Gå til innhold

Oktober: blir igangsatt på tirsdag!


Nina- mamma til Sander

Anbefalte innlegg

fødselen blir igangsatt på tirsdag:)

gleder meg utrolig til å få se "lille" Sander:)

han har 22% vekst, så jeg håper at fødselen går bra uansett...

 

er det noen som har erfaring med å bli igangsatt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaring selv men har noen venner som har blitt igangsatt

Det gikk fint med dem da, opp å gå etter drypp eller pillene er satt i det hjalp på fortgangen da.

 

Hvorfor skal du bli satt i gang??

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så heldig du er.Jeg har termin 3.okt, samme dag som du blir i gangsatt. Vi har en datter på 2 år fra før, og med hun ble det satt i gang. Jeg hadde en god opplevelse, selv om det tok 15 timer fra "start til slutt!" Jeg ble sett på kur, fordi de antok at ungen var runt 4500 gr, selv om det var 10 dager før termin. Når hun kom til verden var hun "bare" 4070 gr, men det var stort nok det også.

Tilsammen av de 15 timene tror jeg at jeg hadde skikkelig vondt bare 2 timer, og da tar jeg alle "toppene" på riene, og slutten da selvfølgelig. Legen måtte komme og hjelpe til med sugekopp, jeg fikk epidural (absolutt å anbefale!), men det gjorde til at jeg presset hele tiden på slutten, i stedenfor åsamle krefter til pressriene kom. Derfor hjalp legen til med vakuum. Var ikke ille, var bare kjempeglad når jenta vår endelig var ute. Verst var det nok for pappaen at det tok så mange timer, jeg hadde det veldig fint jeg. Sov inni mellom og hadde det helt ok :-)

 

Ønsker deg masse lykke til, sikker på at det går fint.

Så håper jeg det skjer noe her med meg og snart. Er ikke så veldig lei å vente ennå, men likevel absolutt klart til at den nye lille kan komme til verden!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du satt igang pga at han er 22% større? Har termin dagen etter deg og fikk beskjed om at frøkna ligger på ca 30% pluss nå på mandag.

Ønsker deg kjempe masse lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble igangsatt med min første. Fikk gel i skjeden for å modne. Første ble satt lørdag morgen kl 8. Fikk litt smårier av det, men ingenting av betydning, for det åpnet seg ikke. Andre ble satt søndag morgen, og den hadde jeg ingen effekt av i det hele tatt! Så jeg dro hjem søndag kveld, med beskjed om å vente. Syntes det var trasig å være så lenge på sykehuset. Søndag kveld kl 2030 begynte riene og så gikk det slag i slag. Jenta mi er født 1004 mandag morgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...