligger stille og venter til det piper. Så hvis jeg gjør det slik hver dag til samme tidspunkt burde det jo stemme.

Det eneste er at det må jo bli litt vanskelig å se når den øker når den har gått opp og ned allerede. Jeg får se hva målingene i helgen og begynnelsen av neste uke bringer.

Dere er veldig greie som svarer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...