Gå til innhold

Hvor lenge mellom ammingene ved 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Gutten vår er snart 4 mnd og det rare er at han ikke virker sulten om morgenen. I natt fikk han mat kl 01 og 05 (vanligvis bare kl 03), og lå og pludret i senga si fra 08 til jeg tok han opp kl 09. Da tenkte jeg at han burde spise for at jeg skulle få i ham 5 måltid før leggetid. Men kl 9 virket han altså ikke sulten. Vil heller prate og se rundt i rommet. Så jeg ventet, skiftet på ham og så sugde han.

På dagen prøver jeg å gi hver 3 time, men det er ikke alltid han er så sulten etter 3 timer. Skal jeg slutte å gi etter klokka og heller vente på at han gir skikkelig beskjed?

Han veier ca 6400 og er under snittet i vekt, men ikke i lengde (66). Veldig aktiv og gråter maks 2 minutt til sammen per døgn. Smiler og ler.

Dersom det går mer enn 3 timer mellom hvert måltid, får jeg bare inn 5 per døgn.

Han pleier bare å spise en gang per natt, dvs ca 3. Han sovner kl 20.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres akkurat ut som mi snuppa :) På dagtid kan det faktisk gå opptil 5 timer før jeg får henne til å spise....,og jeg er bare helt sluttet og prøve å gi henne før hun selv gir beskjed. (da blir det bare skriking og hun vrir seg unna). Som regel går det 4 timer på dagtid og av og til litt oftere på natta!!!! (sku selvfølgelig ønske det var omvendt,men,men)!

Hun er 4.5 mnd og veier ca 6500 gram og er 65 cm, så hun er ikke så stor hun heller, men er som ei sol dagen lang.....prater, smiler og er aktiv, så på helsestasjonen sier de at jeg bare skal følge hennes rytme.

Hun spiser også veeeldig raskt....gjør seg ferdig på max 5 min. På natten (som oftest 2, noen ganger 3) tar hun seg som regel litt god tid, og jeg tror at hun faktisk har "hovedmåltidene" sine på natta, jaja....,så lenge hun får i seg det hun skal og er fornøyd, så holder jeg ut i noen måneder til.

Hun spiser vel mellom 7-8 måltider i døgnet(noen små og andre store), og hun bestemmer helt selv når hun vil ha! Så lenge de er blide og fornøyde, følger vektkurven sin og har 5-6 tissebleier i døgnet, så er nok alt i skjønneste orden :)

Skrevet

Lillegutt her spiser ca 7 måltider i døgnet: ett nattmåltid i 03-tiden, så morgenpupp i 07-07.30 tiden (han våkner ofte for dagen i 06-tiden så han kan også ligge lenge og pludre uten at han skal ha mat), deretter sover han en lang formiddagshvil og får neste pupp rundt lunsjtider. Fra 12-tiden og utover spiser han hyppig, maks 2-3 timer mellom hvert måltid, før han får siste pupp for kvelden i 18.30-tiden.

Hos oss er det også umulig å gi mat før han er skikkelig sulten (litt unntak om ettermiddagen og kvelden, men han spiser ikke skikkelig før han er veldig sulten), og det er først når han er skikkelig sulten at han tømmer bgystene godt og får i seg den fete ettermelka.

Lillegutt ligger godt over snittet både i vekt og lengde. På 3 mnd kntr veide han 6700 og var 65 cm.

Var jeg deg ville jeg sluttet å gi etter klokka, gutten din passer nok på å si fra når han vil ha mat :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...