Gå til innhold

Antall uker...


Snartbaby

Anbefalte innlegg

Hei ser at alle skriver 8+3, 9+2 etc, hvordan finner man ut dette? Jeg trodde jeg skiftet dag torsdag, men her er det visst fredager. Er i min 10`ende uke nå, vil det si at jeg har 10 fullgåtte uker nå til fredag? Og da vil jeg gå inn i min 11`te uke? Altså 9+5 nå?

 

Har termin 29.april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si at du f.eks har termin på en fredag. svangerskapeeet varer 40+2 ikke sant-altså 40 uker pluss to dager. I mitt eksempel har du termin på en fredag, du går derfor to dager tilbake for å finne uke du er i...altså onsdag. Så hvis terminen din er på en fredag, så skifter du uke på onsadg. Litt rotete, men du skjønte forhåpentligvis dette surret likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar men det skjønte jeg ikke noe av hehe, vel gå inn i "ellevte" uke i morgen da så...eller vel..vent ....jo da, jeg har jo termin søndag så da kan det nok stemme at den skifter på fredager. Ok da vet jeg det hehe takk, 10 fullgåtte i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er litt vanskelig, hadde siste mens 20 april, ble gravid 4 mai men hadde SA rundt 24 juli (skulle hatt termin 27 feb), men så presterte jeg å bli gravid på første eggløsning 3 aug igjen så jeg må denne gangen gå etter befruktningsdag og da blir terminen 29 april. Men jeg tipper den blir endret på UL, det gjorde de med førstemann men da var termin beregnet på befruktning 29 aug, og jeg fødte faktisk den dagen! Så det er nok mest korrekt da syklusen er stødig som et murhus. Men forrige gang hadde jeg termin 1,3 & 5 sept mens under ul på Ahus ble den flyttet til 28 aug. Men jeg fødte den 29 så det kan tenke jeg gjør det nå også, selv om veldig få føder til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...