Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Hvor mye holder egentlig legen/ jordmora på der nede når du skal føde? Gruer meg skikkelig til det der altså... Synes det er ubehaglig og nedverdigende!
Tess/ januargutt Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Hei Det kommer selvfølgelig litt ann på hvordan fødselen går, men jeg hadde en veldig normal fødsel forrige gang uten noe komplikasjoner og de var der nede veldig sjelden. De sjekket åpning når jeg kom inn og et par timer senere for å se hvor langt åpningen var kommet. Så fikk jeg pundentalblokaden rett før fødselen var igang og deretter et par sting når fødselen var ferdig. og datt var det
Gjest Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Ikke mer en nødvendig hvertfall. Og det kommer du sikkert ikke til å tenke på når du kommer igang. De er så flinke og proffe de som tar imot nurkene våre. De sjekker åpningen innimellom, og tar i mot når babyen kommer. Og husk at du kan skrive ønskeliste om hvordan du vil ha det underveis. Skriv også i journalen at du ikke ønsker studenter eller annet unødvendig personale til stede. Jordmor og barnepleier er jo der, så tilkaller de lege om det skulle bli nødvendig. Lykke til
selfangerkjerringa Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Når du sier du syns det er ubehagelig og nedverdigende så antar jeg at du sammenligner med en GU. Det jm gjør der nede under fødsel er noe HELT annet enn en GU. Når du er midt i en fødsel så ville det blitt fullstendig fjernt om de kun skulle holdt seg til hodet ditt... du blir så fokusert på jobben du skal gjøre, og jobben omhandler tross alt underlivet, så det hele blir veldig praktisk og ikke ekkelt.
Piraka Skrevet 28. september 2006 #5 Skrevet 28. september 2006 Ikke mye. De sjekker åpningen og det kan gå mange, mange timer mellom hver gang. Alt etter som fødselen forløper. Jeg misliker også GU, men det var faktisk annerledes i fødsel. Da føltes det trygt at de sjekket og jeg ville jo gjerne vite selv også hvor langt jeg var kommet.
Gjest Skrevet 28. september 2006 #6 Skrevet 28. september 2006 Kun det som er nødvendig... ikke mer.....
septermor Skrevet 28. september 2006 #7 Skrevet 28. september 2006 De er veldig oppmerksomme på at det kan være ubehagelig og derfor veldig hensynsfulle. Jeg husker jeg skrudde av vanlige normer for hva som er anstendig: det er jo en helt spesiell situasjon.
Tommage♀♂ Skrevet 28. september 2006 #8 Skrevet 28. september 2006 Hos meg skjekket hun åpningen bare 2 ganger tror jeg, ikke noe ekkelt i det hele tatt! Og jeg er ganske blyg av meg=/ Men så hadde jeg jo pressrier i 55 minutter, da satt jo intet mindre enn 3 damer og tittet rett hjem i alle de 55 minuttene... Når jeg tenker på det nå er det kanskje litt ekkelt, men der og da kunne jeg skrevd for 10 menn om saken så var uten å leet et øyebryn. Tror ikke du har hverken tid eller krefter til å tenke på om det er pinlig eller ikke når du er midt oppi det=) Det går nok kjempefint! Lykke til=)
selfangerkjerringa Skrevet 28. september 2006 #9 Skrevet 28. september 2006 jeg holdt også på med pressrier ganske lenge. 3-4 timer tror jeg, minst. Hun satt fast med hodet i utgangen i 1 1/2 time før vi fikk henne ut... da hadde det vært dumt om det ikke hadde vært noen som så "rett hjem" som tommage sier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå