Gå til innhold

Det sies at *alle* har melk nok..

**Tingeling** Emma06+June08:)

Anbefalte innlegg

..medmindre de har medisinske problemer, men jeg har virkelig prøvd å få til ammingen, men nå tror jeg at jeg må gi opp snart..

Tulla er 1 mnd nå, og etter 2 uker måtte jeg begynne med mme for hun ikke fikk i seg nok.

Har ammet eller pumpet hver 2-3 time i over en uke, drukket MASSE amme-te og vørterøl, men fortsatt får jeg kun ut 10-20 ml..

Er det bare sånn at ikke alle har melk??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6473967-det-sies-at-alle-har-melk-nok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

limer inn en link fra ammehjelpen ang lite melk.

http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=171#lite_melk

For noen er løsningen kombinasjon mme /mm - du er likevel en god mor! - og husk at babyen er mer effektiv enn ei brystpumpe og får mer ut enn det du kan pumpe ut...... Litt mm er bedre enn ingenting vet du

Hei,

Så flink du er som prøver, skjønner jo at du vil det beste for jenta di. Jeg er ikke ammehjelp så jeg kan bare fortelle om min egen erfaring.

For det første har jeg aldri greid å pumpe ut mer enn rundt 20 ml. Jeg har heller aldri hatt overflod av melk, men er overbevist om at Benjamin har fått ut mye mer enn 20 ml når jeg har amma.

Selv tok det en uke før jeg fikk melk, så vi måtte ty til både givermelk og mme de første dagene. Når melka endelig kom (etter at jeg kom hjem fra sykehuset og fikk stresset ned uten helsesøstre som staig kom og halte og dro i puppa mine;os) var det som sagt ikke i overflod. Jeg ammet annenhver time døgnet rundt i 4,5 mnd. De første 3 mnd la han på seg greit, men etter hvert hadde han behov for mer mat og jeg måtte begynne med grøt. Han la ikke på seg og var mye sutrete. Så ja, jeg tror det er sånn at ikke alle har nok melk.

Kanskje blanding av mm og mme er det beste for jenta di? Jeg ville uansett ikke gitt opp ammingen - gi henne det du har og kos deg med ammingen. Dersom hun ikke blir mett - gi mme. Men slapp av, sov ut, ikke stress, drikk nok vann og vit at du er en god mor uansett om du ikke produserer masse melk. Dersom du gir litt vil hun alikevel få i seg antistoffene dine;o)

stor klem

Alle har sikkert nok melk hvis de sitter og pumper og sliter til de blør fra brystene. selv fikk jeg ikke til amminga og gikk rett over til brystpumpe og har ikke hatt problem med melkemengden, men noen dager kommer det veldig lite pga at utdrivingsrefleksene ikke stimuleres nok. Gi jenta di den melka hun trenger om det er mm eller mme.

Annonse

må bare svare på denne anonym;o) ... det er nemlig ikke slik at alle har nok hvis de pumper og sliter til de blør... Jeg har for det første aldri greid å pumpe mer enn 30 ml. Da har jeg holdt på i en time. Jeg ammet som sagt annen hver time DØGNET RUNDT i over fire mnd. Gutten min var liten til å begynne med, gikk ned fra 3200 til 2800 de første tre dagene, og selv med så mye amming (de første 4 ukene varte ammingen i 30-45 minutter) hadde jeg fortsatt ikke nok melk. Moren min hadde samme problem med sine barn (men det er jo så lenge siden at da fikk hun ikke så mye oppfølging og gav opp etter 6 uker).

fordelene har vært at jeg aldri har lekket en dråpe, aldri hatt brystspreng og brystene mine har ikke endret form eller fasong hehe

Hei !!

Jeg har fått bevist at jeg ikke har nok melk.. prøvde å drøye og amme masse med forrige mann men hun var alltid sutrete og grinete og aldri fornøyd.. np har vi fått en til og bestemte meg raskt for at dette ikke skulle skje igjen så jeg gav tilegg ved siden av ammingen fra hun var bare 1 uke.... hun ble kjempe fornøyd og sover og spiser og sutrer ikke.. helt annerledes enn søstren....... helt vanvittig ! ayns nå bare synd på hun andre vår som sikkert har vært kjempe sulten kjempe lenge.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...