Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Marco Parelius


LilleMY3

Anbefalte innlegg

Blir det veldig tungt? Kommer sikkert bare til å bruke Marco til daglig. Parelius er etter oldefar, og synes egentlig det er ganske stilig. Hadde vært interessant med noen kommentarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker Marco jeg, men Parelius blir litt for spesielt for meg da.. Men som du sier, du skal bare bruke Marco daglig, så da gjør det egentlig ikke noe at andrenavnet er veldi spesielt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ikke passer helt sammen nei. Prøver å finne et navn etter Marco som ikke så veldig mange andre har, men det er så vanskelig. Har vært inne på tanken med Marco Andre, men det blir litt for vanlig for min del.

 

Men tusen takk for kommentarene :)

 

Har forresten vært på 3d-ul i dag, og vi fikk så fine bilder av Marco. Majorstuaklinikken er ikke så dum som mange skriver om her på BIM. Fikk bare positive erfaringer

 

Ha en fin kveld alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ikke parelius et gøy navn da?

 

syns det passet fint med marco, jeg. litt italia/ latinsk begge deler :)

 

så lenge du bare skal bruke marco til daglig gjør det ikke noe at det er langt. syns det klinger godt sammen om man ikke skal si det hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det er noen som er positive til navnet da hehe

 

Pappaen til gutten er fra italia, så det er derfor vi har valgt et italiensk og et latinsk navn. Han kommer til å bli døpt katolsk, så slik passer det jo bra. Parelius er forresten fra min side av slekten, og det er mer vanlig i nord-norge enn i sør-norge.

 

Men det er vel et navn man må bli vandt med før man liker det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns Marco Parelius var knalltøft!!!!

 

Ville nok også bare brukt Marco til vanlig, men Parelius var veldig kult som 2. navn:)

 

Go for it:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Parelius best.Dersom ungen har en en utenlandsk mor/far og kommer fra et land hvor Marco er vanlig, er Marco greit som fornavn. Synes det er litt merkelig at enkelte velger slike navn dersom mor/far er etnisk norske. Men det er nå meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spesielt,men når bare førstenavnet blir brukt til daglig,så gjør det ikke noe at navnan ikke klinga aå godt i lag! Dessuten e det artig å bruke oldefars navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte med en gang at dette var en skikkelig harry navn.

 

Marco er greit hvis du det er snakk om en gutt med sydeuropeisk/amerikansk blod i årene, men IKKE ellers etter min mening.

 

Parelius har jeg aldri hørt før. Men er stor tilhenger av oppkalling, så ja hvorfor ikke! Veldig spesielt, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er skikkelig gøy å se at det er mange forskjellige meninger om navnet.

 

Noen av dere nevner at det ligner litt på Marcus Aurelius(eller noe slikt), hvem er egentlig det? Er det positivt eller negativt at det ligner på dette navnet?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imperator Caesar Marcus Aurelius Antoninus Augustus (April 26, 121[1] – March 17, 180) was Roman Emperor from 161 to his death. He was the last of the "Five Good Emperors" who governed the Roman Empire from 96 to 180, and is also considered one of the most important stoic philosophers.

 

Siden far er italiensk, synes jeg Marco passer fint. (Hvis ikke hadde det blitt litt harry.) Og da Parelius er oppkalling, synes jeg trygt dere kan gå for dette navnet. Ganske stilig navn, faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for opplysningene om Marcus Aurelius. Siden han er en av de gode, så synes jeg ikke det gjør noe om det ligner på Marco Parelius ;)

 

Ha en fortsatt fin helg alle sammen. Snart blir det Robotrally med kameratene til sambo. Tøffeste brettspillet som finnes!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...