Gå til innhold

Mange som er elg-enker i disse tider?

Anbefalte innlegg

Jeg er, ikke hver dag men innimellom. Gubben er på jakt hvert år. Tar ei uke fri til jakt. Og kveldene er det slakting. Det medfører at han sovner på null komma niks om kvelden. Hvert år håper jeg de skal skyte alle elgene første dagen. (de har 14 på kvoten). Men har ikke blitt bønnhørt enda. he he Kunne faktisk hatt lyst å bli med en dag.

Hva gjør dere i denne tiden?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6475309-mange-som-er-elg-enker-i-disse-tider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, i år er jeg ikke det gitt... Samboern skulle egentlig være med pappa på jakt, men han fikk ikke fri.. men jeg, mamma og mine to brødre er vant til at sept\okt er vi alene med mamma.. Helt fra jeg var 3 år og til jeg flyttet hjemmefra (da var jeg 16) var vi alene på høsten.. syns det var litt godt jeg da.. hehe

jeg er.. sambo har fri hele uka, så han dro på søndag og kommer hjem søndag som kommer.. var hjemmom en liten tur i dag å dusja! Men det ble ingen kos desverre:( Så han bare en time, før jeg måtte til svigers å slakte.. :) Han måtte tilbake på hytta for den ene hunden hadde ikke kommer hjem fra jaktturen sin.. Må si jeg gleder meg til søndag, for jeg liker ikke være alene!!

Joda TøffeTrine,

litt deilig å være alene innimellom. Men jeg synes det er godt med voksenselskap også, på kveldene. Jeg treffer jo kolleger på dagtid, men har ikke så mange jeg treffer på kveldstid. Derfor er det mye selskap i dere og i det å lese også.

Samboeren min har en krevende jobb i tid. Og er mye borte fra hjemmet. Han kan ha fire kursdager i mnd hvor han er bortreist. Så det er liksom jeg som er hjemme med ungene om kveldene. Er sjelden borte fra hjemmet etter kl 18, om det ikke er noe spesielt. Vi har lite mulighet til barnevakt også. Kun sambos foreldre, og de er fullt opptatt av sambos søster's unger. Hun ble nemlig alene for en stund siden. Jeg vil ikke bruke opp svigers heller.

Så når oktober er over, eller jakta er ferdig så letter det litt. Akkurat nå gleder jeg meg til en bestilt kveld på teateret i neste måned. Godt med avkobling fra hverdagen.

Hehehehe.. *flire* Ja, det er deilig, men man har behov for noen andre innspill etterhvert.. Jeg for min del syns det er veldig deilig når samboer er borte (ikke stygt ment.. ) Men så savner jeg han jo 5 min etter han har reist da.. :( Huff.... Er alt for avhengig av han innimellom tror jeg..

Ja, kanskje greit og ikke bruke de opp.. Jeg for min del kommer til og bruke svigers ekstremt lite.. Begge to røyker som noen svamper, og jeg har ikke lyst til at mitt barn skal utsettes for passiv røyking.. Men det er nå så.. Føler ikke akkurat at han svigerfaren min passer så godt som bestefar heller.. Men alt kan jo forandre seg innen vi får noen bebis...

Haha, Lone.. trur det var deg jeg snakket med tidligere her.. (hva jaktet gubben på da?), da du mente dere måtte ta en kjapp en på badet til svigers eller noe slikt (pga av el).. i kamuflasjeklær etc.. he he, fikk bare opp de "dirty" bildene nå... Hahahaha... ;)

Annonse

Hei hei!

Joda, her er det "gubbe fri" i godt over en måned. Siden jeg har funnet en jaktidiot, er det vel bare noe jeg må finne meg i... For det er jo ikke bare elgjakt, her går det i alt! rådyr, hjort, elg, dåhjort og villsvin og ellers alt mulig annet rart.

Får jo bare sørge for at han dropper innom en gang om 14 dager hvis ikke spiren sitter enda. :) Har jo fortsatt ikke fått besøk av tanta, da... Håpe-håpe!

Har også gubbe som venter på elgjakta! Neste uke braker det løs! Jeg har heldigvis fri hele uka, masse avspasering som skal tas ut :o) Så da får jeg kost meg litt sammen med snuppa, da blir det ikke stress med levering og henting i barnehage siden han ikke kan være med på det. Det er alltid noe å finne på her hjemme som trengs å bli gjort!

Mine svigers er helt topp. Ingen røyker og de tenker på ting lenge før jeg selv rekker å tenke på det. Egentlig er de altofrende for sine barn og barnebarn. Spesielt datteren er bortskjemt og hjelpeløs. ja man blir jo det når foreldrene er der hele tida. men altså, de er supre barnevakter og tenker på ungene hele tida. De har aldri gjort forskjell på barnebarna heller. Selv om min eldste ikke er ekte barnebarn, er sambo hans pappa. han har ingen annen. Nei, jeg klager ikke over dvigers. Da må jeg heller se på mine foreldre. Pappa er ikke interessert i barnebarna eller jo, men han ringer aldri han er likegyldig. men sånn har han alltid vært, spilt en birolle liksom. Mamma har flyttet til utlandet og dermed frasagt seg all interesse og ansvar. Jojo, her er familien såpe.

Du sier noe der.. Her er det i grunn omvendt.. Mamma ønsker seg såååå barnebarn.. Hu fyller 45 i januar og det hadde vært en utrolig flott gave og gitt henne noe som virkelig markerte at hun skulle bli bestemor.. Hehe.. Men tviler på at jeg er gravid i januar.. ( Som jeg har skrevet før er jeg pessimist frem til jeg ser en positiv test.. )

Svigermor er derimot ikke akkurat vennlig om dagen... Har vel ikke vært så vennlig de 3 årene jeg og sambo har vært sammen.. Hu veit ikke at vi prøver, ikke kommer hu til å få vite det før det skjer noe heller.. Hun mener at sønnen hennes skal være gift før han TENKER på å få unger.. Men samboern tenker mer på barn enn det hu tror.. Hehe.. Nesten værre enn meg detta her jo.. Hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...