humørsvingningen Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Var på undervisnings ul i dag. Dvs sånn når de lærer opp nye til å bruke ul maskinen. Var lykkelig og forventningsfull på vei opp, for i forige måned var jeg på ordinær ul, og det var så gøy. Kom opp på kk, men for det første var det ingen ledige parkeringsplasser, så vi måtte parkere på sentralblokken, og gå bort til kk. Ble dermed nesten et kvarter for sein. Så ble vi sendt opp på venterommet i 4 etasje, hvor vi skulle inn. Og der ble vi sittende. Vi ventet og ventet og ventet. 45 minutter satt vi og ventet, mens samme dama var inne hele tiden. Dvs at en time etter at vi skulle vært der, fikk vi komme inn. Der var det en lege, og tre studenter. De begynte rett på. Hun ene målte lårbeinet, og etterpå fikk en av de andre måle hodet og magen, og så var de ferdig.. 10 minutter fikk jeg være der inne, etter å ha ventet i tre kvarter. Ikke så jeg noe serlig av babyen heller, for legedama stod midt forran skjermen. (Forloveden som satt ved siden av meg hadde derimot hatt ei av studentene stående forran skjermen.) Ikke snakket de til meg heller. Hun som vi var til ordinær ul hos var veldig grei og forklarte alt hun gjorde, og jeg trodde at studentene burde lære det også, men her var det bare å måle riktig som gjalt. Skjønte det egentlig ikke helt når jeg var ferdig, for legedama sa bare plutselig ut i luften at: Nå er vi ferdig, og begynte å snakke om hvem som skulle spise i kantinen. Jeg ble sittende som et spørsmålstegn. Satt med dette tøystykket man får ned i buksa, for ikke å få gele på buksa, i hånden, og de brydde seg ikke engang med å si hvor jeg skulle gjøre av det. Måtte selv finne ut at den skulle i ei bøtte ved siden av bossbøtta under vasken. Både jeg og sambo var ganske rystet på vei til bilen. Synes ikke dette var noe hyggelig i det heletatt. Hadde håpet på å få litt tid til å se babyen, og kanskje få noen nye bilder. Men men... Ble litt langt, men moralen er: Ikke ha for høye forhåpninger til disse opplærings ul'ene. I hvertfall ikke de på Haukeland i bergen.
<3 3 tette <3 Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 huff for en kjedelig opplevelse. trodde sånne ting skulle være gøy.
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Hei! Jeg ville har ringt til haukeland sykehus og snakket med han/henne som har ansvar for opplæringen. Fortelle hvordan du følte deg der og at det var ikke mye det handlet om mennesket. Jobber selv for helse bergen og mottoet er "alt handler om mennesker" og det gjorde det ikke i dette tilfelle. Det blir ikke bedre for andre som kommer etter dere hvis dere ikke gir bedskjed. Gjør det, de har godt av å få høre hvordan de behandler deg. Det er normalt at de skal presantere seg og fortelle hva de gjør. Lykke til vider
ina:) Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 Hei ja jeg villle virkelig ringt hvis jeg var det og fortalt hvordan du opplevde det. De er vel opptatt av å få tilbakemeldinger, det er jo den eneste maåten de kan endre seg på i positiv retning og få bekreftelser på det de gjør bra. Studentene burde jo også få vite hvordan pasienten liker å bli ivaretatt. Så ring i vei du å si noe om hvor skuffa du blei!!! Lykke til:)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå