Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat pratet m riksen og fikk konstatert min mistanke om at ingen av eggene jeg satt inn har festet seg. Akkurat nå føler jeg meg helt tom. Hele 3 mån til neste forsøk pga lang ventetid. Har lyst til å gi opp hele Norge å dra til Danmark ol men vi kommer vel ikke noe fortere inn der. Hvorfor kan ikke alle som vil ha barn få det? Tenk på alle barn som kommer uønsket til verden.... Uff ufff uff er bare trist, tøft dette her. Har vært mye stress i denne perioden: min samboer har to barn fra før og en eks som er utrolig bråkete. Nå har det vært ekstremt i noen uker, dessuten måtte vi avlive katten vår på søndag. Neste gang sykemelder jeg meg fra verden tror jeg. Men ser hva dere skriver og beundrer dere for styrke til å stadig reise dere. Lykke lykke til alle sammen.

Ser ut til at jeg blir på denne siden en stund fremover. Klem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg RLDO

Uff.. stakkars.. føler med deg.

Vi kontaktet www.ivfhausken.no

Der er ingen vente tid.

Det er veldig frustrerende når ting ikke går som man ønsker. Det går så seint...

Vi fikk ut 7 egg - 6 ble befruktet - men bare ett ble satt inn og ingen på frys. De ville ikke klart opptiningen sa de...

Vi mistet vår spire på mandag. - og har altså ingen på frys. Så vi må starte allt på nytt igjen.

Heldigvis får vi dekket utgifter til medisin ved andre forsøk.

Jeg vil begynne nåååå! Men må pent vente til etter neste mens... som sikkert ikke kommer før om 1-2 uker - den varer i 5 dager og så går det 3 uker før vi kan stikke igjen - så om en 6 ukers tid tenker jeg vi er i gang igjen... Det føles uendelig lenge til..

Forstår frustrasjonen din godt :-)

Prøv å fokusere på det som ER positivt i livet ditt... nemlig kjærligheten dere i mellom.

Ta vare på hverandre oppi allt maset med stebarn og eks. (er der selv)

Ta av tv etter legge tid for barna - sett på musikk, tenn ett stearin lys og sitt i armkroken og kos og prat - det hjelper veldig!!! Vi gjør det rett som det er, tar en liten dans til en ballade og nyter hverandre. Selv om det er midt i uken.

Det er utrolig viktig å ta vare på kjærligheten.. :-)

Varm klem fra meg

Skrevet

Takk. Trist med dere også. Har tatt en dusj nå og har tenkt å gå en tur med hund og kjæreste når han kommer fra jobb. Skal lage god mat og ta meg et glass rødvin i kveld. Bare være kjærester og prøve å tenke fremover og selvfølgelig POSITIVT.

Vi må også begynne helt på nytt. Ingen egg på frys. Men Men vi klarer det nok tilslutt.

Skrevet

Klart vi klarer det - NESTE gang!! :-)

Kos dere masse i kveld!!!

Skrevet

Hei!

Ville bare gi deg en stor klem og si at jeg tenker på deg!

PS. Det er ingen ventetid i Danmark....

www.maigaard.dk (mange som skryter av dette stedet)

Klem fra

Skrevet

Forstår så inderlig godt følelsene dine, RLDO, følelsen du sitter med kan nok ikke beskrives. Har en trist dag jeg også. Testet neg. på blodprøve i dag. Har ikke fått menstruasjon og hadde derfor et ørlite håp om at det "perfekte" egget hadde klort seg fast. Det var tøft å få telefonen fra sykehuset om neg. test., jeg gikk rett i kjelleren og har grått i hele ettermiddag og synes at ting er veldig urettferdig og meningsløst. For min del er det nok lurt å avreagere og leve "normalt" en periode før nytt forsøk. Jeg trenger å være kjærest uten masse hormoner som durer rundt i kroppen. Skal prøve å mobilisere positive krefter til fryseforsøket i des. Jeg var ikke sykemeldt i rugeperioden, men har tenkt å være det neste gang, er ikke sikkert det hjelper, men vi som er i denne situasjonen må gjøre som magefølelsen vår sier. Jeg er sikker på at du reiser deg igjen du også, men vi har jo lov å være trist og lei nå, tenk på den innsatsen vi har lagt ned i en lang periode, og motivasjonen vår for det er jo at det skal gå bra, så når det ikke lykkes er det ikke rart at en føler seg tom og trist. Lykke til, og dersom du må vente i 3 mnd må du pleie deg selv frem til ny dyst. Det skal jeg gjøre!!

Klem

Skrevet

Kjempetrist å lese... Men du skal vite at DU og vil reise deg igjen snart! Det gjør vi sterke jentene her, gang på gang! Til da vil vi gjøre alt for å trøste deg *stor bamsetrøsteklem*

Skrevet

Å det var trist å lese! Skjønner den tomheten du beskriver, tar litt tid før det går opp for en.

Høres ut som om hjemmesituasjonen er ganske tøff også nå, det gjør det jo ikke akkurat bedre siden IVF, hormoner og alt styr også er stressende og vanskelig.

Sikkert lurt med en sykmelding neste gang:o)!

Turer ut i skog og mark skal også være bra, og stressreduserende.

Håper at ting rundt dere kan bedre seg litt og hvis dere får det til gjør hyggelige ting i ventetiden, ha noe å glede seg til er ofte en god ting syns jeg.

Det går også an å ringe klinikken/sykehuset du tilhører og spørre om du kan ta en "drop-in" hvis noen må avbryte eller lignende. Når du feks får mens kan du ringe og høre om none har måttet avbryte og så kan kanskje du få den plassen( uff det hørtes fælt ut men det er jo en mulighet)

Krysser fingerne.

Lykke til

Oppmuntringsklem

Skrevet

Livet er litt lettere i dag. Vet jo at man bare må se fremover.

Jeg kan ikke bare ta en dropp inn.... Samboeren min har sterilisert seg så det er på en måte han som er grunnen til den lange vente tiden.... Det han skal igjennom gjør dem vist kun en gang pr uke. Føler at vi enkelte ganger er skikkelig på samlebånd.

Takk for all støtte, det hjelper.

stooooor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...