Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurte på om noen kunne hjelpe meg å tolke svaret mitt på HCG-blodprøven.

Jeg tok ovitrelle eggløsningssprøyte fredag den 8. september og ble insiminert lørdag 9. september. Målte HCG i blodet fredag den 22. september og fikk i dag vite at resultatet var 72.

Hvilken DPO er dette. Skal man regne med dagen man blir inseminert?

I så fall er dette bra eller dårlig?

Håper noen av dere kan hjelpe meg, da de ikke kunne svare meg på legekontoret. På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer du er GRAVID! Hcg nivået ditt er helt normalt!

klemmer fra

Skrevet

Tusen takk for gratulasjonen!

Jeg vet at jeg er gravid, men jeg er usikker på om jeg i følge HCG-tabeller er på dag 12, 13 el. 14 DPO. Hadde flere follikler over 15 mm da jeg ble insiminert, så tenkte kanskje at jeg ventet tvillinger. Samtidig ser jeg at nivået er lavt dersom fredag den 22. er 14 DPO.

Jeg syntes at det var litt ekkelt at de ikke kunne svare meg på dette på legekontoret. Hun jeg snakket med visste ikke referanseverdiene, men lurte på om jeg hadde litt lavt HCG-nivå, og spurte om jeg hadde startet å blø.

Har vært redd for at dette kan være en truende abort i hele dag.( Har ikke blødninger)

Skrevet

Jeg hadde kun hcg på 26 på 14. dagen, men den steg som den skulle, doble seg på 48-72 timer. Jeg ble fulgt opp fordi den var så lav. Den doblet seg som den skulle så jeg var gravid. Alt over 50 er superpositivt, selv om de helst vil ha en på 100 og høyere. Hvis du googler hcg finner du mange skemaer, og din er helt normal. Tror ikke du venter tvillinger for da ville nok hcg ha vært minst dobbelt så høy, men hvem vet?!

Du kan be om å få ta en ny blodprøve om 4 dager, da burde den ha steget til ca 400.

Husk å nyt at du er gravid - for det ER du!

klemmer fra

Skrevet

Tusen takk for klokt svar!

Vet du om de teller inseminasjonsdagen som første dag?

Ser du har hatt en MA. Var det under dette svangerskapet du hadde en hcg på 26?

Lykke til på neste forsøk!

Mange klemmer fra

Skrevet

Hei!

EL-sprøyte den 8. sept. = EL den 10. sept. 11. sept. er dag 1dpo, dvs. at hcg-prøven ble tatt dag 12dpo.

Synes hcg-nivået ditt er helt normalt jeg. Ei venninne hadde hcg på over 100 på dag 12dpo, og det var bare en der inne:-)

Gratulere - lykke til!

Skrevet

Ja det var dessverre den gangen... men jeg er ved godt mot! jeg vet jeg kan bli gravid og jeg blir det igjen - snart! Regner med innsetting 25. oktober. Ønsker deg lykke til videre! Det er så spennede :o)

klemmer

Skrevet

Tusen takk for svarene!

Ønsker dere begge lykke til videre, og velkommen etter!!!

Mange klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...