Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Var hos legen i uke 20 og det første hun sa da hun så magen min var, "oi, den var ikke stor". Blei litt skremt av det. Nå 3 uker senere har ikke magen vokst noe særlig, ikke hva jeg kan se iallefall. Ultralyden var normal, kun 2 dagers forskjell mellom ul-termin og menstermin. Noen her som har opplevd det samme? jeg lurer litt på når magen skal begynne å vises ordentlig.
Tre små;) Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Jeg går også å venter på magen, ikke mye å spore der gitt! Ser bare litt små- lubben ut! Mamma gikk hele svangerskapet uten at naboen visste hva som var på ferde.. hehe- vi får nyte det så lenge det varer, for magen kommer nok.
cathrine&jonas:) Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 min mage er oxo liten har lagt på meg bare 1 kg og er i uke 26 så er nok ikke farlig:) min er nesten ikke forandret, hehe
Gjest Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 Jeg er 22 uker på vei.. min mage er også liten... den synes hvis jeg har stramme klær på meg, noen ganger er den veldig stor ( det er mest om kveldene) men likevel kan neppe alle se at jeg er gravid. Jeg er misunnelig på alle bollene som er ute og går.. Men vet dere hva, nyyyt det, så lenge den er liten.. for den blir stor og kanskje diger mot slutten, og det er jo bare tungt.. vi rekker nok å bli lei likevel
Simåne Skrevet 27. september 2006 #5 Skrevet 27. september 2006 Hmm litt misunnelig på dere jeg........ Jeg er i uke 27 og magen min er diger, har fått flere spørsmål om jeg venter tvillinger. Legen min spurte om gynokologen som utførte ul, hadde sakt noe om at det var en veldig stor baby, han sa ikke noe om det så jeg håper det er mye foster vann. Jeg kommer til å se ut som en ellefant i slutten :-) Så nyt de små magene deres det er tungt å vere stor.
Gjest Skrevet 27. september 2006 #6 Skrevet 27. september 2006 Får høre at min mage oxo er liten. Og den skulle jo vært stor når jeg bare er 157 cm og har en baby inni der lixom... Men jeg har kanskje lang rygg...? Da legger baby'n seg i høyden før magen spretter ut ihvertfall ;o)
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #7 Skrevet 27. september 2006 Jeg (hovedinnlegger) er heller ikke særlig høy (164), må jo være lang i ryggen jeg også da:) eller at babyen ligger klistra inn mot ryggraden!
En liten mamma Skrevet 27. september 2006 #8 Skrevet 27. september 2006 Etter som jeg har skjønt så er det ikke størrelsen på magen som er av betydning, men livmora!? Selv om magen er liten kan symfyse-fundus målet ligge helt etter skjema, og det er livmora som må utvide seg når babyen vokser -ikke nødvendigvis magen! Jeg har ei veninne (lang og slank jente) som skjulte svangerskapet for alle vennene sine, ho sa det ikke før ho var i uke 35 -og da kunne vi seriøst ikke tro at ho virkelig var mer enn 3 måneder på vei, vi trodde ho tulla! Men bare tre uker senere kom ei velskapt jente på 50 cm og ca 3200 g til verden! Vi var i sjokk! Hennes livmor-mål låg helt etter skjema, men magen voks tydeligvis innover! Utrolig facinerende!
Gjest Skrevet 27. september 2006 #9 Skrevet 27. september 2006 Jeg er i uke 16 og enda er det 9 uker til jeg skal få målt magen hos jordmor første gang. Synes det er leit å vente så lenge, da det hadde vært fint å vite om en er "normal" før svangerskapet nesten er over.... Skal til UL da, men der måler de ikke magen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå