Gå til innhold

Liten baby??

Kristin og lillemor

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg på ul for å se hvilken vei babyen lå. Heldigvis i hodeleie.. Pluss at det ikke har vært forandring på symfysemålet på en uke. Men hvis babyen var sunket langt ned, kunne målene være pga det.Noen andre fått beskjed om det? På ul sa de at babyen er litt under gjennomsnittet. Det har de egentlig sagt hele tiden. Mente hun var ca 2700g. Er 38+1. skal til legen om en uke, og ny ul om 2 uker for å sammenligne om det er noe forskjell. De sa at blodgjennomstømmingen til navlestrengen var helt fin.. Så tror egentlig bare hun er liten..Jeg var selv 3kg og 46cm når jeg ble født. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

babyen blir nok like liten som mamman sin ser det ut for.. men syns det var en fin vekt jeg da....du har jo enda noen dager igjen...

Skrevet

jeg var på vestestimering når jeg var i uke 37+3. da var min baby oxo 2700 g ca... var igjen i dag, og nå var den på ca 3 kg (39+2)... så lenge det ikke ser ut til å være noe galt med babyen, er det jo bare en fordel når den skal fødes =) Lykke til!

Skrevet

Hei, jeg er 39 uker på veg og symfemålet mitt har ikke forandret seg på tre uker, synnst egentlig det er litt rart men.. så var jeg på ultralyd i går å da sa han at barnet kommer vertfall ikke til og vege over 3000, så da er det sikkert normalt da, siden vi er to:)

Skrevet

Jeg har også vært på ekstra ultralyd pga av at sf-målet mitt flatet ut. Lå litt under den røde streken på to kontroller. På siste kontroll kom jeg utenfor det grønne feltet. Jeg er lang og har bare lagt på meg på magen. Jordmor har hele tiden sagt at jeg bærer fostret veldig tett inntil meg. Hun trodde ingen ting var galt, men sendte meg til ul for sikkerhets skyld. Alt så bra ut. Han som undersøkte meg sa at babyen veide ca 2500 gr, og at jeg kom til å føde en baby på ca 3000 gr. Er egentlig glad for at jeg ikke får en kjempebaby. Både sambo og jeg var va 3300 gr da vi kom til verden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...