Gå til innhold

ang puregon sprøyter.

Anbefalte innlegg

Hei ehi alle sammen!

Lenge siden jeg ar lagt et innlegg her nå, har heller vært en aktiv leser :)

Jeg har noen spørsmål ang puregon sprøyter.

Jeg og min mann driver å prøver å få til et insiminerings forsøk men det er vist ikke så lett som først antatt, jeg har pcos, og har mer eller mindre aldri el. vi startet opp med en blanding av tabletter og puregon sprøyter i håp om å få el, men det lykkes ikke så dosen med injeksjon ble økt. det jeg lurer på er om det er andre som bruker/ har brukt puregon, og hvilken dose med puregon dere tok om dagen,det virker som jeg har ganske "vriene" egg som ikke vil modnes og går på ganske høy dose 150ie pr dag, og lurer på om det er flere som går på høye doser, vil egentlig vite om jeg er spesielt vrien, eller om det er flere som bruker høy dose....litt vanskelig å forklare men jeg er nok innerst inne redd for at jeg er et håpløst tilfelle og lurer fælt på om jeg er den eneste som får så mye....

Takker for alle svar, alt hjelper:)

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6479143-ang-puregon-spr%C3%B8yter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:-)

Sliter nok med det samme problemet jeg. Har gått på 150ie pr-dag jeg også. Det var for lite og er nå satt opp til 300ie da jeg starter opp med ivf. Det høres mye ut det....Er nok også redd for å være et håpløst tilfelle:-( Har dere prøvd lenge og hvor langt er dere kommet?

Masse lykke til:-)

Hei Heidi

Jeg startet også på 150 ie per dag, og tok denne dosen i seks dager, deretter økte jeg til 300 ie per dag i nye seks dager før jeg satte eggløsningssprøyten.

Jeg vet ikke hva som er høy dose, men dette er sikkert også individuelt.

Klem fra

Hei hei heidi:)

Jeg har også egg som modnes veldig seint.. Og hos oss er det han som har nedsatt kvalitet så var nok ingen som trodde at mine egg skulle ta så lang tid! Så du er ikke noe håpløst tilfelle:)

Jeg er på min 17 dag med puregon, og begynte med 125, økte til 150 og har gått de siste 7 dagene på 225.

I morgen på dag 18 setter jeg min siste sprøyte, og gla for det!! Så får med håpe at jeg har mer enn en eggpose på 19. Så skjønner følelsen, men det komme te å gå bra:):) 150 er ikke så veldig stor dose, hvis vi ikke lykkes denne gang så må jeg ha høyere dose neste gang, det sa de til meg var veldig individuelt:)

Lykke til:)

Heisann

har også pcos, går på metformin og stimmulerte med puregon en del ganger.

Trengte 50 I:E første gang, andre gang var det ikke nok og 3 gang hadde jeg 75 IE. Hadde også to forsøk med menogon hp men det ble jeg kjempedeprimert av

Går du på metformin?

det kan hjelpe eggene å vokse med mindre hormoner i følge en studie

Annonse

takk for mange fine svar!

jeg går på metformin ja,

vi har holdt på med dette siden februar, startet opp i begynnelsen med 50 ie og har økt etter hvert som jeg ikke har respondert på dette, men har blitt avbrutt en del ganger, først pga påsken, så pga sommerferie... etc, det er så kjedelig, når man har brukt mange penger på disse sprøytene og så blir det avbrutt pga ferie...det er noe dritt. for jeg tror alle er enig med meg i at detter koster FLESK! fint å høre at andre også går på "høye" doser, føler meg mindre unormal da:)

Jeg er kjempe positiv og trur at med dagens kunnskap og teknologi kommer de aller fleste til å lykkes. Ønsker dere alle kjempemasse lykke til,

vi snakkes jenter!

klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...