Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Har planer om å kjøpe meg vogn fra nederland, og selgeren er villig til å sende den til sverige slik at jeg slipper moms, men hvordan fungerer det? Er det bare for meg å finne et postkontor i Sverige, og la han sende den dit? Vil jeg da motta brev om at den har ankommet, eller må jeg dit å sjekke om den er kommet?
<3 + <3 + <3 Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Bare å finne deg ett postcenetr som du har mulighet til å hente ved i sverige, men sjekk ut at de atr imot pakker som sendes POSTE RESTANTE, ikke alle postkontor gjør det, og det sies at det bør være et postCENTER... Om du bestiller hos John, så oppgir du ditt navn, så POSTE RESTANTE, og til slutt adr til postcenteret.. Altså feks; KARI JENSEN POSTE RESTANTE ÅRE POSTECENETR XXXX ÅRE Du vil IKKE motta noe brev om at pakken er ankommet, men de holder vanligvis på den fra 2-4 uker før de returnerer den, så det skal en del til for at du mister den...om du inngår avtale med avsender om at han skal varsle deg når pakken sendes kan du jo beregne ca 5-7 dager før den ankommer postcenteret, så slipper du iallefall bomtur. For sikkerhets skyld kan du også evt ringe postcenteret å høre om det har kommet pakke til "Kari Jensen". Moms inn til norge slipper du så lenge du selv bringer vogna over grensa, og den ikke overstiger 3000,- (dagstur) eller 6000,- (overnatting), men en barnevogn blir nok sjelden "sjekket" på den måten.. Vi fikk tilsendt to stk Buggis på denne måten i sommer, og fungerte utmerket. =) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå