Anonym_ Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Hjelp! I dag fikk jeg plutselig store smerter helt nederst i magen. Kjennes ikke ut som det er inne i magen, men på en måte på utsiden ned mot skambenet. Gjør det vanskelig å gå, bevege seg. Kjenner også en murring i korsryggen og nedover i beina. Hva kan dette være?? Er i uke 31 og vant til å sprette rundt som om jeg ikke er gravid... Så dette er litt skremmende..
Gjest leelu23 m/ gutt 25.11 Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Det er nok bare bekkenløsning det.., desverre Dukket opp hos meg i uke 31 og. Jeg er 32 fullgåtte nå.. så ta det rolig fremover så du ikke blir sengeliggende som jeg er innimellom..
Anonym_ Skrevet 27. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2006 Ikke så gode nyheter, hvis det er det.. Mannen jobber i London og jeg har en fireåring her hjemme. Men dersom det er bl, burde jeg ikke ha kjent det mer i ryggen eller som om bekkenet skrangler? Ikke bare litt murring i rtggen. Uansett ubehagelig å gå. Det kan ikke bare være sener eller muskler i strekk der foran??
lykkeligmed3 Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 Høres ut som bekkenløsning for meg også. Har vært plaget av dette selv, det er ikke behagelig nei..
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 27. september 2006 #5 Skrevet 27. september 2006 Typisk bekkensmerter! Jeg har hatt bl siden uke 18, først satt alt bak og i hoftene, men etter uke 31/32 kom smertene mest foran. Nå føles det som å ha hatt sex fjorten ganger på en natt etter å ha syklet fjelletappen i Tour de France.. Prøv å ikke tråkke ned på en fot, vær forsiktig ved påkledning, og dropp all støvsuging, gulvvask som innebærer sideveis bevegelse for bekkenet. OG SITT MEST MULIG I RO!
Anonym_ Skrevet 27. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2006 Dere som har hatt dette, har dere hatt smerter hver dag eller kan jeg våkne frisk og rask i morgen og oppleve at det er over? Eller er det sånn at det kommer og går?
vims-74 Skrevet 27. september 2006 #7 Skrevet 27. september 2006 Jeg har hatt mer eller mindre bekkenløsningsplager i mange mange uker nå, og får anbefalinger fra leger og jordmødre om ALT ANNET enn å legge meg ned eller sitte i ro. Nå kan det være vanskelig å klare gjøre noe overhodet om man har kraftige smerter, men å sette seg ned og stivne tviler jeg på er løsningen. Noen dager er jeg faktisk omtrent "helt bra", og jeg tror det er fordi jeg faktisk beveger meg på de dagene jeg klarer. Og da mener jeg ikke gjøre alt husarbeidet på de dagene jeg ikke har vondt, men heller ta en liten gåtur i marka i et rolig tempo med små skritt Jeg ville prøvd hvile når du har veldig vondt, holde meg unna støvsuging, gulvvasking, tung bæring, stå på en fot, all bøying og tøying (som det overhodet er mulig) -passe på å gå med små skritt og sette seg inn i bilen med rompa først og ta føttene samlet inn, alle sånne småting kan hjelpe! Og prøve å ikke ligge eller sitte i en og samme stilling for lenge, og heller ta en pitteliten gåtur om du klarer. Du kan jo også ta en tur til lege for sikkerhetsskyld, så du kan utelukke eventuelle andre ting, selv om dette høres ut som bekkenløsning, så hjelper det ikke at du er litt bekymret i tillegg -og svar her på BIM kan vel aldri erstatte en leges svar Lykke til og god bedring iallefall!
Anonym_ Skrevet 27. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 27. september 2006 Takk for gode svar! Skal snakke med legen snart uansett, så da får jeg vel dommen. Akkurat nå krysser jeg fingrene for at alt er mye bedre i morgen tidlig, slik at jeg får lillevennen i barnehagen og meg selv til jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå