rosemor72 - endelig mamma :) Skrevet 27. september 2006 #1 Del Skrevet 27. september 2006 Hei. Jeg er i uke 10 nå. Det var 2. ivf forsøk - fikk icsi denne gangen. Har hatt mange SA tidligere. Må gå på crinone tom uke 12 + Albyl E og Fragminsprøyter ( har noe tull med kogulering og skjoldbruskkjertelen). For å ikke ta noen unødvendige sjanser så skal jeg være sykemeldt hele svangerskapet! Heldigvis er dette noe som sjefen min også ønsker Vi har jobbet sammen så lenge at hun har fått med seg alle mine tidligere nedturer - hun vet hvor mye vi har kjempet for å komme dit vi er nå! Men dagene kan jo bli lange da, når formen ikke er på topp og engstelsen ikke vil slippe helt taket - selv om vi hadde fin hjertelyd i starten på uke 9 noe som er et kjempegodt tegn!! Det bare må gå bra denne gangen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6472738-sykemeldt-hele-svangerskapet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sitronelle Skrevet 27. september 2006 #2 Del Skrevet 27. september 2006 Høres ut som en veldig god ide Rosemor! Er selv inne på tanken om å spørre legen, men føler han er så streng og at han ikke vil gjøre det. Jeg er akkurat i uke 8, og er i mitt første fryseforsøk. Jeg har aldri tidligere vært gravid, men har hatt mange komplikasjoner mot å nå målet, som hyperstimulering og lengre sykehusopphold, deprisjoner osv....Nå som mirakelet endelig har skjedd, så har jeg fått sjokk beskjeden om at jeg står uten jobb fra og med en måned. Jeg har allerede vært til flere intervjuer til nye jobber, men allerede nå er jeg blitt helt supersliten ved tanken på ny jobb....det å sette seg inn og lære mye nytt er slitsomt i seg selv, og gruer for å måtte lyve om graviditet for så å fortelle om det senere...Det beste som har hendt meg har nå blitt satt i en negativ fokus pga denne jobbsøkningen...Får nesten ikke sove om natta for tenker på dette, og kvalmen har i tillegg seriøst begynt å komme.....Huff.....skal ta det opp med legen....Spurte du legen om dette? Har liksom ikke på følelsen av at jeg får legen med på det...Alt jeg ønsker nå er å glede meg over nurket i magen....ikke alt dette andre! er redd stresset vil ødelegge...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6472738-sykemeldt-hele-svangerskapet/#findComment-6473566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemor72 - endelig mamma :) Skrevet 28. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 28. september 2006 Hei Sitronelle Lei situasjon du har kommet i! Å begynne i ny jobb på denne tiden er neimen ingen drømmesituasjon!! Det er som du sier - man blir jo kjempesliten den første tiden i nye jobber med alle inntrykkene og alt man skal lære seg....Jeg synes du fortjener å få en sykemelding! Selv om man liksom skal bli så sterk av motgang, så må man da før eller siden kunne bli tatt hensyn til - eller hva? Jeg er heldig med legen i denne saken (- legene på riks'en sa også at de ofte anbefalte personer i min sit. å være sykemeldt i hele/mesteparten av svangerskapet). Og når sjefen også er enig i dette så ordner den siden seg Men jeg vet at en venninne av meg slet med legen sin da hun fikk plager med ryggen ("vanlig" sv.skap). Legen hennes mente at det var "ingen sykdom å være gravid"... (Tror faktisk det var en kvinnelig lege..) Jeg sier det samme til deg som til henne: dersom legen ikke vil samarbeide - bytt lege!!! Hvis du har hatt den samme legen lenge så burde jo vedkommende ha forståelse for at du føler (med rette) at du har vært igjennom nok! Gjør han/hun ikke det så må du bare komme deg til en annen - det kan ingen nekte deg! Skjønner også godt at du er redd for at stresset skal ødelegge! Legen min fortalte meg om en ny undersøkelse som sa at stress hos mor ikke var farlig, men det er jo uansett ikke bra for deg.. Du fortjener å nyte tiden framover uten unødvendige plager!! Snakk med legen din , så håper jeg alt ordner seg for deg!!! Lykke til!!!!!!!!!!!!! Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6472738-sykemeldt-hele-svangerskapet/#findComment-6483763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå