Gå til innhold

Hvordan kjennes de første sparkene ut...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan kjenner sparkene ut i begynnelsen? Hva skal jeg kjenne etter??;)

Har sååå lust å kjenne noe, men aner jo ikke hva jeg skal kjenne etter, tror jeg kjenner noe innimellom, men er litt vanskleig å vite når jeg aner hva jeg skal kjenne;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

Hvor langt på vei er du kommet? De første sparkene kan kjennes ut som om du har en gullfisk i magen, hehe.... :) Små dunk, sånn innimellom, noen ganger kan det være at magen romler, så du tror det er noe. Jeg synes det var vanskelig da jeg var gravid første gang å kjenne hva som var hva, men nå venter jeg nr 2, og kjenner klart hva som er spark og hva som er romling :) Det er iallefall utrolig gøy når du første gang kan si at DER sparket babyen på ordentlig! :)

Lykke til, og kos deg med magen :)

Skrevet

merkelige dunk og noe som minnet om leamus var mine føsrte opplevelser :)

Skrevet

er bare 13+2 så er veldig tidlig å kunne kjenne noe ennda siden jeg er 1.gangs, men ligger ofte flere timer på kveldene å kjenner etter;) er så spennende, kanskje en dag så plutselig kjenner jeg det;) gleder meg:)

Men hadde vært litt lettere om jeg viste hva jeg kjente etter;) men en dag er det nok, som du sier, ingen tvil, d bare må være et spark;)

Skrevet

i går kveld kjente jeg noe som kunne minne om små pulsslag, kanskje var det babyen...;) men vanskelig å si, snart blir den nok litt sterkere i kroppen å da blir d nok mer spark og slag;) gleder meg:)

Hva er foresten leamus?? ;)

Skrevet

For meg var de første sparkene som små bobler som sprakk inni magen...

Når de første virkelig tydelige sparkene kom, var det absolutt ingen tvil. Det var virkelig tydelige spark. Som om noen lå og dytta inni meg, innenfra magen.

Skrevet

leamus er sånn man feks får rundt øyet i blandt.. Mange blunk etterhverandre.. at det vibrerer/små rykninger

Håper du forsto hva jeg mente, for jeg er skrekkelig dårlig på å forklare... :D

Skrevet

takk, var det jeg trodde det var;) er nok det jeg kjente da i magen i går... som små pulsslag... eller d kan ha vært babyen, men d vil nok være litt optimistisk;) Er nok noen uker til før jeg kan begynne å kjenne noe tror jeg;) men man vet jo aldri da;)

Skrevet

Du KJENNER det når det er spark:)

Skrevet

Hei! Jeg er 19+2 og tror jeg har kjent tegn fra babyen flere ganger, spesielt den siste uken. :) Men det er ennå veldig vage dunk... og så utrolig skjønt å få de små bekreftelsene på liv!!! Gleder meg til babyen begynner å virkelig sparke ordentlig til, blir så godt humør av det :) !!!

Skrevet

Jeg var ikke sikker på hva jeg jeg kjente før i uke 16. Da var det som det nevnes før her akkurat som små dunk, eller pulsslag, inni magen. Et par-tre på rad eller bare ett av gangen. Helt klart noe annet enn "romle-følelsen" jeg hadde hatt tidligere. Da jeg var i uke 18 jeg kjente jeg det utenpå også. Lå på ryggen om kvelden med hendene på magen. Kunne kjenne mine egne jevne pulsslag, men innimellom var det som et kraftigere pulsslag, helt i utakt. Samboeren min kjente det også og ble helt i hundre :-) I uke 25 nå, og kjenner de små sparkene jevnlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...