seff Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 ... Bare lurer..Er 25+5 nå, og jeg går kun til gynekolog (privat), og er i grunn fornøyd med det. Går en gang i mnd. Føler jeg får veldig god oppfølging, men så kom jeg til å tenke på at kanskje jeg "går glipp" av noe? Flere som ikke går til jordmor, men bare til lege?
SuperJessie <3 Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Jeg. Synes sånt er skummelt og synes det holder i massevis med lege..
rødhette* Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Jeg går til lege og jordmor annenhver gang... Vet det fins flere som kun går til lege, og det fins de som kun går til jordmor. Det er et valg du selv må ta, ut fra hva du føler du har behov for. Hvis du føler du får det du trenger ut fra legetimene, at det ikke er noe du "savner", så skal du bare fortsette med det. Man må ikke til jordmor
cecilie stolt mamma :) Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 Jeg går både til jordmor og lege. Annenhver gang.Det er ikke så mye forskjell på lege og jordmor, men jeg føler at jordmoren har litt bedre tid enn legen. Men det er vel litt variabelt hva hver enkelt vil og får tilbud om. Ikke alle som får tilbud om å gå til jordmor heller. Lykke til videre
theal Skrevet 27. september 2006 #5 Skrevet 27. september 2006 Jeg går både til lege og jordmor. Synes det er litt forskjell på besøkene. Legen er mest opptatt av at det fysiske (urinprøver, blodtrykk, blodprøver, hjertelyden) er i orden, mens jordmor har mer fokus på det psykiske og saker som kosthold, amming, livsstil/situasjon. Men har av og til vurdert å slutte å gå til jordmor, siden jeg blir litt stressa av at hun forteller om alt som kan være skadelig for barnet. Og mye av det hun ellers snakker om står jo i bøker..
lillebølla Skrevet 27. september 2006 #6 Skrevet 27. september 2006 Jeg går kun til fastlegen min og synes det holder. Hun sjekker blodrøver, urin, blodtrykk og hjertelyd og det er det hele. Trenger ikke noe mer synes jeg:-)
ina:) Skrevet 27. september 2006 #7 Skrevet 27. september 2006 Jeg er andregangs og hadde i utgangspunktet tenkt at denne gangen skulle jeg kun gå til fastlegen min, men slet så mye med tanker om at ting var galt med nurket mitt, og følte at legen min ikke hadde tid til å lytte til alle mine bekymringer så fra og med uke 25 begynte jeg hos jordmor og har tenkt til å gå annenhver gang til jordmor og legen ut svangerskapet. Syntes iallefall at jordmor har bedre tid til å høre på mine bekymringer og hun er veldig ok med masse erfaring ))))
seff Skrevet 27. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 27. september 2006 Takk for svar dere :-) !Jeg er vel kanskje litt sånn som jessie ~ jente 02.02, og synes jordmor-ting er litt "skummelt"..
nutri Skrevet 27. september 2006 #9 Skrevet 27. september 2006 har bare gått til fastlegen. føler meg helt trygg der. Har ikke behov for mer
gutt07<3spire*i*magen<3 Skrevet 27. september 2006 #10 Skrevet 27. september 2006 jeg går til både lege og jordmor.. annenhver gang her og.. legen min har på en måte litt hastverk.. mens jordmor tar seg tid til og prate om ting.. men rives hos begge..
2flottebarn;) Skrevet 27. september 2006 #11 Skrevet 27. september 2006 Jeg går både til lege og jordmor. Har en kjempeflink lege, men synes jordmor har bedre tid og snakker mye mer om graviditet, forberedelse til fødsel (har blant annet fødselsforberedende kurs for oss begge), og kan nåes på telefonen hvis det er noe man lurer på. Jeg ville ikke vært foruten begge deler.
Bellen Skrevet 27. september 2006 #12 Skrevet 27. september 2006 Jeg går 50/50 tilJM og lege. Nå skal det sies at vår JM har skremt meg ganske bra ang kynnere så jeg ringte legen for å få en "second opinion", og fikk klar kontrabeskjed fra henne (og hun hadde sjekket med gynekologisk på Ullevål), så jeg har vel mistet litt av tilliten til JM. Foruten dette har jeg hatt vedlig lite kompikasjoner i svangerskapet så det har gått greit så langt.
LillianS Skrevet 27. september 2006 #13 Skrevet 27. september 2006 Jeg gikk til jordmor og lege annenhver gang sist jeg var gravid. Men da var jeg førstegangs og uerfaren , så jeg synes det var kjekt å gå til begge deler . Denne gangen går jeg bare til lege. Jordmoren sjekker akkurat de samme tingene som legen, de snakker bare litt mer om fødsel osv. Så jeg føler ikke at jeg trenger å gå til det denne gangen.
Mrs. Bouquet Skrevet 27. september 2006 #14 Skrevet 27. september 2006 Jeg har ikke hat utbytte av å gå til jordmor så langt, føler hun bare skal ha referat fra forrige legetime.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå