kvirrevirrevitt Skrevet 27. september 2006 #1 Del Skrevet 27. september 2006 Jenta vår trives ikke i barnehagen, og vi syntes ikke det virker som om pesonalet gjør noe for å forbedre situasjonen.. Alle der er så unge! Syn's det virker som om det mangler en person m litt "myndighet" der.. Hører m til historien at jenta vår er litt sent ute grovmotrisk -sliter m balansen pga skjev forstilling (som stadig blir bedre) og blir derfor litt skremt når de andre barna "hopper rundt" litt for nærme henne, -da ramler hun jo , stakkars (( Men er det ikke da personalet sin jobb å sørge for at hun skal føle seg tryggere?? Uansett tidspunkt jeg kommer for å hente henne så sitter de bare på rompa, -hele gjengen. Og jenta vår holder gjerne i hånda/sitter på fanget til en av dem da hun føler seg tryggere m en voksen i nærheten. Men burde ikke da den voksene være i nærheten -men borte sammen m de andre ungene? Prøve å oppmuntre henne litt, liksom? (Bruker de jenta vår som unskyldning fpr å få sitte på rompa?) Samme om morgenen; Hun gråter gjerne når jeg går, men alikevel så skjer det gang på gang at det ikke er noen som gidder å reise seg, eller komme bort for å ta henne imot skikkelig (enda det lover de i profilen sin at de skal) Holder dette mål??? Barnehagen er privat, og det er bare unge som jobber der, ingen som har noen års erfaring.. Savner en litt ordentlig "barnehagetante" som kan organisere plassen litt! Hvordan går man frem for å søke om å få bytte barnehage?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6475033-bytte-barnehage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #2 Del Skrevet 27. september 2006 Hvor lenge har hun gått der og har du tatt dette opp med baselederen, avdelingslederen eller styreren? det synes jeg du skal gjøre. for det kan jo være vanskelig for de som jobber der å vite hvordan du føler det og vil ha det?! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6475033-bytte-barnehage/#findComment-6476719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvirrevirrevitt Skrevet 28. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 28. september 2006 Hun har vært der i 6 mnd... Førskolelæreren som var der da vi begynte er langtidssykemeldt, og hun som har tatt over er veldig ung og virker litt uprofesjonell... Har selvfølgelig prøvd å snakke med dem, men syntes det virker som om de er rimelig uintresserte. Personalsituasjonen har i det hele tatt vært veldig ustabil siden vi begynte der. Styrer er der bare et par ganger i uka, de som eier og drev barnehagen har trukket seg helt tilbake etter de fikk en ny baby. Det er bare en gjeng m assistenter igjen, som ser ut som om de bare venter på at arbeidsdagen skal ta slutt.... Men uansett hva jeg føler og hvordan jeg vil ha det, så kan det umulig være meningen at de som jobber der skal sitte på rompa hele dagen??? (har "testet" m å dukke opp på forskjellige tidspunkter..) Føler det som om de ser på jenta vår som et "ork".. (( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6475033-bytte-barnehage/#findComment-6480969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 Gullunger Skrevet 3. oktober 2006 #4 Del Skrevet 3. oktober 2006 Enig i at det ikke kan være meningen i at de skal sitte på rumpa hele dagen!!! Det er det iallefall ingen av de ansatte i barnehagen til snuppa vår som gjør. Der er de alltid på gulvet med ungene eller deltar aktivt sammen med barna på andre måter hele dagen. Jeg har jobbet halve dager siden snuppa begynte i barnehagen for 5-6 uker siden, og har levert/hentet (dvs "dukket opp") på forskjellige tider hver dag, og de ansatte har alltid barna i fokus. Høres ikke ut som noen særlig god barnehage. De som eier barnehagen har vel kanskje interesse av å vite hvordan det står til der selv om de har trukket seg litt tilbake med ny beibi. Og de andre foreldrene som har barna sine der kan vel ikke syns dette er greit? Er det ikke noe "foreldremøte" greier, eller andre måter du kan ta dette opp med de andre foreldrene på? Det skal jo være et visst pedagogisk opplegg, og de har jo en rammeplan å følge. Om du "får med deg" andre foreldre også blir det kanskje lettere få å gjort en endring? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6475033-bytte-barnehage/#findComment-6547875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2006 #5 Del Skrevet 4. oktober 2006 Jeg syns faktisk du bør bytte bhg! Det skal ikke være slik! Vi hadde en slik bhg i en mnd, da fikk vi heldigvis byttet. Og det er den beste avgjørelsen jeg har gjort!! Vi kjører heller 15 min en vei, og får en super bhg enn å ha bhg som ligger to hus nedi gata. Når du skal bytte bhg må du skaffe et overflyttingsskjema, enten i bhg der hun går nå eller hos kommunen. Skjemaet skal (her hvertfall) leveres i nåværende bhg. Akkurat det kan være litt ubehagelig.. Men da får de også vite at bhg faktisk er dritdårlig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6475033-bytte-barnehage/#findComment-6551964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Setare Skrevet 4. oktober 2006 #6 Del Skrevet 4. oktober 2006 Nå vet ikke jeg om du kan velge og vrake i barnehageplass, for dette er en tid på året hvor det desverre ofte er vanskelig å få plass, både i kommunal og privat bhg. Prøv det du kan først med med å prate med styrer, og forklar situasjonen. Du kan si at dere får et tilbud som IKKE er tilstrekkelig ( begrunn hvorfor ) - og du kan faktisk kreve reduksjon i foreldrebetalingen. Det høres ikke ut som et engasjert personale som har barnet ditt i fokus, så har du mulighet ville jeg ihverfall søkt plass andre steder, så kan du heller stå på venteliste.Søknadsskjema får du hos kommunen. Håper alt ordner seg - stå på og lykke til ! Ikke gi deg før du har fått et fullverdig barnehagetilbud. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6475033-bytte-barnehage/#findComment-6561727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå