Gå til innhold

"gravid vitaminer"


Stolt mamma for første gang

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen som vet om apoteker/ butikker har egne vitamin sammensetninger for gravide? Evnt. hvem og hvor kan jeg få tak i dette hos? Hva tar dere? Jeg tar kun folat, men vurdere å gå til innkjøp av en tran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På apoteket her har de et multivitamin som heter Gravid - før het de Gravitamin (kanskje et annet merke). De inneholder tilpassede mengder av alle vitaminer og mineraler, deriblandt ekstra folat! Omega 3 i tillegg lønner seg nok - skal ha god innvirkning på fosterets hjerne :)

Lykke til!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan bli mye vitamin A hvis du tar både tran og slike vitaminer for gravide. Mener å ha lest at for mye vitamin A kan være skadelig for fosteret.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar gravid vitamin, så må du passe på å ta kun ren Omega 3 i tillegg. Enkelte Omega 3 kapsler inneholder også andre vitaminer nemlig. Og da kan det bli for mye vitaminer... Jeg tar Gravid + Triomar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen min på mandag og spurte om dette, jeg har tatt Gravitamin siden før jeg ble gravid men begynte også med Møllers dobbel etter å ha lest et sted at det skulle være bra. Legen min sa at Gravitamin inneholdt alt jeg trengte og så lenge jeg gikk på dem var det ikke nødvendig med noe annet. Kunne heller ta Møllers dobbel når jeg etterhvert sluttet med Gravitamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar Triomega omega3 og gravidvitaminer fra Nycomed. Det er ikke omega3 i vitaminblandingen, og det er de som er viktig for utviklingen av fosterets hjerne. Mener at de forklarte dette på apoteket for meg.

 

Møllers dobbel har ekstra vitaminer i tillegg til omega3, derfor skal du ikke ta begge deler. Du bør imidlertid ta et rent omega3 tilskudd. Legen din er nok ikke helt oppdatert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...