Gå til innhold

Når forteller dere det til besteforeldre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal ha nr. 2.

Med førstemann fortalte vi det ikke før i uke 12, men nå vet jeg ikke om jeg klarer å holde meg mer. Skal treffe alle på fredag lurer på om vi skal fortelle det da? (uke 6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg var ca 3 mnd på vei med førstemann da vi sa det til alle, nå er jeg 9 uker på vei og må nok fortelle d snart er veldig dårlig form og spiser masse, så snart kommer vel magen. selv syns jeg d er tidlig i uke 6 men opp til hver enkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test kl 07 forrige onsdag, og ringte ca kl 11.....

 

Jeg har ikke noe pes med å si det tidlig. Om det skulle gå galt(bank i bordet) så gjør det ikke noe.

 

Nå ha rjeg ikke mistet før, så kanskje man opplever det litt anderledes om man har vært gjennom en MA/SA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du føler for!!! Som med alt annet så finnes det argumenter både for og imot det å fortelle gladnyheten tidlig. Men vi er ulike alle sammen, så følg magefølelsen - så gjør du nok det som er mest riktig for DEG!!!!!

Lykke til :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi fortalte det med en gang. Dette da jeg ikke var det vi kan kalle i toppform, trøtt hele tiden, kvalm og orket ikke mat. Skulle de neste to ukene etter at jeg testet positiv masse familiebesøk, så det var vel like greit å legge kortene på bordet.

 

Skulle det gå gale, noe man ikke kan gå rundt å tenke på, så har jo man en hel familie å støtte seg til.

 

Fortell det når dere selv føler for det. Besteforreldrene deres ble en gang foreldre de også. Og man møter nok større forståelse hos dem hvis du skulle være dårlig en dag.

 

Lykke til i svangerskapet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha nr. 2. Med førstemann fortalte vi det i uke 8, og det kommer vi til å gjøre denne gangen også. Hadde vi bodd i samme by hadde jeg fortalt det nå, for jeg ser ikke noe poeng i å vente, men jeg vil gjerne fortelle det til dem direkte og ikke på telefonen. Forrige gang ble det på telefon i og med at vi ikke skulle se dem før på lenge. Nå vil jeg se ansiktsuttrykket og reaksjonen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har fortalt det tidlig (stort sett første gang vi har møtt våre nærmeste etter påvist graviditet) alle fire gangene, til både familie og nære venner. Jeg har hatt en MA og den gangen var det spesielt greit å ha fortalt det til folk.

Men, enig i at det er selvfølgelig etter hva man føler er greit for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til mine foreldre, jeg er 6+0 i dag, fortalte det etter pos. test sist helg. Mamma er den som må støtte meg, i tillegg til mannen, hvis dette går galt, så like greit hun vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortell det du. Jeg fortalte det med en gang til mine foreldre og noen dager etter til mine svigerforeldre, men jeg sa jo at det er enda tidligt så mye kan sje og ikke si det til flere. men jo flere jeg traff jo flere fortalte jeg det til...syns at det er jo en så god nyhet at den kan jo ikke sis for tidligt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å holde meg mer enn to dager etter positiv test og fortalte det til mamma og søstera mi igår da jeg var 4+2. Søstera mi har også vært gravid og jeg trenger noen å snakke med innimellom som vet hva det dreier seg om (bortsett fra dere bim-jenter da, her får jeg jo bedre svar).

Samboeren min skal fortelle det til sine foreldre når han skal hjem om 2 uker. Alle våre venner får vente, men jeg ser allerede nå problemet med å bortforklare hytteturer, 30-årslag etc.... Alle kommer til å skjønne det når jeg kjører på fest liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid ment at man skal vente og det så lenge som mulig, men i går fortalte vi det til kommende tanter og onkler og til min mor. Så svigers blir vel fortalt i løpet av kort tid.

jeg er bare 6+1 el 6+2 (nå ble jeg litt i tvil..) Så vi håper alt sammen går fint og at vi kan nyte tida fremover!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet 2 ganger før. Jeg hadde da fortalt det til mine nærmeste venninner rundt 7/8 uker og det samme med besteforeldre. Synes det er greit at de vet hva som evt skjer. De var til støtte i etterkant, og man slipper "maset" om barnebarn osv.

Er å 6+3 og svigers vet det, pga praktiske ting(kunne ikkje male med oljemaling forrige helg) Tenkte å fortelle det til mamma i dag, venter svar på HCG prøve tatt i går. Er stigningen bra fra mandag får hun nyheten i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min familie vet det... men sambo ville vente i det lengste denne gangen. Men jeg vil ikke vente lenger nå.. Er 7+1. Jeg fikk akkurat nå telefon fra jobben om at jeg har fått større stilling, og da vil jeg fortelle på jobben at jeg er gravid.;) Jobber på sykehjem, og det er litt greit at de vet slik at jeg slipper unna det tyngste da..

 

Så når sambo kommer hjem fra tur gjennom jobben i morgen, skal han få fortelle foreldrene sine.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortalte det til våre foreldre og besteforeldre så fort vi traff dem. særlig viktig var det for meg og fortelle det til besteforeldre, de er jo gamle og vi vet ikke hvor lenge vi har dem. Mine to eldste på 12 og 9 fikk også greie på det tidlig. er nå i uke 9. Verden er full av elendige nyheter, når de gode kommer sprer jeg dem med et smil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...