Gå til innhold

Flere som har fått uren hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 17 uker på vei med mitt første barn, og har aldri hatt kviser før i mitt liv. Nå blomstrer de som bare dét; spesielt på haken, rundt munnen og nesen. Noen andre som har erfart dette? Har liksom hørt at huden skal gløde og man skal se så fantastisk ut jeg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk flere kviser under forrige svangerskap, og det samme har skjedd nå. Håper det blir mindre etter hvert, men erindrer at jeg hadde noen saftige på haka etter forrige fødsel. ble ikke med på bildet i avisen, da jeg følte meg så fæl.

Skrevet

Kviser her også! Rundt munn og på haka, som du skriver...

Skrevet

nei det eneste som gløder her er kvisene, veldig festelig :(((((( Forrige svangerskap hadde jeg ikke ei enaste kvise men nå tyter de ut OVER ALT (nesten......) ÅHHH gleder meg til de forsvinner igjen!!!

Skrevet

samme her. har til vanlig helt ren og prikkfri hud (JA,jeg vet jeg er heldig for det...) men nå.. ser ut som et krater i panna og på haka.. huffoghuff.. fet hud og prikker over alt... usj...

men det er vel bare den økende hormonmengden som gjør det, håret mitt blir også fett på en, to, tre...

i mitt forrige sv.skap hadde jeg ikke en kvise.. håper det forsvinner snart.. føler meg IKKE lekker overhodet..

Skrevet

ja de popper ut over alt takk, veldig plagsomt, dee som ikke var plaget i det forige svangerskapet, hva kjønn fikk dere då..

Skrevet

Ja... desverre.. :-(

Men de må vel forsvinne igjen en gang...

Skrevet

Jeg var ikke før blitt gravid, før kvisene poppet fram. Ser ut som dette vil vare en stund desverre. Jeg renser alt jeg kan, men det hjelper lite! Så du kan trøste deg med at du ikke er den eneste.

Skrevet

her popper kvisene fram på nesa, rundt nesa og på haka og ryggen. og ellers ser huden min i ansiktet fryktelig urein ut, uansett hva jeg gjør.teite hormoner.

Skrevet

Å, jada... Har hatt èn kvise èn gang i måneden tidligere (rundt mensen) - mens nå blomstrer de opp rundt munnen (og hvorfor akkurat DER, liksom..?!?)... Men det er liksom ikke kviser heller, mer tørre, røde flekker som kommer og går litt... Har fått beskjed om at dette hjelper så snart man har født, men at det kommer tilbake igjen når man er ferdig med å amme?!? Fordi homonene stabiliserer seg litt mer på normalt nivå, kanskje?

Men jeg gir litt f..., hvor ofte går man gravid, liksom..!?!

Skrevet

Er bare innom på besøk fra 3. trimester. Så denne linken og måtte bare skrive noen trøstende ord! Fikk veldig mange kviser i 1. og 2. trimester (ansikt, bryst og rygg) og det virket som om huden trengte kjempelang tid på å lege dem, MEN nå i 3. trimester er de BORTE!!

Fikk et tips om å vaske huden med Lactacyd. Har gjort det lenge nå, men tror nok at det er hormonene som spiller oss et puss.

Skrevet

ikke bare uren, men tørr og eksem lignende. Ligger i oljebad en gang i uka nå (babyolje!!) for å myke opp huden. Det er verst i ansiktet. Panna, haka, rundt neseroten og under øynene.. Helt utrolig j.. stygt og ubehagelig, Hadde jeg vært stresset hadde det sikket hett stress eksem.. men jeg er jo "bare" gravid...

Skrevet

et godt råd er å rense huden oftere en før, gjerne 4-5 ganger om dagen med mild rensekrem, eller iallefall splashe litt vann i ansiktet og tørke det bort... for vi svetter mer og har større talgproduksjon enn ellers når vi er gravid, men det må ikke nødvendigvis lede til kviser....

Å ta en ansiktsbehandling innimellom for å få renset skikkelig ut er også å anbefale..

Skrevet

Har fått endel mer i ansiktet, har i tillegg fått masse småkviser på brystet, er nok mye pga smørning med fete kremer.... prøver å unngå det området, men må liksom smøre puppene for å få minst mulig strekkmerker...

Skrevet

Å ja, gjett! Men det er vel bare for noen måneder, så jeg går til innkjøp av foundation og lever med det ;-)

Men ansiktsbehandling som noen andre foreslo hørtes digg ut. Det er noe man burde gi seg selv rundt disse tider :-)

Skrevet

Jeg har faktisk utrolig ren og fin hud nå når jeg går gravid! Slik var det da jeg gikk med datteren min og! Så rart at det slår ut så forskjellig på folk! En annen ting er at hår på legger vokser mye saktere nå enn før jeg ble gravid, og det er vel bare og å regne som en bonus!

Skrevet

Jeg har mye flere kviser denne gangen enn med nr.1! Og siden jeg ikke er vant med aa ha kviser, saa kan jeg ikke hjelpe for det: jeg maa pelle! Dermed faar jeg stygge arr ogsaa! Arrrrrrrrrrrrrrrrrgggghh!!!

Skrevet

Me to...

Men det hadde jeg ikke sist gang. Da ble det gutt. Min mor påstår at jeg nå vil få jente, for hun hadde uren hud da hun var gravid med meg og min søster...

Så får vi vel se da?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...