Gå til innhold

Smører dere dere???


♥Spirevipp♥

Anbefalte innlegg

Heisann alle gravide!

Jeg lurer litt på om dere smører dere med lotion hver dag nå som dere er gravide? Jeg har aldri vært plaget med tørr hud og har bare unnet meg et lag med lotion når jeg har unnet meg selv litt ekstra. Ca. 1 gang i mnd. Føler ikke noe ekstra behov nå, men hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

 

Jeg er sikkert i akkurat samme situasjon som deg.. Jeg smører meg ikke med mindre det er med solfaktor om sommeren, og har lurt på om jeg skal begynne nå. Har forøvrig funnet ut at jeg skal spise masse fet fisk så jeg får smurt innvendig også, (kanskje begynne å ta omega 3) og så skal jeg heller begynne å smøre meg når magen begynner å komme! Masse lykke til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap brukte jeg å bade eller dusje med dead sea spa magic sitt oljebadesalt. Inneholder masse e-vitamin som jo skal hjelpe mot strekkmerker. Trengte aldri smøre meg i tillegg og fikk ingen strekkmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..jeg smører meg to ganger om dagen til vanlig (i ansiktet) ,så nå har jeg begynnt å smøre puppene,når jeg legger meg..smører magen og resten av kroppen inni mellom...skal kjøpe meg strekkmerke krem på apoteket..for jeg vil ikke ha strekkmerker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smurte meg inn hver dag forige gang jeg var gravid, og trudde jeg hadde sluppet unda strekkmerkene, men de kom, og de kom i fleng!! Tror ikke det har noe å si egentli, tror strekkmerker er litt "arveligt" og... Så ikke bli skuffet om dere smører dere med alt dere kommer over og likevel får noen merker, det er desverre bare slik det er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! Tror nok jeg da bare skal ta det helt med ro, jeg har en liten teori at man fort kan bli avhengig av lotion...men det er bare min egen teori!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke smøring forebygger strekkmerker i det hele tatt jeg, det er nok arvelig dessverre.

Jeg syns både hud og hår har blitt fetere enn normalt etter at jeg ble gravid jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det med strekkmerker kan man nok ikke gjøre så mye med. Men det skader jo ikke smøre seg:) Jeg fikk strekkmerker sist, selvom jeg smørte meg med all slags kremvarianter og peelinger... Tror det er noe hormonelt jeg. Mamma fikk ikke noen strekkmerker, og ikke hennes søster heller...men jeg og min kusine fikk:( Kan også få strekkmerker rett før fødselen og.. ikke før å være kjip men.....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn, med laaangt mellomrom. Under første svangerskap, eller egentlig under fødselen, fikk jeg ett enkelt strekkmerke (som et lite arr etter piercing) på navlen. Ingenting under svangerskap nr 2. Smør meg aldri, føler meg liksom litt innesperra i all den der lotion. Men har noen strekkmerker, pupper og lår - stammer fra puberteten.

 

De sier det er genetisk med strekkmerker, og da skal jeg altså få dem nå, med nr tre, som mamma fikk... Men la dem bare komme!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...