Gå til innhold

noen som vet hvor mye fysioterapeut koster?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du har fått en henvisning fra lege er det da ikke gratis... har hørt at du har rett på gratis fysio inntil 6 månader etter fødselen... men jeg kan ta feil.. men det er det jeg har hørt

gratis vis du er blitt henvist fra lege.. gratis i inntil 6 mnd HVIS du har bekkenløsning med gangvansker og bare da..

får du ikkje gangvansker på sykemeldinga di, får du ikkje dekt behandling etter fødsel..

Annonse

Nei det er ikke gratis. Jeg går til fysio og fikk henvisning fra lege, hvor det sto bekkenløsning med gangvansker. Jeg betaler allikevel 450 kr per gang. Dette er privat praksis da. Hvor går dere andre som får det gratis ?? Er det forskjell på privat og kommunale fysioterapeuter ?

Var hos fysioterapeut i går og fikk da beskjed om at det var gratis vist den rette diagnosen stod på henvisningen. Å da burde det stå bekkenløsning med gangvansker. Det stod det ikke på min men som fysioen sa så kom det helt an på saksbehandleren på trygdekontoret hvordan saken gikk. For var man gravid så var man gravid og da skulle man ha det gratis sa han. Om vi fikk avslag skulle vi kontakte legen min for å få riktig diagnose på henvisningen.

Lykke til:-)

jeg gikk til fysioterapeut tidligere. har avsluttet nå da jeg er bra. fysioterapeuten sa at det måtte stå riktig diagnose på henvisningen fra legen for at det skulle være gratis. ordlyden "invalidiserende problemer" var viktig å ha med.

ps. si at du ønsker å trene med beina i slynge når du er på behandling. gjør underverker mot bekkenløsning:))

Jeg betaler 135 kr gangen. Blir nok endel dyrere hvis du går til privat fysioterapeut. Sørg for at terapeuten har avtale med kommunen.

Hun jeg går til sier at det må stå "bekkenløsning med gangvansker" på henvisningen for å få gratis behandling - det er legen som skal bedømme det, for det er h*n som skriver henvisningen. Så det kommer vel veldig an på legen. Er nok en utbredt misforståelse at ALLE gravide har rett på gratis fysiobehandling!? Det finnes et eget frikort for fysiobehandling, grensen er på ca 2500 nå, men min fysio mente den sannsynligvis vil øke til det den var før, ca 3500. Har fått vite at jeg får en kvittering av min fysio når jeg evt overskrider beløpet, denne tar jeg med til Trygdekontoret og får da frikort. Men det gjelder jo bare ut kalenderåret, så det spørs om det hjelper så mye...

Hos meg hadde legen bare skrevet "mulig bekkenløsning". Jeg var på sjekk hos fysio for å finne ut om det var bekkenløsning, og da skrev hun "bekkenløsning med gangvansker" på et skjema som hun ba meg ta med tilbake til legen. Dette var for å slippe å betale. Jeg har gått til behandling nå i flere måneder, og ikke betalt ei krone.

Så da skal nok heller ikke du betale nei :)

Annonse

hmm. fysio er ikke gratis selvom man er gravid. og selvom man får henvisning fra legen. trenger heller ikke henvisning, kan også bare bestille time..

men for å få det gratis og dekt av TK MÅ det stå gangvansker på henvisning. de er veldig A4 på det

Mariell20: vist dere får det gratis er dere kjempehelidge, da betyr det at fysioterapautene dere ikke har lest regelboka. men det er jo kjempeflott for dere:)

trodde også at alle gravide får det gratis.men nejda. man får det ikke gratis selvom man har bækkenløsning, for det må stå bekkenløsning med GANGVANSKER..

og får dere det dekt av TK så har dere veldig greie TK folk.

det står noe om det på trygdekontoret sine nettsider, eller om det var en annen plass, husker ikke..

men det koster alt fra 100-400 med henvisning fra legen.

400++ uten henvisning

og 0 når det er henvisning fra legen med bækkenløsnng med gangvansker og TK betaler:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...