Gå til innhold

Mesoftkompresser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter et alternativ til våtservietter ved bleieskift. Har hørt om mesoftkompresser -hva er det, og hvor får vi tak i det? Ønsker ikke å bruke kluter til å vaske bort avføring...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mesoft kompresser fåes kjøpt på apoteket, og mulig også hos bandasjist.... Ellers finnes det engangskluter som ikke er våtservietter også... fåes kjøpt i vanlig butikk....

Skrevet

kjøper de på apoteket, de koster ca 20 kr tror jeg,

JEg tar en bunke, væter de under springen og legger de i en sånn åpne lukke pose som jeg kjøper i butikken, og har gjerne litt olje oppi.

Skrevet

Spør du meg, så er Mesoftkompresser helt geniale! Kjøpes på apotek, størrelse 10x10.

Hvordan man bruker dem, er jo selvfølgelig opp til hver enkelt, men her skal du få mitt tips også: Jeg tar hele pakka, deler den i to, og legger den i en tom Libero-våtserviett-boks. (Libero-våtserviettene har jeg ikke brukt på barnet, men på meg selv, altså... ) I en slik boks passer akkurat to bunker med Mesoft ved siden av hverandre, nemlig... Jeg heller på vann, men her kan jo hver enkelt velge. Vann, olje, blanding....

:-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Genialt Kakao :D

Har også brukt en del våtservietter for barn på meg selv for å kjenne hvordan de er. DÆVEN hvor mange som svir. ALDRI i livet om jeg ville vasket babyen min med enkelte våtservietter. Pampers sensitive bruker jeg til nøds om jeg er ute og ikke har tilgang på vann. Syns de er helt greie...

Men tilbake til Mesoft:

GENIALT!! Billig og bra for stumpen

• 2 uker senere...
Skrevet

Fåes kjøpt på Apoteket.. jeg bruker disse til dattern min når hun har bæsja.. Engangs servietter myke og gode

Skrevet

Enda bedre er tvättlappar som selges på blant annet Barnas Beste! De er litt større enn mesoftkompressene, så bruker litt færre av dem til hver vask. Men er like myke!

Skrevet

Et annet tips - Euroshoppers "tvättlappar" - altså engangs papirkluter er helt SUPRE, og koster omtrent ikkeno! De er ganske store, og i tykt mykt "serviettlignende" papir som oppfører seg som stoff. Kjempegode, MYYE bedre enn feks Liberos engangs papirkluter (men samme størrelse)

Skrevet

Jo, enig i at Euroshoppers papirvaskekluter var bra, men elendig emballasje... Fløt bare utover, fant ingen boks som passa til hele den digre pakka. Det er en av mange årsaker til at jeg velger Mesoft.

Skrevet

De jeg mente var Lillgårdens tvättlappar. De har helt emballasje. Brukte mesoft før. Samme pris. Mesoft er ca. 20 kr for 100 stk. Tvättlappar e r42 kr for 200 stk.

• 2 uker senere...
Skrevet

hvilken apotek selger mesoft? eller gjør alle det?

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvor får man kjøpt Lillgårdens tvattlappar? De vil jeg gjerne prøve! Ellers er Mesoft helt genialt, men jeg bruker pads rett og slett. De er jo enda mykere enn Mesoft-kompressene!

• 1 måned senere...
Skrevet

Litt rart spørsmål kanskje, men hvis man legger mesoftkompresser i en tett boks/pose og heller vann på, blir ikke det litt ekkelt etterhvert, med bakterier el.l? Jeg pleier å fylle vasken med varmt vann og litt såpe eller olje, så legger jeg noen kompresser oppi vannet. Tar opp en og en, presser ut vannet og vasker stumpen. Da blir den lunken og ikke kald fra en boks..

• 1 måned senere...
Skrevet

Mesoft er veldig bra! Tykkere og mykere enn Lillgårdens tvättlappar. 25kr for 100stk. Fukter dem bare m luka vann når jeg skal vaske stumpen.

• 2 uker senere...
Skrevet

30 kr for 250stk euroshopper!

• 2 uker senere...
Skrevet

Har til nå bare brukt coop sine våtservietter til snuppa, men har vært på apoteket i dag og kjøpt både mesoft kompresser og silulen salve, så nå skal det prøves ut også. Blir jeg fornøyd så er det dette som skal brukes på neste lille snuppe som kommer til sommeren

• 1 måned senere...
Skrevet

Bruker også disse til å vaske stumpen til vesla med. Hjemme fukter jeg de med lunkent vann under springen. Jeg har de også med i stellebagen. Der har jeg også en vannflaske, tilfelle jeg må skifte bleie uten tilgang på vann. Klutene blir selvfølgelig litt kaldere enn kroppstemp, men tulla har ikke klaget på dette. Tydeligvis bedre enn alternativet - stumpen full av bæsj! Våtservietter er jo også kalde, så ikke noe problem det nei.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Har lest så mye skryt om disse mesoftkompressene at jeg er overbevist! Men hvor finner jeg dem?? Var på to forskjellige apotek, men fant det ikke. Hvordan ser pakken ut?

Skrevet

Pakka er hvit m grønn skrift tror jeg. De er som en kube - og det heter mesoft kompresser. Alle apotek jeg har vært innom har dem:)

Og ja, der superduper!!

• 4 uker senere...
Skrevet

mesoft er helt genialt!!! har brukt det siden vesla ble født for et og et halvt år siden, brukte også euroshopper sine tørrservietter, men tror de er borte nå...... ellers er Ânlamark som du får kjøpt hos coop kjedene helt utrolige, bruk de hvis du mååå bruke våtservietter... svir ikke, skummer ikke, lukter ikke, smaker ikke.....måtte prøve.... og billig i tillegg....

Skrevet

Ânglamark selvfølgelig,,, gikk litt fort i svingene her gitt

Skrevet

hvis man ikke finner Mesoft'n i apoteket så er det bare å spørre, sjeldent de ikke har selv om de ikke er ute i selve butikken.....

mesoft er heeerlig...skryyyyt skryyyt skryt

• 1 måned senere...
Skrevet

Har en pakke mesoft på stellebordet som jeg bruker av og til. Væter dem under springen og tørker av. Men jeg syns de loer så fælt. Henger igjen lodotter overalt. Flere som har det problemet?

Skrevet

Vi ble tipset om Mesfot på pasienthotellet på Ullevål:)

Jeg har en liten bolle med vann med litt olje oppi som jeg dypper Mesoften oppi før jeg tørker av stumpen hans. Jeg synes det er greit å kunne regulere fuktigheten på kompressene for å få mest effektiv "rengjøring" av stumpen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...