Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 når det står i svangerskapskallenderen at jeg er i uke 16, vil ikke det si at jeg er i uke 16 først når uken er OVER!?!?! Det står jo uke 1 allerede fra dag 1?!?!! hm....
rødhette* Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Ulike sider og ulike bøker oppgir ukene og dagene på forskjellige måter... Men husk at det er forskjell på uke 16 og den 16. uka... Selv om bøkene og nettsidene er dårlige på det..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Hm, skjønner at jeg har truffet på en som har litt peiling her:) Så hva mener man (eller bør man mene) når en bruker betegnelsen 16+3 her inne?!?! Førstegangreisende (",)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 når det står 16+3 betyr det at man er 3 dager inne i den 17.uke...altså 16 uker og 3 dager på vei. tror jeg...
rødhette* Skrevet 27. september 2006 #5 Skrevet 27. september 2006 Når man sier f.eks. 16+3, betyr det at det har gått 16 uker og 3 dager fra du ble gravid. Altså at du er 16 uker og 3 dager på vei Også her kan du få oppgitt forskjellige tall... hehe... Da jeg var på ultralyd, skrev jordmor en dag mindre enn jeg selv tenkte jeg var. Men det er fordi hun skrev fullgåtte uker og dager, mens man ofte tenker (og babyverden.no) regner på dagen man er i.. Altså er dagen i dag f.eks. 16 uker og 3 dager siden du ble gravid.. men du har fullgått 16 uker og 2 dager, siden dagen idag enda ikke er over.. Håper du ble noe klokere, at dette ikke ble for komplisert. Tok laaaang tid før jeg skjønte det her Blir fortsatt forvirra innimellom, fins en nettside som sier jeg er 2 dager mindre enn babyverden, så den har jeg ikke skjønt..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #6 Skrevet 27. september 2006 Glimrende; da lærte jeg noe nytt i dag og:) Syntes bare den svangerskapskallenderen var litt misvisende ettersom den oppgir at du er i uke 1 fra dag 1!!!! Men da har jeg skjønt poenget her !!! Takker og bukker (",)
Tommage♀♂ Skrevet 27. september 2006 #7 Skrevet 27. september 2006 Det er egentlig ganske enkelt å huske om du bare tenker på alder. Når du ble født var du jo allerede i ditt 1. leveår=)
LunaD Skrevet 27. september 2006 #8 Skrevet 27. september 2006 Å??? Jeg trodde regningen gikk ut fra 1.dag i siste mens jeg. Altså at 16+3 vil si at du "egentlig" bare er ca 14+3...? Helt på jordet...?!
Tommage♀♂ Skrevet 27. september 2006 #9 Skrevet 27. september 2006 Befruktningen skjedde nok ca 14+3 dager siden ja, men siden en aldri vet helt når befruktningen skjedde så regner de fra første dag i siste mens, og svangerskapet varer da i ca 40 uker og 2 dager etter det. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå